کد خبر: 970410
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
بازیگر «گرگ وال استریت» درباره سفر به ایران مطرح کرد
بازیگر فیلم «گرگ وال استریت» که مستند «راه ابریشم» را ساخته با اشاره به اینکه در انگلیس تصور خیلی محدودی از ایران داریم و علتش هم این است که فقط اخباری در رابطه با مشکلات ایران منعکس می‌شود، عنوان کرد: ایران یک کشور درجه یک، خیلی پیشرفته و فوق‌العاده زیبا و سرسبز است.
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: جوانا لاملی بازیگر سرشناس انگلیسی که سابقه بازی در آثاری از جمله فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه» از مجموعه فیلم‌های جیمز باند و همچنین فیلم «گرگ وال‌استریت» را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد برای ساخت یک مستند درباره جاده ابریشم به چند کشور تاریخی و مهم سفر کرد که مسیر باستانی و تجاری ۶ هزارو ۴۰۰ کیلومتری ابریشم در امتداد آن‌ها قرار داشت. لاملی ۷۳ساله که با کارگردانانی، چون تیم برتون، مارتین اسکورسیزی و… همکاری داشته، در بخش مرتبط با ایران این مجموعه مستند به شهر‌های کاشان، اصفهان، یزد و شیراز سفر کرده است.

وی در مورد علت اقدام به ساخت این مستند چند قسمتی که قسمت سوم آن به ایران اختصاص داشت و از کانال itv پخش شد و نیز تجربیات حضورش در کشورمان به بی‌بی‌سی می‌گوید: طی سالیان گذشته افتخار ساخت چندین مستند در رابطه با سفر را داشته‌ام و من و تیم همراهم برای تولید این آثار از رود نیل تا سیبری، هند، ژاپن و بسیاری از دیگر نقاط دنیا را رفته‌ایم، اما خیلی وقت بود که می‌خواستیم به ایران برویم و هر بار به ما می‌گفتند فعلاً نروید، اما زمانی که اقدام به ساخت مستند راه ابریشم کردیم این اجازه به ما داده شد که این اتفاق یکی از نقاط اوج زندگی من بود.

این بازیگر انگلیسی در بخشی از این مستند و در وصف احساساتش عنوان می‌کند: نمی‌توانم به شما بگویم که چقدر ذوق زده‌ام که الان در تهران پایتخت ایران هستم. تا چند روز پیش معلوم نبود که بتوانیم از این کشور بی‌نظیر دیدن کنیم. رسیدن به تهران کاملاً شگفت زده‌ام کرد، چون در انگلیس تصور خیلی محدودی از ایران داریم و علتش هم این است که فقط اخباری در رابطه با مشکلات ایران منعکس می‌شود و نه اینکه چهره واقعی ایران چه شکلی است. هیچ کس به من نگفته بود که ایران یک کشور درجه یک، خیلی پیشرفته و فوق‌العاده زیبا و سرسبز است؛ از هر جهت باشکوه و دوست داشتنی. با رفتن به مراکز خرید و رستوران‌های تهران هر کسی می‌تواند بفهمد که ایرانی‌ها چقدر با سلیقه‌اند. دیدن رشته کوه البرز واقعاً معرکه بود. من یک تابلوی نقاشی دارم که پدر بزرگم آن را خریده و با دیدن این کوه‌های زیبا می‌توانستم تصور کنم که نقاش در کدام موقعیت و نقطه مشغول نقاشی شکوه این رشته‌کوه بوده است. واقعاً همه چیز تهران من را هیجان زده می‌کرد.

وی در ادامه می‌گوید: داخل بازار یک مغازه‌دار ما را به داخل مغازه‌اش دعوت کرد و گفت لازم نیست چیزی بخرید، بیایید داخل تا خنک شوید. وقتی به شهر کویری و معرکه یزد رفتیم شگفت‌زده شدم. زیبایی‌های بسیار زیادی دارد که قادر به توصیفش نیستم. من واقعاً تحت تاثیر قرار گرفتم با آن بادگیر‌های عظیم که روش پیشرفته‌ای برای خنک کردن آن ساختمان‌های عظیم در وسط کویر هستند.

این بازیگر بازنشسته در توصیف غذا‌های ایرانی می‌گوید: ایران بهشت گیاهخواران دنیاست، هر غذایی که خوردم طعمش از غذای قبلی بهتر بود و در کنار آن غذا‌های لذیذ و زیبا نوشیدنی‌های غیرالکلی بسیار خوشمزه‌ای مثل آبمیوه‌ها و شربت‌ها، خلاصه کیفیت غذا‌ها و نوشیدنی‌ها فوق‌العاده بود.

لاملی در مورد استقبال گرم و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها می‌افزاید: مردم با جان و دل از ما پذیرایی می‌کردند و نسبت به خارجی‌ها ابراز لطف و علاقه داشتند. خیلی دوست‌داشتنی، سخاوتمند و محترم بودند. همیشه آماده کمک کردن، قسمت کردن و بخشیدن بودند. واقعاً احساس بی‌نظیری بود و ایران کشوری فوق‌العاده است. واقعاً بهترین خاطراتم از ایران است. مادربزرگم که به کشور‌های زیادی سفر کرده بود، می‌گفت: «اگر قرار باشد جایی برای زندگی انتخاب کنم، ایران است»، همه این سوابق باعث می‌شد نتوانم برای دیدن ایران صبر کنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار