کد خبر: 971648
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ترکیه:
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان ارزروم ترکیه گفت: در راستای ارتقای سطح و تقویت ارتباطات اقتصادی و گردشگری استان اردبیل با ترکیه تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سجاد سلطان زاده در نشست با معاون اقتصادی استاندار اردبیل اظهار داشت: استان ارزروم کشور ترکیه شباهات و اشتراکات اقلیمی بسیاری با استان اردبیل دارد که ما می‌توانیم با هماهنگی در راستای برقراری ارتباطات مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی گام‌های تاثیرگذاری براریم.

وی با بیان اینکه ارتباطات اقتصادی و گردشگری استان اردبیل با ترکیه تقویت می‌شود افزود: در راستای ارتقای سطح و تقویت ارتباطات اقتصادی و گردشگری استان اردبیل با ترکیه تلاش می‌کنیم.

سلطان‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و ورزشی استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ورزش‌های زمستانی و پیست‌های اسکی است و شباهت زیادی با استان ارزروم کشور ترکیه دارد می‌تواند با استفاده از تجارب این استان زمینه گردشگری خود در این خصوص تقویت کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان ارزروم ترکیه بیان کرد: کشور ترکیه و به ویژه استان ارزروم آماده ارتباط گیری با ایران و به ویژه با استان اردبیل بوده است و در این خصوص لازم است هماهنگی‌های لازم برای حضور محصولات کشاورزی تولید این استان در نمایشگاه،های این کشور انجام شود.

ارژنگ عزیزی معاون اقتصادی استاندار اردبیل نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورهای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و باتوجه به اینکه در بین کشور ترکیه و ایران اشتراکات زبانی و تاریخی بسیاری وجود دارد در راستای برقراری ارتباطات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فرصت بسیار مناسبی است.

وی گفت: در سال های گذشته ارتباطات مناسبی بین کشور ایران و ترکیه انجام گرفته و در همین راستا انجام مبادلات تجاری  به میزان 30 میلیارد دلار هدفگذاری شده است و باید برای تحقق این میزان مبادلات تجاری زمینه‌های لازم در کشور فراهم شده و از این فرصت به نحو شایسته استفاده شود.

عزیزی  با اشاره به ظرفیت های گردشگری کشور ترکیه و تشابه استان ارزروم با اردبیل تصریح کرد: بسترهای لازم در استان اردبیل برای همکاری بین دو شهر ارزروم و اردبیل فراهم است و می‌توانیم با گسترش روابط از این مزیت‌ها به نفع طرفین استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر