کد خبر: 970415
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
با حذف قبوض کاغذی خدمات آب، برق، گاز و تلفن سالانه از قطع ۱۲ هزار درخت با هزینه هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان جلو‌گیری به‌عمل می‌آید. همچنین تنها از محل چاپ این قبوض حدود ۳۰۰میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی مالی صورت خواهد گرفت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آمار‌ها حاکی از آن است که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز وجود دارد و برآورد‌ها نشان می‌داد هزار ۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. در حالی که به گفته وزیر ارتباطات آذری جهرمی، ظرفیت کامل دولت الکترونیکی فراهم است که تمام این قبوض را به صورت الکترونیکی صادر کند. براساس طرح حذف قبوض کاغذی برق، به جای این قبوض اطلاعات مربوط به مصرف و صورت‌حساب برق مصرفی مشترکین به صورت الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. این طرح از قطع سالانه ۱۲هزار درخت جلوگیری خواهد کرد و تنها از محل چاپ این قبوض حدود ۳۰۰میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی مالی صورت خواهد گرفت. اول مهرماه موعدی بود که از سوی وزارت نیرو برای حذف قبوض کاغذی تعیین شد و به گفته مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر، از روزگذشته دیگر قبض کاغذی برق برای مشترکان صادر نخواهد شد.

در همین رابطه هادی مدقق به ایسنا گفت: طبق آخرین آمار مشارکت مردم در این طرح ۹۶درصد بوده است. البته باید تأکید کرد، این فرآیند یک فرآیند مستمر بوده و مشترکان همچنان می‌توانند از طرقی که پیش از این اعلام شده نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی افزود: احتمالاً ۴ درصد باقیمانده ادارات دولتی و مجموعه‌های عمومی هستند که به تدریج تعیین تکلیف خواهند شد؛ در واقع مأموران توزیع برق مراجعه می‌کنند و نسبت به ثبت اطلاعات این مشترکان اقدام خواهند کرد. از سوی دیگر اطلاعات در حال به‌روزرسانی است و ممکن است برخی مستأجر باشند یا جابه‌جا شوند، در این صورت باید برای ثبت اطلاعات خود به صورت مجدد اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان اینکه قبوض کاغذی به صورت ۱۰۰ درصد حذف نخواهد شد، افزود: ممکن است برای ۲ درصد مشترکان همچنان قبض کاغذی صادر شود، به طور کلی اگر آمار مشارکت به ۹۸درصد برسد، مطلوب خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار