کد خبر: 970906
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
مردی که ۹‌سال قبل همسرش را به خاطر اختلاف خانوادگی در همدان به قتل رسانده‌بود در صورتی که دیه همسرش را پرداخت کند از زندان آزاد می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به این پرونده از روز هفدهم آبان‌سال‌۸۹ همزمان با قتل زن جوانی در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان همدان از سوی مأموران پلیس آغاز شد. آن روز مأموران در محل حادثه با جسد زن جوانی به نام کبری روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقو به قتل رسیده بود.

بررسی‌های مأموران نشان داد مقتول همراه شوهرش که ایرج نام دارد به این باغ آمده‌بود که به قتل می‌رسد. از سوی دیگر مشخص شد مقتول و شوهرش از چندی قبل با هم اختلاف داشته‌اند و قرار بوده به زودی در دادگاه از هم جدا شوند. بدین ترتیب مأموران شوهر مقتول را به عنوان مظنون حادثه دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری با اظهار پشیمانی به قتل همسرش اعتراف کرد. وی گفت: همسرم دختر دایی من بود. از همان ابتدای ازدواج ما با هم اختلاف پیدا کردیم. خیلی تلاش کردیم با هم سازگار شویم، اما فایده‌ای نداشت تا اینکه قرار گذاشتیم از هم جدا شویم. به همین خاطر به دادگاه رفتیم و درخواست طلاق دادیم، اما بعضی از بزرگان و بستگان نزدیک پا در میانی کردند و ما را آشتی دادند. بدین ترتیب جدایی ما منتفی شد و دوباره به زندگی مشترک خود ادامه دادیم. متهم در ادامه گفت: پس از این زندگی ما شیرین نشد و از طرفی هم اختلافات ما بیشتر شد تا اینکه چند روز قبل از حادثه برای بار دوم به دادگاه رفتیم و درخواست طلاق دادیم. قرار بود به زودی از هم جدا شویم که یکی از بستگانم حرف‌هایی به من گفت که باعث شد به همسرم سوءظن پیدا کنم. هر ساعت حرف‌های مرد آشنا را در ذهنم مرور می‌کردم به طوری که به شدت از دست همسرم عصبانی بودم. به همین سبب روز حادثه همسرم را به باغی در اطراف شهر بردم تا با هم حرف بزنیم. آن روز موضوع را به همسرم گفتم که حرف‌های او مرا به شدت عصبانی‌تر کرد و در نهایت او را با چاقو به قتل رساندم.

متهم پس از اعتراف به قتل با درخواست اولیای دم از سوی هیئت قضایی به قصاص محکوم شد و پرونده آن پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام استان فرستاده شد. در حالی که متهم در یک قدمی چوبه دار قرار داشت اولیای دم بامیانجیگری هیئت صلح و سازش اعلام کردند در صورتی که متهم دیه مقتول را پرداخت کند رضایت می‌دهند. بر اساس این گزارش متهم که در حال حاضر از کار خود پشیمان است تا کنون موفق شده است مبلغ ۲۰‌میلیون تومان از دیه کامل یک انسان را فراهم کند و در صورتی که مابقی دیه را فراهم و به اولیای‌دم پرداخت کند به زودی از زندان آزاد می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار