کد خبر: 970718
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه متأسفانه به اهدافی که درطرح تابستانی برای کاهش ۱۲‌درصدی جانباختگان حوادث رانندگی داشتیم، نرسیدیم، گفت: برای تحقق این هدف باید تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار سید کمال‌هادیانفر ظهر دیروز در جلسه طرح‌های ترافیکی تابستان امسال گفت: در طرح نوروز امسال ۱۰۸‌هزار‌نفر از دستگاه‌ها برای کاهش آمار تصادفات رانندگی پای کار آمدند و نتیجه آن کاهش بیش از ۱۷‌درصدی این تصادفات شد، بنابراین ضرورت دارد که دولت و دیگر دستگاه‌ها ورود ویژه‌ای در این زمینه بکنند تا آمار‌های ما نیز کاهش بیاید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: امروز ۴۹‌درصد جانباختگان حوادث رانندگی حین انتقال یا در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند که باید در این زمینه نیز فکری کرد و قرار شد این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت بررسی شود.

سردار هادیانفر با بیان اینکه برابر گزارش‌ها در تابستان شاهد افزایش تصادفات بودیم، ادامه داد: در مجموع ۳۷ هزار و ۲۳۷ فقره تصادفات در تابستان رخ داد که ۱۷۴۴‌فقره آن منجر به مرگ ۴۴۹۹ نفر شد که این آمارپس از آمار نهایی پزشکی قانونی افزایش نیز خواهد داشت همچنین بیش از ۳۵‌هزار و ۵۰۰‌فقره تصادف نیز منجر به مصدومیت بیش از ۱۱۹ هزار نفر شده است.

وی در قسمت دیگری از سخنانش درباره طرح‌های ترافیکی ویژه اربعین با اعلام اینکه طبق پیش‌بینی‌های ما امسال جمعیت زائران اربعین نسبت به سال قبل حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت، گفت: امسال ۲۰‌هزار و ۲۲۶‌نفر از نیرو‌های پلیس راهور در طرح اربعین از ۱۷‌مهرماه تا ۳۰ این ماه مشارکت دارند.

سردار هادیانفر از ۱۲‌هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران نیز خبر داد و گفت: طبق مصوبات ستاد مرکزی اربعین، ۸ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری اقدام به جابه‌جایی زائران خواهند کرد که از این میان هزار دستگاه نیز به عنوان اتوبوس پشتیبان فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه آمار سفر‌های زمینی از پایانه‌های زمینی به سمت کربلا در سال جاری و در مقایسه با سال‌های قبل ۴۸۶‌درصد افزایش داشته است، گفت: طبق آمار‌هایی که از پلیس امنیت گرفتیم سال گذشته در این ایام روزانه حدود ۱۸‌هزار گذرنامه صادر شده‌بود، اما امسال روزانه حدود ۶۰ هزار گذرنامه چاپ می‌شود.

سردار هادیانفر بیشترین تصادفات ایام اربعین سال قبل مربوط به خودرو‌های شخصی بوده‌است، گفت: توصیه می‌کنیم زائران با خودرو تک سرنشین به سمت مرز نروند و از خودرو‌های عمومی برای رفتن به مرز استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار