کد خبر: 972536
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
مدیرکل ثبت احوال البرز:
مدیرکل ثبت احوال البرز با بیان اینکه مشکل تأخیر در صدور کارت‌های ملی هوشمند تا حدودی رفع شده است، گفت: به نظر می‌رسد با روند فعلی تا پایان سال ۹۸ بتوانیم برای همه واجدین شرایط فعلی ثبت نام و تحویل کارت ملی هوشمند را انجام دهیم.

محمدعلی رفیع‌پور، اظهار کرد: براساس آخرین آمار، تعداد واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان البرز به دو میلیون و ۱۱۹ هزار و ۵۸۴ نفر می‌رسد که از این تعداد یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۴۰۴ نفر یعنی حدود ۹۰ درصد از واجدین شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند؛ از بقیه شهروندان هم که تاکنون برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند درخواست داریم هر چه سریعتر برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی در ادامه به تأخیر در صدور کارت هوشمند برای متقاضیان اشاره و اعلام کرد: طولانی شدن مدت زمان صدور کارت هوشمند به دلیل مشکل مقطعی بود که مشکل تأخیر تا حدودی مرتفع شده است و به نظر می‌رسد با روند کنونی، تا پایان سال ۹۸ برای همه واجدین شرایط فعلی در استان البرز ثبت نام کارت ملی هوشمند انجام و کارت به متقاضیان تحویل داده شود.

رفیع‌پور در خصوص کارت‌های هوشمندی که صادر شده اما صاحبان آنها برای دریافت مراجعه نکرده‌اند هم خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ هزار کارت هوشمند ملی وجود دارد که تاکنون صاحبان آنها جهت دریافت مراجعه نکرده‌اند، برای این افراد در چندین مرحله پیامک ارسال شده و خواهشمندیم هر چه سریعتر برای دریافت کارت مراجعه کنند تا در سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان دچار مشکل نشوند.

مدیرکل ثبت احوال البرز با اشاره به اینکه متقاضیانی که برای دریافت کارت ثبت نام کرده اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند چگونه می‌توانند از خدمات دستگاه‌ها بهره‎مند شوند گفت: پس از هماهنگی سازمان ثبت احوال با دستگاه‌های خدمات دهنده از جمله بانک‌ها، مقرر شد رسید کارت هوشمند تا زمان دریافت کارت جایگزین شود، بنابراین دستگاه‌ها با رویت رسید ثبت نام کارت هوشمند و شناسنامه باید خدمات مد نظر را به مردم ارائه دهند.

وی افزود متقاضیان می‌توانند در صورت مفقود شدن رسید کارت ملی هوشمند به همان دفتری که ثبت نام اولیه آنها ثبت شده مراجعه نموده و به صورت رایگان مجدداً رسید دریافت کنند.

رفیع‌پور در خصوص هزینه ثبت نام و دریافت کارت هوشمند خاطرنشان کرد: هزینه کارت هوشمند ملی برای اولین بار ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و برای کارت المثنی این هزینه بیشتر می‌شود، در ضمن هزینه‌هایی که از متقاضی جهت واریز به حساب دولت دریافت می‌شود از هزینه تولید و صدور کارت هوشمند کمتر است.

وی در پایان اعلام کرد: استان البرز در حوزه صدور کارت هوشمند ملی در سال ۹۸ رتبه اول و از ابتدای پروژه تاکنون رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار