کد خبر: 970451
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان:
انعقاد تفاهم نامه میان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و نظام مهندسی ساختمان برای تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری در ساختمانها در دستور کار قرارگرفت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان افزود: در حال حاضر، این تفاهم نامه برای الزام اجرایی آن، به کمیسیون عمران شورای شهر ارجاع داده شده است.

مهندس هاشم امینی  با بیان اینکه بر اساس قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی با ابلاغیه آیین نامه هیات وزیران به تاریخ 16مرداد96  سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری شرکت آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست، مرکز بهداشت و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مکلف شدند برنامه اجرایی تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری را تدوین کنند اظهار می کند: این برنامه به صورت دقیق و جامع در 12بخش تهیه شده که طبق ماده 7 آییننامه مذکور شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی مکلف میشوند  که پس از تاییدیه نظام مهندسی ساختمان در شهرها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اقدام به نصب تاسیسات بازچرخانی آب ساختمانها نمایند.

وی ادامه داد: تبصره 7 همین ماده بر تخفیف 20 درصد کارمزد دفع فاضلاب اشاره دارد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در چند سال اخیر ، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اقدام  به  راهاندازی پیکج تصفیه آب خاکستری در دانشگاه اصفهان نموده  است. مضافا آنکه  مجموعه سیتی سنتر و دانشگاه صنعتی اصفهان  نیز با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده گامی در جهت مدیریت مصرف آب برداشته اند.

وی با اشاره به چگونگی تامین اعتبارات پروژه پکیج تصفیه آب خاکستری دانشگاه اصفهان  عنوان کرد: اعتبارات لازم برای راه اندازی این پکیج تصفیه از محل  اعتبارات عمرانی ملی تامین گردید، ونیز پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز دانشگاه استفاده می شود.

وی افزود: برخی مصرفکنندگان از جمله تعدادی از مشترکین خانگی وادارات آموزش و پرورش استان به صورت خودجوش و داوطلبانه به استفاده مجدد از آب خاکستری و پساب رو آوردهاند که تجربههای موفقی در این زمینه حاصل شده است .

مهندس هاشم امینی  با اشاره به اینکه نیمی از فاضلاب شهری در خانه ها تولید و تبدیل به آب خاکستری میشود تصریح کرد: بازچرخانی آب خاکستری با توجه به تغییر اقلیم و وضعیت بحران آب ضروری است.  چرا که به طور معمول،  میزان تقریبی آب مصرفی در حمام بین  25 تا 50 لیتر ، استفاده از  لباسشویی10 تا 20 لیتر و 5 تا 15 لیتر در ظرفشویی می باشد  که این میزان آب مصرفی در یک واحد مسکونی  میتواند در فرایند بازچرخانی آب خاکستری مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر، متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی در اصفهان حدود 150 لیتر برای هر نفر در شبانهروز است خاطرنشان ساخت: این میزان مصرف آب  با توجه به اقلیم آب و هوایی اصفهان باید به ۱2۰ لیتر در شبانه روز کاهش یابد.

 وی تصریح کرد: برای برون رفت از تنش آبی و یا به عبارت بهتر، برای سازگاری با کم آبی، مدیریت مصرف آب یکی از راهکارهای مؤثر است.و در این میان  تصفیه، بازچرخانی و استفاده مجدد از آب خاکستری یکی از راهکارهای اصلی مدیریت مصرف آب محسوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار