کد خبر: 971241
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
واکنش مدیر برج میلاد به تحریم اهالی موسیقی
مدیرعامل برج میلاد در واکنش به درخواست تحریم برگزاری کنسرت در مرکز همایش‌های آن برج، از تخصیص تخفیف‌ها فقط برای موسیقی فاخر خبر داد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: یک روز بعد از آنکه مجمع ناشران موسیقی با انتشار نامه‌ای سرگشاده در اعتراض به افزایش کرایه سالن برج میلاد، خواستار تحریم برگزاری کنسرت در آنجا شده بود، مجتبی توسل، مدیرعامل برج میلاد تهران، از حمایت این مجموعه از آثار موسیقی کلاسیک و فاخر خبر داد و بر ندادن تسهیلات به موسیقی تجاری تأکید کرد.

برگزاری کنسرت‌های موسیقی اصلی‌ترین محل درآمد برای اهالی موسیقی است؛ اجرا‌هایی که گاه در طول یک سال چند برابر پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی برای تهیه کنندگانش درآمد دارد و مجموع چرخه مالی موسیقی را بسیار بالاتر از سینمایی قرار داده که در نظر بسیاری از افراد محل خوبی برای کسب درآمد است.

از ابتدای امسال با اعمال ۱۰ درصد عوارض روی بلیت کنسرت‌های موسیقی زنگ خطری جدی برای آثار کلاسیک و محلی و فاخر موسیقی به صدا درآمد، مخاطبان این آثار توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند، اما در عوض کنسرت‌های مویسقی پاپ با قدرت هرچه تمام‌تر سالن‌های اجرا را پر کرده و افزایش قیمت بلیت‌ها هم تاثیر چندانی بر درآمد این کنسرت‌ها نداشته است، اما این بار گرانی نرخ اجاره بهای سالن همایش‌های برج میلاد تهران که یکی از اصلی‌ترین محل‌های برگزاری کنسرت‌های پاپ است، اعتراض مجمع صنفی ناشران موسیقی را در پی داشت و این مجمع خواستار تحریم برج میلاد شد. این تهدید که گویا جدی است با واکنش مدیرعامل برج میلاد روبه‌رو شده است.

توسل بدون اشاره مستقیم به نام تحریم برج میلاد، می‌گوید: «یکی از اهداف برج میلاد به عنوان مرکز دیپلماسی فرهنگی و هنری، حمایت از توسعه فرهنگ و هنر این مرز و بوم است و در همین راستا نسبت به گذشته تخفیف‌های ویژه‌ای را برای اجرای موسیقی اصیل ایرانی در نظر گرفته‌ایم. همچنین اگر تهیه‌کنندگان کنسرت‌های فاخر حاضر به برگزاری کنسرت رایگان برای علاقه‌مندان موسیقی باشند، ما نیز در همراهی با این حرکت ارزشمند می‌توانیم سالن محل برگزاری را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار دهیم.» وی با استثنا کردن موسیقی تجاری از حمایت‌های ویژه تأکید می‌کند: «بدیهی است که این تخفیفات و تسهیلات ویژه به کسانی که نگاه تجاری به موسیقی دارند تعلق نمی‌گیرد و آن‌ها می‌توانند طبق روال عادی و بدون امتیاز خاصی از سالن‌های برج میلاد برای برگزاری کنسرت‌های خود استفاده نمایند.» با این وضعیت باید منتظر واکنش اهالی موسیقی به دعوای گرانی کرایه بود و احتمالاً باز هم قیمت بلیت‌های کنسرت‌ها افزایش خواهد یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار