کد خبر: 970905
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
دو زندانی که متهم هستند وحید مرادی، شرور معروف تهران را در زندان رجایی‌شهرکرج به قتل رسانده‌اند به زودی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهند شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به پرونده از یازدهم تیر‌سال‌۹۷ با قتل شرور سابقه‌داری به نام وحید مرادی در زندان رجایی‌شهر آغاز شد.

مقتول دو ماه قبل از حادثه، به اتهام قتل یکی از دوستانش در یک مهمانی شبانه حین فرار در مرز‌های غربی دستگیر و بعد از اقرار به جرم به زندان رجایی‌شهر منتقل شده‌بود. متهم روز حادثه حین هواخوری در زندان بعد از درگیری بین دو گروه از زندانیان به سلول خود بازگشت که این بار سه‌زندانی شرور وارد سلول او شده و وی را با پنج ضربه چاقو به قتل رسانده بودند.

با تکمیل تحقیقات پلیسی ۱۷ نفر از زندانیان که در درگیری حضور داشتند بازداشت شدند و بنا به گواهی و اظهارات شاهدان حادثه، دو نفر از آن‌ها به نام‌های سعید و عباس به اتهام قتل مورد تحقیق قرار گرفتند، اما جرمشان را انکار کردند.

سعید یکی از اراذل و اوباش منطقه بی‌سیم بود. او سال‌۸۸ به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم، اما با پرداخت دیه موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شده‌بود. وی بعد از آزادی در حالیکه در سرقت مسلحانه طلافروشی در لاهیجان حضور داشت، این بار به اتهام قتل علی ۴۷‌ساله با اسلحه ساچمه‌ای در یک نزاع دسته‌جمعی به زندان منتقل شد. او که در انتظار محاکمه قرار داشت این بار برای سومین قتل تحت بازجویی قرار گرفت، اما جرمش را انکار کرد و گفت: «وحید خودش را عقاب ایران نامیده بود و برای سایر زندانیان خط و نشان می‌کشید. او فیلم کری خوانی‌هایش در شبکه‌های مجازی را منتشر کرده‌بود و قصد داشت به زندانیان حمله کند. من در درگیری حضور داشتم، اما او را نکشتم و نمی‌دانم چه کسی قاتل است.»

دیگر متهم عباس نام داشت. او نیز سال‌۸۵ یکی از اعضای خانواده‌اش را به دنبال اختلاف خانوادگی با اسلحه به قتل رسانده‌بود، اما با پرداخت دیه توانسته‌بود رضایت اولیای‌دم را جلب کند و در انتظار محاکمه از جنبه عمومی جرم قرار داشت. عباس هم به اتهام قتل وحید مرادی بازداشت شده‌بود، اما جرمش را انکار کرد و گفت: «از روزی که وحید به زندان آمد برای همه کری می‌خواند و می‌گفت کفتار‌ها باید پایین و شیر‌ها باید بالا بنشینند. او همان روز ۵۰‌نفر از نوچه‌هایش را که همگی چاقوی دست‌ساز و آب‌جوش همراه داشتند برای درگیری به سالن آورده‌بود. باور کنید وقتی درگیری بالا گرفت متوجه نشدم ضربه را چه کسی به او زد.»

در ادامه ۱۵‌متهم دیگر به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی منجر به قتل تحت بازجویی قرار گرفتند و همگی مدعی شدند سعید و عباس عامل قتل هستند.

بنابراین پرونده بنا به گواهی شاهدان و مدارک موجود، بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد و عاملان حادثه به زودی با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم در آن شعبه پای میز محاکمه قرار خواهند گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار