کد خبر: 972746
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهامت هدایت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور ۹ صندوق حمایت از  توسعه منابع طبیعی راه اندازی شده که دهمین آن در اردبیل راه اندازی شد و هدف از تشکیل آن  حفظ ، احیا ، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی است .

وی بیان کرد: بعد از ملی شدن جنگل‌ها و مراتع طبق قانون حفاظت، مدیریت و نظارت آن به دولت سپرده شد و از سوی دیگر تجربه چند دهه گذشته نشان می دهد تخریب جنگل‌ها و مراتع کشور روند فزاینده به  لحاظ کیفی و کمی داشته است بنابراین انجام مطلوب حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی بدون همکاری بهره‌برداران امکان پذیر نیست.

هدایت ادامه داد: صندوق توسعه منابع طبیعی استان با  ۹سهامدار متشکل از۳۵۰۰ نفر از بهره‌برداران به منظور بهبود کیفیت معیشت بهره برداران و مشارکت آنان با تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های متنوع منابع طبیعی و حمایت مالی و اقتصادی از تولیدات آنها تشکیل شده‌است.

او با بیان اینکه اعتبارات آبخیزداری امسال این استان سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است افزود:اعتبارات اختصاص یافته به بخش آبخیزداری استان در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال بود که این میزان در سال جاری با سه برابر افزایش به ۴۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان گفت: وقوع سیلاب‌های اوایل امسال در کشور ضرورت اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته ضروری کرده و باید این موضوع جدی گرفته شود.

وی گفت: از مهمترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند و می توان با اجرای طرح‌های آبخیزداری از این چالش‌ها و مخاطره جلوگیری کرد.

هدایت تاکید کرد: با توجه به نقش اجرای طرح‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی، اجرای هر طرح آبخیرداری در استان منجر به افزایش سطح آب‌های زیر زمینی و پیشگیری از فرسایش خاک و اراضی مستعد کشاورزی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر