کد خبر: 970507
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت پاییزه گندم در مزارع مناطق سردسیری استان اردبیل با شروع فصل پاییز و در پی بارندگی اواخر شهریورماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد شهریار با پیش‌بینی کشت گندم در ۳۰۵ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این استان اظهار کرد: بذر گواهی شده و نیز نهاده‌های لازم برای کشت گندم در استان تامین شده است.

وی با اشاره به مشخص شدن و پهنه‌بندی مزارع گندم استان برای نظارت مهندسان کشاورزی و تشکیل کمیته‌های فنی و کارشناسی کشت گندم در استان افزود: کشت گندم در مناطق گرمسیری نیز با شروع بارندگی‌های پاییزی آغاز می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با ابرازامیدواری نسبت به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی پیش رو بیان کرد: در سال زراعی گذشته به علت تفاوت قیمت گندم در بازار با نرخ‌های خرید تضمینی، کشاورزان استان به کشت سایر محصولات روی آوردند و همین امر سبب کاهش کشت و نیز کاهش خرید محصول شد.

شهریار با اشاره به پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان اردبیل گفت: برغم این پیش‌بینی و به علت شرایط بارندگی و بروز تنش خشکسالی، حدود ۵۰۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد.

وی اظهار کرد: از این میزان تولید، ۱۹۸ هزار تن توسط مباشران و مراکز خرید تعیین شده با نرخ تضمینی خریداری شده و ۲۶ هزار تن محصول نیز به عنوان بذر مورد نیاز استان از کشاورزان خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این، ۲۶ هزار تن گندم نیز توسط سیلوها و کارخانه‌های ذخیره گندم خریداری شده و ۱۰ هزار تن محصول گندم هم به سایر استان‌ها حمل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر