کد خبر: 971891
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان:
محمد عیدی با بیان اینکه ایجاد فضای گفتگویی در نمایشگاه‌های هنری به خلاقیت فرهنگی و هنری شهر کمک می‌کند، گفت: آنالیز مدل ذهنی هنرمند می‌تواند به مدیران شهری کمک کند تا با الهام گرفتن از آثار هنری، شهری بیافرینند که در همه اضلاع و شئون آن خلاقیت بروز می‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در بازدید از نمایشگاه "دیروز؛ نقاش، امروز؛ هنرمند" با محوریت سیری در آثار هنرمندان نقاش اصفهان گفت: یکی از سیاست‌های حوزه معاونت فرهنگی برقراری نمایشگاه‌هاست چراکه نمایشگاه، زمینه گفتگویی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از نمایشگاه‌ها فردمحور، بعضی موضوع محور و برخی رشته محور هستند، افزود: این نمایشگاه رشته محور است و می‌تواند یک حلقه زنجیره‌ای گفتگویی بین تمامی کسانی باشد که در این حوزه فعالیت دارند و آثاری را ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در واقع مخاطب نمایشگاه با یک فضای متکثری روبرو می‌شود که می‌تواند دیدگاه‌های مختلفی را در فضای نمایشگاهی به نظاره بنشیند و درباره آن برداشتی داشته باشد.

عیدی افزود: ما هرچقدر بتوانیم این فضاهای گفتگویی را در قالب نمایشگاه‌های هنری چه در محدوده شهر اصفهان و چه در سطح ملی و بین‌المللی افزایش دهیم، به طور قطع می‌توانیم به خلاقیت فرهنگی و هنری شهرمان کمک کنیم.

وی گفت: از سوی دیگر، هرچه این نمایشگاه‌ها را به عرصه گفتگویی نزدیک کنیم، می‌تواند تعریف‌کننده راهبردهایی برای مدیریت شهری باشد؛ در حقیقت آنالیز مدل ذهنی هنرمند می‌تواند به شهرساز و حوزه فرهنگی و در مجموع مدیریت شهری کمک کند تا بتوانند با الهام گرفتن از آثار هنری، شهری بیافرینند که در همه اضلاع و شئون آن خلاقیت بروز می‌کند؛ در این صورت به جای اینکه ما سیاست‌گذار بخش فرهنگ و هنر باشیم، هنرمندان چشم‌اندازهای ما را مشخص می‌کنند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها چنین قابلیت‌های مفیدی را دارند و امیدوارم بتوانیم آن را از لحاظ فضای ذهنی به فضاهای واقعی جامعه نزدیک‌تر کنیم؛ اگرچه فضاهای ذهنی معطوف به امر واقع هم هستند.

عیدی با بیان اینکه تاثیرگری برای تحقق این هدف با حوزه معاونت فرهنگی و نهادهای دست اندرکار است، افزود: در واقع ما زمینه ایجاد پیوند بین هنرِ هنرمند با مسائل اجتماعی را ایجاد کرده‌ایم تا فضای گفتگویی آنها به امر واقع نزدیک‌تر شود لذا به طور قطع می‌توانیم برکات خیلی زیادی از آن به دست آوریم.

وی ادامه داد: درست است که فضای موزه هنرهای معاصر اصفهان، یک فضای نمایشگاهی به معنای تخصصی امروزی نیست، اما این پتانسیل را دارد که کالبد سنت برای ارائه ظرفیت‌های هنر معاصر به کار گرفته شود، کما اینکه بعضی از هنرمندان بزرگ که با آنها صحبت کردم مانند " تونی کرگ" برایشان بسیار جالب بود که اثر هنر مدرن خود را در یک کانتکس ترادیسیونالی ارائه کنند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در حوزه اجتماعی، زمینه‌هایی ایجاد شود که فضاهای گالری در شهر ما افزایش یابد تا رقابت گالری‌داران بتواند به خلاقیت فرهنگی ما در شهر کمک کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه "دیروز؛ نقاش/ امروز؛ هنرمند" با محوریت سیری در آثار هنرمندان نقاش اصفهان تا 10 آبان در موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر