کد خبر: 970474
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
شهردار کلانشهر کرج تاکید کرد
140 مدرسه و سه دانشگاه در آستانه سال تحصیلی جدید توسط مدیریت شهری کرج آماده سازی شد.

شهردار کلانشهر در آیین بازگشایی مدارس که در مدرسه شهید چمران واقع در منطقه ۳ کرج برگزار شد، مدارس را از مهمترین ارکان تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار داشت: مدارس به عنوان یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی وظیفه تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد گوناگون: دینی، اخلاقی، اجتماعی، کشف استعدادها و هدایت آنها در مسیر مناسب را به عهده دارند.

علی اصغر کمالی زاده دوران تحصیل را فرصتی مغتنم برای درونی کردن مسایل اجتماعی و شهروندی در دانش آموزان ارزیابی و بر لزوم توجه بیشتر فعالان عرصه تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود : در قالب طرح استقبال از مهر تعداد ۱۴۰ مدرسه و سه دانشگاه از سوی شهرداری کرج آماده سازی شده است و در این طرح که همه ساله توسط معاونت ها و مناطق شهرداری کرج به اجرا در می آید، اموری همچون پاکسازی و شست و شوی دیوارها و محوطه مدارس سطح شهر، ممنوعیت انجام حفاری در روزهای پایانی شهریور تا اوایل مهرماه، شست و شوی خیابان‌ها و نهرها، گل کاری و توزیع آسفالت در حیاط و معابر اطراف مدارس انجام می گیرد.

طرح سفیران فرهنگی رونمایی شد

شهردار همچنین در خصوص اجرای طرح سفیران فرهنگی که به عنوان یکی از طرح های آموزش شهروندی در این مراسم رونمایی شد، بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر کرج به اجرا در می آید.

مدیر ارشد حوزه اجرایی مدیریت شهری کرج افزود گفت: پس از ارائه آموزش های لازم به 40 نفر از دانش آموزان دختر و پسر، این افراد به عنوان سفیران فرهنگی شهر با مدیریت شهری در ارتباط خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه این سفیران، انتقال دهنده آموزش های فرا گرفته شده به خانواده ها هستند، خاطرنشان کرد: آموزش پذیری کودکان در سنین دبستان بسیار بالاست؛ به طوری که مطالب درسی و آموزشی همگام با انجام نقاشی، کارهای دستی و بازی های متنوع سریع تر و ماندگارتر در ذهن آنان نقش می بندد.

کمالی زاده، تاکید کرد: آموزش شهروندی کلید توسعه شهری است و بی تردید این توسعه بدون مشارکت شهروندان میسر نمی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار