کد خبر: 969637
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب پاسخ مناسبی به غوغاسالاری و جوسازی روانی- رسانه‌ای جریان غرب‌گرا برای تحمیل هزینه‌های جدید به کشور است
سابقه مذاکره با امریکا نشان داد که امریکایی‌ها مذاکره را تنها وسیله‌ای برای تحدید قدرت‌های مستقل در حوزه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی می‌دانند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «طرح مذاکره از سوی امریکایی‌ها یک ترفند است» این مهم‌ترین گزاره سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب در ابتدای جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه است که نشان می‌دهد معظم‌له برخلاف جماعتی در داخل کشور که نفس مذاکره با امریکا را حاوی دستاورد‌های بزرگ می‌دانند، همچنان معتقدند مذاکره یک تله برای تضعیف عناصر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
سابقه مذاکره با امریکا نشان داد که امریکایی‌ها مذاکره را تنها وسیله‌ای برای تحدید قدرت‌های مستقل در حوزه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی می‌دانند.

رهبر انقلاب اسلامی با تقبیح مذاکره با امریکا بیان کردند: گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنهاست یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل، البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چراکه راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم.
ایشان هدف امریکایی‌ها از مذاکره را نه یافتن راه‌حل عادلانه، بلکه تحمیل خواسته‌های گستاخانه دانستند و گفتند: این حرف را که هدف امریکا از مذاکره، تحمیل است قبلاً بنده می‌گفتم، اما آن‌ها این‌قدر گستاخ شده‌اند که امروز این واقعیت را خودشان هم به زبان می‌آورند.
این سخنان در حالی بیان می‌شود که امروز جامعه ایرانی نیز بعد از گذشت چهار سال از روز امضای برجام تجربه کرده‌اند که مذاکره و توافق با غرب نه تنها گشایشی در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی و تجاری برای ایران به همراه ندارد بلکه زمینه و بستر فشار‌های بیشتر به جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرده و سطح و گستره تهدیدات و تحریم‌ها را نیز به شدت افزایش می‌دهد.
 
پاسخی مناسب به جوسازی‌های رسانه‌ای

بعد از اظهار نظر اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه حاضر است با هر مقامی از هر کشوری مذاکره کند تا مسیر بهبود اوضاع اقتصادی را برای جامعه فراهم کند، یک جریان نشانه‌دار که سابقه طولانی در تطهیر امریکا و غربی‌ها داشت، بار دیگر تلاش کرد اصل مذاکره با امریکا را یک ضرورت اساسی برای کشور عنوان کند و طی روز‌های اخیر از احتمال دیدار مستقیم حسن روحانی و دونالد ترامپ سخن به میان آورد. به نظر سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب پاسخ مناسبی به غوغاسالاری و جوسازی روانی- رسانه‌ای جریان غرب‌گرا برای تحمیل هزینه‌های جدید به کشور است.

ضرر‌های سنگین مذاکره با امریکا

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت مجلس گفت: علاوه بر فرمایشات رهبری دلایل منطقی و متقنی وجود دارد که مذاکره با امریکا اولاً شدنی نیست و دیگر اینکه برخلاف منافع ملی ماست. وی افزود: امریکایی‌ها نمی‌خواهند با مذاکراتشان مشکلی را حل کنند. آن‌ها مخالف نفوذ منطقه‌ای ما هستند و به دنبال این هستند نفوذ منطقه‌ای ما را محدود کنند، چون کاهش نفوذ منطقه‌ای ما یعنی ضرر و خسران برای جمهوری اسلامی ایران.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امریکایی‌ها سعی دارند تا به ملت ایران این گونه القا کنند که این نفوذ منطقه‌ای به ضرر ملت ایران است پس علی‌القاعده آن چیزی که به ضرر ملت ایران باشد به نفع آنهاست و نباید درباره‌اش تبلیغات منفی داشته باشند، پس نتیجه این می‌شود که نفوذ منطقه‌ای ما به ضرر امریکایی‌هاست. ذوالنوری خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها موضوع موشکی و توان دفاعی ما را هدف گرفته‌اند و این موضوع هم طبیعتاً به ضرر ماست و ما چرا باید بپذیریم که بر سر توان دفاعی‌مان مذاکره کنیم و آن را کاهش دهیم؟ چرا امریکایی‌ها موشک داشته باشند و ما نداشته باشیم؟

وی افزود: موضوع دیگر، موضوع برجام است. ما در برجام امتیازات زیادی دادیم و امتیازاتی هم برایمان منظور شده و حقوقی که در برجام برای ما در نظر گرفته شده چیز تازه‌ای نیست. ما، چون جزو NPT هستیم بدون مابه‌ازا و بدون هیچ تکلیفی باید از این حقوق برخوردار شویم، اما برخورداری از این حقوق را برای ما در قبال انجام تکالیف اجباری قرار داده‌اند. ما تکالیفمان را انجام داده‌ایم و حال می‌خواهیم از حقوق‌مان برخوردار شویم.
ترامپ و امریکایی‌ها می‌گویند باید در این باره تجدیدنظر کرد و باید امتیازات ایران گرفته شود و تاریخ انقضای محدودیت‌های ایران برداشته و محدودیت‌ها دائمی شود. ذوالنوری خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم هر کسی که عاقل باشد با امریکایی‌ها مذاکره نمی‌کند، بلکه حتی اگر کسی جنون هم داشته باشد، اما جنونش، جنون ادواری باشد یعنی لحظاتی سر عقل بیاید، او هم با امریکایی‌ها مذاکره نخواهد کرد چراکه نتیجه مذاکره با امریکا ضرر و زیان برای منافع ملی ماست.

وی افزود: ما چاره‌ای جز این نداریم که به مذاکره با امریکا تن ندهیم چراکه تن دادن به مذاکره با امریکا علاوه بر ذلت، ضرر‌های متراکم و پیچیده و سنگینی را برای ما خواهد داشت و قطعاً کسی اگر در این زمینه خبط و خطایی کند، مردم، مجلس و مجموعه نظام به او اجازه چنین کاری نخواهند داد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: مذاکره با امریکا چیزی نیست که شدنی باشد و بعضی‌ها هم نباید مسائل کشور را شرطی و بلاتکلیفی ایجاد کنند، بلکه اساس را باید بر این موضوع گذاشت که ما توانمندی‌های داخلی‌مان را تقویت و از این مراحل عبور کنیم و این امر هم شدنی است.

مذاکره بی‌معناست

علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد عدم مذاکره هیچ یک از مسئولان جمهوری اسلامی با امریکایی‌ها چه در نیویورک و چه در جا‌های دیگر، اظهار داشت: موضوع فشار امریکا بر ایران مربوط به دیروز و امروز نیست. وی با بیان اینکه امریکایی‌ها تحریم را از مقام معظم رهبری شروع کرده‌اند تا به وزیر خارجه و تعداد زیادی از شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی رسیده‌اند، اضافه کرد: قطعاً اقدامات امریکایی‌ها، آب در هاون کوبیدن است و امریکایی‌ها نتیجه‌ای از تحریم‌ها نخواهند گرفت.
بروجردی گفت: خوشبختانه امروز با هوشمندی نظام جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های متخذه، محوریت امریکا و متحد بودن کشور‌های دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران عملاً از بین رفته و آرایش سیاسی دنیا تغییر کرده است، لذا دیگر قدرت‌های بزرگ مانند روسیه، چین و بسیاری از کشور‌ها در کنار امریکا، علیه جمهوری اسلامی نیستند و تحریم‌های امریکا علیه ایران باعث منزوی شدن و تحریم خودشان گردیده است.

وی اضافه کرد: در مذاکرات اخیر رئیس‌جمهور ایران با پوتین رئیس‌جمهور روسیه، همینطور توافقات صورت گرفته با این کشور و چین عملاً ضربه بزرگی به قدرت تصنعی و اقتصادی امریکا در منطقه وارد شده است. ما به راحتی می‌توانیم از گردنه سخت مشکلات اقتصادی عبور کنیم و ظرفیت‌های بسیار خوبی هم برای کار با دنیا از جمله کشور‌های دوست و همسایه وجود دارد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حربه تحریم امریکا روز به روز کندتر می‌شود، تصریح کرد: اصولاً مذاکره با هدف توافق صورت می‌گیرد، ما سال‌هاست با امریکایی‌ها در چارچوب ۱+۵ مذاکره و توافق کرده‌ایم و دنیا هم مشاهده کرد که امریکا به هیچ توافقی پایبند نیست، بنابراین مذاکره مجدد با کشوری که پایبند به هیچ گونه از موازین بین‌المللی، اخلاقی و هنجار‌های حاکم بر جهان امروز نیست، معنی و مفهومی ندارد و طبیعتاً هیچ کس در ایران نه فقط دنبال مذاکره نیست بلکه همه مخالف مذاکره با امریکا هستند.

علاءالدین بروجردی با اشاره به سخنان دیروز مقام معظم رهبری، اظهار داشت: امریکایی‌ها پیوسته دنبال این بودند که با عنوان کردن آمادگی برای مذاکرات بدون شرط هم افکار عمومی ما را تحت تأثیر قرار دهند که امریکا آماده مذاکره است پس چرا ایران مذاکره نمی‌کند؟ و هم اینکه دنبال تبلیغ شرایط خود هستند. استدلال ما در قبال امریکا این است که آن‌ها قابل اعتماد نیستند که ما بخواهیم با آن‌ها مذاکره‌ای انجام دهیم. وی افزود: کشوری که ثابت کرد قابل اطمینان نیست و به راحتی از برجام خارج شده و تحریم‌هایی که تعهد کرده بود بردارد را به راحتی برمی‌گرداند، به هیچ وجه قابل مذاکره و اعتماد نیست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
امام خامنه ای :
مذاکره با امریکا در هیچ سطحی و هیچ مکانی اتفاق نخواهد افتاد .
اگر غیر از امر رهبری بخواهد اتفاق دیگری رخ دهد ، ما نیز در مقابل زیاده خواهی هر عنصر یا جریان یا خط فکری تمام قد خواهیم ایستاد .
ما همه سرباز توایم خامنه ای
گوش بفرمان توایم خامنه ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
البته اگه ترامپ مودبتر از اوباما از آب دراومد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
اینها عاشق آمریکا هستند و گوش به ندای آمریکا دارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار