کد خبر: 970512
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
صادرات‌محوری سنگر دفاع از هجمه‌های اقتصادی دشمن است
جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج با تاکید براینکه‌ اقتصاد باید از واردات محوری خارج و به صادرات محور تبدیل شود، گفت: با این کار می‌توانیم سنگرهای محکم در برابر هجمه‌های اقتصادی دشمنان را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، علی محمدپناه پیش از ظهر امروز همایش رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری بمناسبت هفته دفاع مقدس در سنندج که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در صدد براندازی نظام برآمدند و تمام توان خود را به کار بستند که بتوانند نظام مقدس اسلامی را براندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما بعد از پیروزی انقلاب کشور با چالش‌های مختلف از جمله درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران روبه رو بودیم و در 31 شهریور 59 وقتی جنگ صدامیان علیه ایران آغاز شد ما هنوز در مرحله نظام‌سازی بعد از پیروزی انقلاب بودیم.

محمدپناه افزود: با شرایطی که ارتش گذشته ایران از هم گسیخته و مولفه‌های اصلی نظام هنوز ایجاد نشده بود وارد جنگ ناخواسته دشمنان شدیم و همه بودجه ما صرف مقابله با دشمنان خارجی شد.

وی اذعان کرد: نظام شرق و غرب همه با تمام عده و عده به کمک نظامی آمده بودند و با مسلح کردن کامل آن با تسلیحات به روز در صدد شکست انقلاب نوپا و کشور ما بودند.

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج تصریح کرد: اینها با تمام تجهیزات و سلاح‌های بروز فکر کردند می‌توانند ظرف 48 ساعت به تهران بیایند ولی جوانان غیور ملت ایران تا پای جان ایستادند و اجازه دستیابی دشمنان به اهدافشان را ندادند.

وی گفت: وقتی سوم خرداد سال 61 خرم‌شهر آزاد شد، معادلات دنیا به هم ریخت و دشمنان با صد مستحکم و آهنی ملتی مواجه شدند که از تمام هستی خود برابر دفع تجاوزگری دشمنان گذشت کردند.

محمدپناه اظهار کرد: در یک روایت از 29 و در روایت دیگر از 31 کشور ایران اسلامی از دشمنان اسیر گرفته و این نشان دهنده این است که در کنار حمایت‌های تسلیحاتی به لحاظ نیروی انسانی به صدام هم کمک می‌شد.

وی افزود: تازه بعد از دوسال از پیروزی انقلاب نیروهای مسلح توانستند انسجامی که باید داشته باشند را بدست آوردند و نیروهای داخلی سازماندهی شد و سپاه و بسیج به صورت جدی ورود پیدا و همه در کل احساس تکلیف کنند که باید در برابر دشمنان ایستادگی کنند پیروزی‌های یکی پس از دیگر بدست آمد.

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج اظهار کرد: معادلات نظامی تئوریسین‌های دنیا به هم ریخت و آرزویی که در سرنگونی ایران در ذهن داشتن نقش برآب شد و تازه در این شرایط دست به دامن کشورهای مختلف شدند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خرمشهر توسط نیروهای خودی آزاد شد بسیاری از معادلات نظامی جنگ به هم ریخت.

معالات منطقه‌ای و جهانی بدون حضور ایران رقم نمی‌خورد

محمدپناه گفت:‌ امروز معادلات منطقه و دنیا بدون حضور ایران رقم نمی‌خورد و رسیدن به این جایگاه حاصل ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: اگر امروز در مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی اینگونه تنومند شده به برکت ایثار و از خودگذشتگی تک تک ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس است که از تمام قشرها در میدان حضور پیدا کردند و در برابر دشمنان مردانه و محکم ایستادند.

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج افزود:‌ امروز در جمع کسانی هستیم که در جنگ امروز بسیار تاثیرگذار هستند اگر رسالت بازاریان ما در هشت سال جنگ تحمیلی این بود که نثار جان مال کنند امروز در عرصه جنگ سخت‌تری قرار داریم و برای گذر از این پیچ تاریخ نیاز به نقش آفرینی کسانی هستیم که نبض بازار را در دست دارند.

وی اذعان داشت:  شما می‌توانید با شکوفایی که در بازار انجام و رونقی که در تولید ایجاد می‌کنید کشور را از این ورطه سخت که دشمنان به ما تحمیل کرده اند عبور دهید.

اصناف تاب‌آوری اقتصادی را در بین مردم ایجاد کنند

وی با بیان اینکه بازارایان و اصناف باید تاب‌آوری اقتصادی را در بین مردم ایجاد کنند، گفت: هر مغازه و کارگاه شما می‌تواند سنگری برای مبارزه با دشمنان و مقابله با هجمه‌های آنان باشد.

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج افزود:‌ بازار بهترین جایگاه و اثربخش‌ترین بخش در عرصه رونق تولید است، خاطرنشان کرد: امروز به همت و ایثارگری بیشتر از سوی بازاریان برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان هستیم.

وی اذعان کرد: امروز بهترین راه برای خدمت به مردم و مبارزه با دشمنان عرصه حمایت و رونق تولید است که اصناف و بازاریان در این عرصه نقش مهمی دارد.

اقتصاد از واردات‌محوری خارج شود

وی با تاکید براینکه‌ اقتصاد باید از واردات محوری خارج و به صادرات محور تبدیل شود، گفت: با این کار می‌توانیم سنگرهای محکم در برابر هجمه‌های اقتصادی دشمنان را ایجاد کنیم.

اقتصاد از واردات‌محوری خارج شود تصریح کرد:‌ شما با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید هم به سود مد نظر در کف بازار دستیابید و هم التهاب گرانی را مهار کنید و امروز مهم‌ترین رسالت شما سنگین‌تر از هشت سال جنگ تحمیلی است.

محمدپناه عنوان کرد: اگر آن روز جبهه و نیروهای دشمنان مشخص بود امروز اندیشه و باور مردمان ما مورد هجمه قرار گرفته و جبهه دشمنان انگونه که باید مشخص نیست.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای دشمنان در جنگ نرم از طریق ماهواره و تولیدات در فضای مجازی و در بستر اینترنت است، گفت:‌ آنها خوب می‌دانند در عرصه نظامی و اقتداری ما با توجه به زمین‌گیر کردن پهبادهای پیشرفته آنها ورود پیدا کنند.

دشمنان دنبال تغییر افکار و باورهای ملت ایران هستند

وی تصریح کرد: امروز دشمنان دنبال تغییر افکار و باور مردم ایران هستند، چرا که تنها دلیل پیروزی این ملت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی را تکیه بر باورها و افکار انقلابی می‌دانند.

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان بخش مهمی در عرصه مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمنان هستند و می‌توانند تاب‌آوری اقتصادی مردم را بالا و اقتصاد را مقاومتی را تحقق ببخشند.

وی اظهار کرد: اگر رسالت آن روز صنعت‌گران و بازاریان، اصناف و غیره مبارزه در میدان جنگ بود امروز عرصه جنگ در همان مغازه‌ها و کارگاه‌های تولید است و باید مراقب باشند در کمال انصاف حرکت و با این رویه زمینه مقابله با هجمه‌های اقتصادی دشمنان را فراهم سازد.

تکیه بر توانایی‌های اقتصادی درونی راه برون رفت از تحریم اقتصادی است

محمدپناه با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به قدرت‌های اقتصادی درون و تکیه به توانایی‌های درونی است، اضافه کرد: دانشگاه نیز باید به کمک بخش تولید بیاید و با چینش درست پازل‌ها زمینه پیروزی بر دشمنان را در این عرصه هم فراهم سازیم.

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج اذعان داشت: اقتدار و امنیت امروز در ایران اسلامی حاصل تلاش شبانه روزی فرزندان این ملت است که توانسته‌اند با بومی کردن توانایی‌های نظامی دشمنان را زمین‌گیر کنند.

وی افزود: ما در کردستان 64 خانواده شهید بالای سه تا چهار شهید داریم و همه اینها در مسیر دفاع از انقلاب و کشور فدا شده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر