کد خبر: 965835
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
پیام رهبر انقلاب به جوانان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی:
حضرت آیت الله خامنه‌ای بر «پیشرفت بدون حد در اندیشه و کار جهادی»، «لزوم تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقیم» تأکید کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ جمعی از نمایندگان گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار بر «پیشرفت بدون حد در اندیشه و کار جهادی»، «لزوم تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقیم» تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی یک روز پس از این دیدار صمیمی نیز نکاتی را در قالب پیام به جوانان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی مرقوم کردند که این پیام امروز (چهارشنبه) در مراسمی با حضور ۱۵۰۰ تن از اعضای گروه‌های جهادی در مصلای حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی قرائت شد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه‌تعالی

جوانان عزیز گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی
افزون بر چند کلمه‌ئی که دیشب حضوراً گفته شد:
- اولاً: کارتان با ارزش است. سپاس امثال من حق آن را ادا نمیکند؛ سپاس خدا نصیبتان باد، شکر الله مساعیکم.
- ثانیاً: کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچیک نقطه‌ی پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما میتواند ده‌ها و صد‌ها برابر، کیفیت و ارتقاء و گسترش یابد.
- ثالثاً: ارتقاء فکری و عملی جهادگران (که گزارش آن را دادید) آن‌ها را از خدمت‌رسانی‌های ابتدائی و یَدی غافل و دور نکند. تعمیر دیوار و بام و خانه‌ی آن پیرزن روستائی، به شما و کار‌های بزرگتان برکت و نورانیت می‌بخشد.
- رابعاً: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه‌ی معرفتی اسلام در این‌باره را که مشتمل بر صد‌ها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال این‌ها است در برابر میلیون‌ها جوان کشور بگذارید.
- خامساً: جهاد خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ی خدمت، به خود خدمت‌رسان سود میرساند. دل‌کندن از بهره‌های شخصی برای بهره‌رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقاء و اراده را قوّت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب میکند.
این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌رسانی نگذاشته‌اند، نشان دهید.
- سادساً: در محیط خدمت‌رسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه؛ اجتناب از محرمات، تقید به مستحبات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.
- سابعاً: حتماً خودِ مردم منطقه‌ی خدمت‌رسانی، بویژه جوانان را در کار خدمت‌رسانی شریک کنید. این نیز خدمتی بزرگ به آن‌ها است.
- ثامناً: به ارتباط گروه‌های جهادی با یکدیگر و ارتباط آن‌ها با دستگاه‌های قادر بر پشتیبانی، بپردازید بی‌آنکه دچار ارتباط‌های اداری مرسوم و دست‌وپاگیر شوید.
- تاسعاً: کار‌های خود، پیشرفت‌های خود، موقعیت‌های خود، توانائی‌های روزافزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهاد موفق شما که فقط بر گوشه‌ئی از ظرفیت‌های انسانی کشور متکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است.
صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابی‌جعفر الجواد سلام‌الله‌علیه.

سیّد علی خامنه‌ای
جمعه ۳۰ ذی‌قعده، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار