کد خبر: 971858
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
موثرترین روش‌های جوانسازی پوست
 
چه بخواهیم و چه نخواهیم، با افزایش سن، آثار پیری بر پوست ما ظاهر شده و متاسفانه پوست صورت زودتر از همه جا دچار علایم پیری می‌شود. علم پزشکی هنوز نتوانسته از پیری جلوگیری کند، ولی در رفع علایم و نشانه‌های آن تا حد خوبی موفق بوده است. سال‌ها است که از روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود که بیشترشان از انواع عمل‌های جراحی یا روش‌های تزریقی (مثل بوتاکس یا ژل) هستند. اما در این مقاله می‌خواهیم به سراغ دسته‌ای دیگر از موثرترین روش‌های جوانسازی پوست برویم. روش‌هایی که به اندازه‌ی عمل جراحی یا تزریق‌های مختلف موثر بوده و خطرات و عوارض بسیار کمتری دارند.

امروزه علم پزشکی به سمت روش‌های کم‌تهاجمی و غیرتهاجمی (یعنی روش‌های بدون جراحی) در حرکت است. عوارض کوتاه و بلند مدت محدود، مراقبت‌های آسان‌تر، نداشتن دوره‌ی نقاهت و سرعت بالای درمان از جمله مزایای روش‌های کم‌تهاجمی هستند. پیشرفت‌های علمی در سال‌های اخیر سبب شده که این روش‌های کم‌تهاجمی و ساده، به موثرترین روش‌های جوانسازی پوست نیز تبدیل شوند. در این مقاله، ۲ مورد از این روش‌ها را معرفی کرده‌ایم و در انتها هم گریزی به لیزر مو‌های زائد زده‌ایم. با ما همراه باشید تا با این روش‌های شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید.

هایفوتراپی: جوانسازی با امواج فراصوت

یکی از موثرترین روش‌های جوانسازی پوست، هایفوتراپی است. در این روش با استفاده از امواج فراصوت، کلاژن سازی را در لایه‌های زیرین پوست تحریک می‌کنیم. بخشی از تولید کننده‌ی امواج بر روی پوست قرار می‌گیرد و لایه‌ای از پوست را که مد نظر پزشک است، مورد هدف قرار می‌دهد؛ بدون این که به سایر بافت‌ها و لایه‌های پوست آسیبی وارد کند. رشته‌های کلاژن از مهم‌ترین اجزای سازنده‌ی اسکلت پوستی هستند که با افزایش سن تخریب می‌شوند. به همین خاطر تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی پوست می‌شود.

امواج استفاده شده در روش هایفوتراپی مشابه امواجی است که در ایمن‌ترین روش تصویربرداری پزشکی، یعنی سونوگرافی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه هایفوتراپی دارای چند کارتریج مختلف است که بسته به میزان نفود مورد نظر، می‌تواند لایه‌ی سطحی (اپی‌درم)، لایه‌ی میانی (درم) و لایه‌های عمقی‌تر مثل SMAS را مورد هدف قرار بدهد. مهم‌ترین اثر هایفوتراپی روی لایه SMAS است. این همان لایه‌ای است که در جراحی‌های لیفت، تغییراتی رویش صورت می‌گیرد تا پوست سفت شده و بالا بیاید. به همین خاطر می‌گوییم که هایفوتراپی یکی از موثرترین روش‌های جوانسازی پوست است.

پایداری اثرات لیفت پوست با هایفوتراپی تقریباً با جراحی لیفت با نخ یکسان است. اثرات یک یا ۲ جلسه درمانی با فاصله‌ی ۶ ماه می‌تواند بین ۱ تا ۳ سال ماندگار باشد. بعد از این دوران، می‌توانید سالی یکبار درمان ترمیمی انجام داده و روند پیری پوست خود را تا سال‌های دراز به تاخیر بیدازید. علاوه بر لیفت صورت و گردن، از هایفوتراپی می‌توان برای جوانسازی، زیباسازی کانتور (انحنای سطحی) صورت و بدن و همچنین رفع چین و چروک‌ها استفاده کرد.

هزینه هایفوتراپی در کلینیک خانه سفید

به طور کلی هزینه هایفو نسبت به سایر روش‌های جوانسازی پوست پایین محسوب می‌شود. وقتی هزینه‌های این روش جوانسازی را در کنار اثربخشی بالا، خطرات و عوارض بسیار کم و همچنین ماندگاری طولانی مدت نتایج قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که این روش چقدر مقرون به صرفه بوده و انتخابی بسیار عالی است. هزینه‌ی لیفت کامل صورت با هایفوتراپی در کلینیک خانه سفید بین فقط ۹۰۰.۰۰۰ تومان است.

اندولیفت: جدیدتری شکل لیزر درمانی

شاید عمر استفاده از لیزر برای جوانسازی پوست به یک دهه نرسد؛ ولی سرعت پیشرفت روش‌های مبتنی بر لیزر چشمگیر بوده است. معروف‌ترین کاربرد تکنولوژی لیزر در حیطه‌ی پوست و مو، لیزر مو‌های زائد است که در بخش بعد در موردش صحبت کرده‌ایم. در گذشته استفاده از لیزر برای جوانسازی پوست چندان موثر نبود؛ ولی اصلاحات انجام گرفته در اندولفت باعث شد که این روش به جدیدترین روش جوانسازی پوست تبدیل شود.

مشکل لیزر در جوانسازی پوست، میزان نفوذ محدود پرتو‌های نوری به لایه‌های زیرین پوست بود. یعنی زمانی که لیزر را به سطح پوست می‌تاباندیم، نهایتاً می‌توانستیم تاثیر نصف و نیمه‌ای بر لایه‌ی میانی پوست بگذاریم. در اندولیفت، یک فیبر نوری بسیار نازک، با ضخامت تقریباً یک تار مو (۰.۲ تا ۰.۳ میلی‌متر)، به زیر پوست فرستاده می‌شود. ورود فیبر نوری بدون ایجاد زخم و خونریزی و بدون نیاز به بی‌حسی صورت می‌گیرد. فیبر نوری توسط پزشک در زیر پوست حرکت داده می‌شود تا اثرات لیزر بر لایه‌های زیرین پوست القا شود.

لیزر با گرم کردن بافت پوستی باعث تحریک کلاژن سازی و از بین رفتن چربی‌های اضافی زیر پوست می‌شود. به این ترتیب باعث سفت شدن پوست، لیفت، رفع افتادگی و محو شدن چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

اندولیفت در کلینیک خانه سفید

کلینیک فوق تخصصی خانه سفید را بهره‌گیری از کادر درمانی بزرگ و مجرب و همچنین دستگاه‌ها و لوازم به روز و پیشرفته، همواره در ارائه موثرترین روش‌های جوانسازی پوست پیشرو بوده است. تقریباً تمامی روش‌های جوانسازی غیرتهاجمی و بدون جراحی در این مرکز با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌شود. اندولیفت از پرطرفدارترین خدمات جوانسازی کلینیک خانه سفید است.

حذف قطعی مو‌های زائد با لیزر

لیزر موهای زائد یکی از روش‌های جوانسازی پوست نیست؛ اما قطعاً لقب موثرترین را یدک می‌کشد. به علاوه، چون حذف مو‌های زائد تاثیر به‌سزایی بر اعتماد به نفس و زیبایی ما دارد، تصمیم گرفتیم کوتاه راجع به آن صحبت کنیم.
قدمت استفاده از لیزر برای حذف مو‌های زائد نسبت به سایر روش‌های جوانسازی غیرتهاجمی پوست بیشتر است. اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر تاثیر این روش بر حذف مو‌های زائد بوده‌ایم. پیشرفت تکنولوژی‌های لیزر و تکنیک‌های درمانی سبب شده تا بتوانیم با قطعیت ادعا کنیم که لیزر می‌تواند ۸۰ تا ۹۰ درصد از مو‌های زائد را برای همیشه از بین ببرد.

لیزر و الکترولیز تنها راه‌های حذف دائم مو‌های زائد هستند الکترولیز به علت درد و احتمال بالای صدمه خوردن بافت‌های مجاور فولیکول مو، چندان توصیه نمی‌شود. در سمت مقابل، لیزر در صورتی که به‌وسیله‌ی دستگاه‌های مناسب و اپراتور‌های مجرب انجام بگیرد، کاملاً ایمن، بدون عارضه و شدیداً موثر است.

لیزر مو‌های زائد در کلینیک خانه سفید

کلینیک خانه سفید از سه دستگاه لیزر ساخت سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ استفاده می‌کند که شامل لیزر الکساندریت کندلا جنتل پرو، لیزر دیود وکتوز و دستگاه لیزر دکا است. با این سه دستگاه می‌توان برای هر فرد با هر رنگ پوستی، لیزر مو‌های زائد را انجام داد. به علاوه تیم لیزر درمانی ما از اپراتور‌ها و پزشکان ناظری تشکیل شده که سال‌ها در این امر سابقه داشته و آموزش‌های لازم را در بهترین مراکز علمی دیده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار