کد خبر: 971888
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
فرمانده انتظامی استان اصفهان :
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت : زائران در گذشته با گذرنامه با اعتبار 3 ماهه سفر می‌کردند، ولی امسال فرصتی فراهم شد که بتوانند به جای گذرنامه با ارائه برگه گذر موقت تا آخر ماه صفر بدون گذرنامه به عراق سفر کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر به عنوان ابر آسیب اجتماعی با قدرت و جدیت ادامه دارد و در شش ماهه اخیر بالغ بر 23 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است. دستگیری قاچاقچیان و مواد فروشان نیز با رشد 19 درصدی همراه بود.

سردارسرتیپ دوم مهدی معصوم بیگی افزود: در راستای پاکسازی مناطق آلوده 687 طرح شامل 114طرح حوالی مراکز آموزشی, 141 طرح ارتقا امنیت اجتماعی و 225 طرح کنترل محورهای مواصلاتی در دست اجرا هستند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در شش ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: تا امروز 62 باند سرقت در سطح استان شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است. برخورد با سارقان افزایش 29 درصدی داشته، همچنین با افزایش 12 درصدی قدرت کشف ضمن کاهش فاصله بین وقوع و کشف، 330 میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان کشف شده است.

معصوم بیگی در خصوص فعالیت‌های جعل و کلاهبرداری در سطح استان، افزود: با توجه به رشد 30 درصدی نرخ جعل و حدود 26 درصدی افزایش کلاهبرداری، 23 باند جعل و کلاهبرداری متلاشی شده و 550 نفر از جاعلان و کلاهبرداران دستگیر شده‌اند.

 وی همچنین با تأکید بر لزوم جدیت در مبارزه با احتکار خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین انبار احتکار برنج با حدود 439 تن برنج در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

اضافه شدن پلیس امنیت اقتصادی به نیروی انتظامی استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در اصفهان گفت: مأموریت این دسته از پلیس‌ها برخورد مؤثر و قاطع با برهم زنندگان امنیت اقتصادی استان است.

معصوم بیگی یادآور شد: در سال گذشته تمرکز زیادی بر بخش موتورسواری داشتیم و خوشبختانه شاهد کاهش 22درصدی نرخ جان‌باختگان حادثه موتورسواری بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام گرفته و ارتقا فرهنگ ترافیکی، 9 درصد کاهش تلفات جرائم درون‌شهری داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو درصدی تلفات جاده‌ای، گفت: علی‌رغم حادثه واژگونی مینی‌بوس در بخش پلیس‌راه شاهد دو درصد کاهش آسیب‌ها بوده و 431 نفر در دوره شش ماهه گذشته در سطح استان جان‌باخته‌اند که پیام‌آور لزوم تداوم توسعه فرهنگ و رعایت قوانین و مقررات است.

بیشترین تخلف حادثه‌ساز در موتورسواران عبور از پیاده‌رو بود  است

فرمانده انتظامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: بالغ بر 40 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو بوده که در این راستا برخورد با متخلفان حادثه‌ساز به طور جدی انجام شده است. با متخلفان عابر پیاده نیز برخورد شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع تخلفات حادثه‌ساز کاهش داشته است. بیشترین تخلف حادثه‌ساز در موتورسواران عبور از پیاده‌رو بوده که همچنان روند صعودی 7 درصدی دارد.

معصوم بیگی روزهای چهارشنبه را پرحادثه‌ترین روز هفته اعلام کرد و گفت: چهارشنبه‌ها با 31.6درصد وقوع حادثه، پرحادثه‌ترین روز است و 28 درصد تصادفات در ساعات 18الی 22 اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: 43 درصد تصادفات سهم موتورسیکلت‌ها، 33درصد عابران و 22درصد خودرو و دیگر وسایل نقلیه‌اند.

معصوم بیگی با اشاره به رسیدن فصل سرما و راهکارهای مقابله با آلودگی هوا، تصریح کرد: داشتن معاینه فنی برای خودروها ضمن الزام قانونی, حق‌الناس نیز به شمار می‌آید.

وی افزود: در راستای مقابله با آلودگی هوا تاکنون بیش از 120هزار خودرو فاقد معاینه فنی، 26هزار خودرو دودزا، شش هزار و  500 خودرو اعزامی به تعمیرگاه و 63 هزار مورد برخورد با کامیون‌های تردد غیرمجاز در سطح شهر را شاهد بوده‌ایم.

حدود 5 هزار خودرو به علت ایجاد مزاحمت و لایی کشیدن توقیف شده‌اند

فرمانده انتظامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: از سری اقدامات انجام شده نیروی انتظامی تشکیل پلیس نامحسوس کنترل ترافیک است که قطعاً آن را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد و این هشداری برای تمام متخلفان قانون است.

معصوم بیگی اضافه کرد: تاکنون حدود 5 هزار خودرو به علت ایجاد مزاحمت، بر هم زدن اجتماع و همچنین لایی کشیدن و موضوعاتی از این قبیل توقیف شده‌اند.

تماس‌های ورودی فوریت‌های پلیس 110 دو میلیون و 200هزار تماس بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تصریح کرد: افزایش 148 درصدی جرائم در فضای اینترنتی و 284درصدی کلاهبرداری در فضای مجازی آمار هشدار دهنده‌ای است.

وی اضافه کرد: در مقابل آمار کشف جرائم فضای مجازی نیز با رشد 108 درصدی همراه بوده است، اما همچنان باید به آگاهی بخشی عمومی و دقت در تعاملات اینترنتی توجه ویژه‌ای شود.

معصوم بیگی همچنین دلایل این جرائم را عدم راه‌اندازی رمز دوم پویای یک‌بار مصرف توسط بانک‌ها, عدم آشنایی عموم مردم با شیوه‌های کلاهبرداری و افزایش کسب و کار و معاملات اینترنتی اعلام کرد.

معصوم بیگی با ابراز امیدواری در جهت افزایش خدمت رسانی پلیس، گفت: میزان شکایات از نیروی انتظامی در شش ماهه نخست امسال 4 درصد کاهش داشته است.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان میزان تماس‌های ورودی فوریت‌های پلیس 110 را  دو میلیون و 200هزار تماس اعلام کرد و گفت: میانگین به طور ماهانه 375 هزار بار و روزانه بیش از 12هزار بار زنگ پلیس 110 به صدا در می‌آید که از این میان 23 درصد تصادفات، 21درصد درگیری و نزاع، 10 درصد اجتماعی و 9 درصد سرقت گزارش شده است.

درهفته نیروی انتظامی 52 برنامه تدارک شده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب، پلیس هوشمند را امین مردم می‌دانند. در این هفته 52 برنامه ریزی شده که نخستین آن تحت عنوان با یادگاران در روز اول مهرماه برگزار شد.

معصوم بیگی گفت: در این اقدام که به طور ابتکارانه در استان اصفهان انجام گرفت تمام فرزندان شهدای نیروی انتظامی و تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم به منظور تکریم و ترویج فرهنگ از منزل تا مدرسه با خودروی پلیس رفتند.

وی در خصوص برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، تصریح کرد: فردا به عنوان نخستین روز هفته نیروی انتظامی، "پلیس، بصیرت، ولایت مداری، ایثار و شهادت‌طلبی" نام گرفته و در این جهت اقداماتی از قبیل همایش پیاده‌روی خانوادگی، رزمایش موتورسواران و دوچرخه‌سواران قانونمند، نشست‌های علمی و عطر افشانی در گلستان‌های شهدا استان انجام خواهد شد.

معصوم بیگی روز دوم هفته نیروی انتظامی را "پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌مداری، رأفت و مهربانی" اعلام کرد و گفت: در این روز نیز حضور سرداران در مراسم نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌ها، ارائه خدمات رایگان، ملاقات چهره به چهره فرماندهان و مردم در مصلاها را خواهیم داشت.

وی در خصوص روز سوم هفته نیروی انتظامی، افزود: این روز به نام "پلیس، رفتار حکیمانه، خدمتگزاری و امانتداری" نام گرفته و در این روز علاوه بر برنامه‌های زنده تلویزیونی، نشست‌هایی با نخبگان علمی نیز برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان روز چهارم را روز "پلیس، قانون‌گرایی، مسؤولیت پذیری و انضباط اجتماعی" عنوان کرد و گفت: در این روز همایش همیاران پلیس، افتتاح پروژه‌های عمرانی و طرح مردم یاری در حوزه بهداشت برپا خواهد شد. روز پنجم نیز به نام دانش بنیانی، حرفه‌ای گرایی و روز آمدی نام گرفته و برنامه‌هایی از جمله ملاقات با مردم و کارکنان و دیدار با مدیران حفاظتی و تجلیل از نگهبانان برنامه ریزی شده است.

 معصوم بیگی  گفت: برگزاری مسابقات تیراندازی و نمایشگاه دستاوردها و اهدای خون توسط کارکنان از جمله برنامه های روز ششم است.  روز آخر هفته نیروی انتظامی "پلیس، مرزبانی، امنیت پایدار و اقتدار مرزی" است. در  این روز زنگ انضباط اجتماعی به صدا خواهد درآمد و کارگاه آموزشی با محوریت شناخت مواد مخدر برگزار خواهد شد.

رانندگان می‌توانند خودروی توقیفی خودرا با تخفیف 30درصدی آزاد کنند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام برنامه‌های تشویقی هفته نیروی انتظامی منحصر برای رانندگان افزود: رانندگان توقیفی با استثنا کسانی که دستور قضایی دارند، با تخفیف 30درصدی هزینه پارکینگ و به همراه ارائه مدارک و جرائم می‌توانند خودروی خود را آزاد کنند.

 معصوم بیگی ادامه داد: رانندگان مدارک و پلاک توقیفی به استثنا چهار دسته می‌توانند مدارک و پلاک خود را دریافت کنند که عبارت اند از توقیف‌شدگان در حالت اعتیاد و مستی، دارندگان نمرات منفی تخلفات حادثه ساز و رانندگان غیرمجاز رانندگی برای گواهینامه پایه سوم.

 نیروی ناجا تا پای جان در راه امنیت کشوراستاده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت جان دانش آموزان و نقش سرویس مدارس، گفت: حفظ سلامتی جانی دانش آموزان خط قرمز تمام نیروهای پلیس است و همه باید در این امر کوشا باشیم. توقف مناسب، نظارت بر نحوه تعیین صلاحیت رانندگان توسط مدیر و اولیا و همچنین برخورد پلیس با راننده سرویس‌های فاقد صلاحیت، آموزش مدیران و توجیه اولیا، مربیان و الزام مدیران برای

معصوم بیگی از شهادت یکی از نیروهای انتظامی خبر داد و تصریح کرد: روز هفتم مهرماه در کنترل محور شاهین‌شهر در مصافی سخت با سارقین مسلح یکی از نیروهای شجاع انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت. متأسفانه علی‌رغم تلاش تیم پزشکی، میلاد امینی شب گذشته جان خود را فدای امنیت کشورش کرد و به درجه شهادت نائل شد.

 وی همچنین با اشاره به حادثه رمضان امسال و شهادت یکی دیگر از نیروهای حافظ امنیت کشور و کشته شدن دو نفر از اشرار در منطقه شهرستان، تأکید کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شبانه‌روزی را بدون مجروح و هفته‌ای را بدون شهید پشت سر نمی‌گذارد. آنان هیچ چیزی را با خدمت‌گزاری به مردم عوض نکرده و تا پای جان، ایثارگری در راه امنیت کشور می‌کنند.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با اشاره به اربعین حسینی، اعلام کرد: زائران در گذشته با گذرنامه با اعتبار 3 ماهه سفر می‌کردند، ولی امسال فرصتی فراهم شد که بتوانند به جای گذرنامه با ارائه برگه گذر موقت تا آخر ماه صفر بدون گذرنامه به عراق سفر کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر