کد خبر: 96460
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
به گزارش فارس، "پاول رابرتز "، نویسنده آمریکایی و معاون سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا در مقاله‌ای با انتقاد شدید از سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه، اشغالگری فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل، خود شایسته عضویت در "محور شرارت " هستند.
در این مقاله که در هفته‌نامه "امریکن‌فری‌پرس "،‌ به چاپ رسیده است، می‌خوانیم: در اسرائیل، سرزمینی که از فلسطینیان ربوده شده است، افراد متعصب و افراطی، کنترل دولت را در اختیار دارند که یکی از این افراد متعصب، "بنیامین نتانیاهو "، نخست‌وزیر اسرائیل است که اخیرا خواستار اعمال "تحریم‌های شدید " علیه ایران شده است.
بنابراین گزارش، تحریمی که نتانیاهو خواستار آن است، در واقع یک اقدام جنگی محسوب می‌شود.
رابرتز در ادامه با یادآوری این مطلب که اسرائیل از دیرباز تاکنون تهدید به حمله علیه ایران کرده است، می‌نویسد: اسرائیل همواره ایران را تهدید به حمله کرده اما ترجیح می‌دهد، آمریکا و ناتو این کار را انجام دهند.
این نویسنده صاحب‌نام آمریکایی در پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل می‌خواهد بین ایران و آمریکا جنگ شود، می‌نویسد: آیا این ایران است که به دیگر کشورها حمله کرده، غیرنظامیان را بمباران و زیرساخت‌های شهری را نابود می‌کند؟ خیر این اسرائیل و آمریکا هستند که چنین جنایات جنگی را مرتکب می‌شوند.
همچنین آیا ایران است که مردمانی را که قرن‌ها در سرزمین‌شان زندگی کرده‌اند، از خانه‌هاشان بیرون کرده و یهودیان را جایگزین آن می‌کند؟ باز هم خیر، این همان کاری است که اسرائیل به مدت 60 سال با فلسطینیان انجام می‌دهد.
سیاستمدار سابق آمریکایی سپس با اشاره به این حقیقت که ایران هیچ‌گونه اقدام صلح‌آمیزی انجام نداده، یادآور می‌شود: ایران در حال توسعه انرژی هسته‌ای است که حق هر یک از امضاکنندگان معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای،‌ محسوب می‌شود. در همین حال برنامه هسته‌ای ایران تحت نظارت و بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که بازرسی‌ها مدام این آژانس نیز همواره تاکید می‌کنند که هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران و غنی‌سازی اورانیوم ندیده‌اند.
رابرتز می‌افزاید: اما موضعی که اسرائیل و دست‌نشاندگان این رژیم در واشنگتن، اتخاذ شده، این است که ایران نباید اجازه استفاده از حق خود به عنوان یکی از امضا کنندگان معاهده "ان‌پی‌تی "، را داشته باشد، زیرا ممکن است ایران برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را به برنامه ساخت سلاح متمایل کند.
به بیان دیگر، اسرائیل و آمریکا مدعی حقی برای خود هستند که بر اساس آن حق ایران برای توسعه انرژی هسته‌ای را لغو می‌کنند.
این در حالی است که موضع اسرائیل و آمریکا در قوانین بین‌المللی، هیچ پایه و اساسی ندارد و در هیچ‌جا به جز خودبینی و گستاخی اسرائیل و ایالات متحده، معتبر نیست.
این نویسنده آمریکایی با اشاره به رفتارهای متناقض و دوگانه غرب می‌نویسد: دورویی و ریاکاری بیش از حد است. زیرا اسرائیل که حتی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را امضا نکرده است، توانسته با کمک امریکا اقدام به ساخت تسلیحات هسته‌ای نماید.
سیاستمدار سابق آمریکایی با تاکید بر لزوم تحریم اسرائیل، اظهار می‌دارد: با توجه به آنکه اسرائیل بطور غیرقانونی تسلیحات هسته‌ای را در اختیار دارد و دولت این رژیم نیز آنقدر متعصب و افراطی هست که این تسلیحات را به کار گیرد، تحریم‌های له کننده می‌باید علیه این رژیم اعمال شود تا وی را وادار به خلع‌سلاح کند.
البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که اسرائیل را لایق تحریم‌های له کننده می‌کند؛ همانطور که "جیمی کارتر "، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در کتاب "فلسطین: صلح نه آپارتاید "، اشاره کرده، اسرائیل در واقع یک رژیم آپارتاید است.
معاون سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه با یادآوری اقدامات آمریکا علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی می‌نویسد: ایالات متحده موجب تحمیل تحریم‌های مختلفی علیه آفریقای جنوبی شد که همین تحریم‌ها موجب شد تا دولت سفیدپوست آفریقای جنوبی وادار به تحویل قدرت سیاسی به سیاهان شود.
رابرتز با مقایسه چگونگی برخورد آمریکا با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و اسرائیل تصریح می‌کند: هم‌اکنون در حالی که اسرائیل، رفتاری به مراتب بدتر از رفتار رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی، دارد، تقبیح رفتار اسرائیل از سوی جامعه بین‌الملل و محکوم ساختن این رژیم به عنوان "آنتی سمتیک " و یهودستیزی معرفی می‌شود.
این نویسنده آمریکایی با اشاره به اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان می‌نویسد: قسمت‌های باقیمانده کرانه باختری که هنوز از فلسطینیان ربوده نشده به مناطقی مجزا و منزوی تبدیل شده‌اند. بطوریکه فلسطینیان نمی‌توانند بدون اجازه نیروهای اسرائیلی که در ایست‌های بازرسی حضور دارند، از منطقه‌ای به منطقه دیگر سفر کنند.
این گزارش حاکیست، توضیحات دولت اسرائیل برای نقش گسترده حقوق بشر، شامل بزرگترین مجموعه دروغ‌های تاریخ جهان است. بطوریکه هیچ کس به جز "مسیحیان صهیونیست " آمریکا، حتی یک کلمه از دروغ‌های اسرائیل را باور نمی‌کند.
رابرتز سپس به بررسی اقدامات جنایتکارانه آمریکا پرداخته و می‌نویسد: ایالت متحده هم شایسته تحریم‌های شدید است. در حقیقت آمریکا بیش از اندازه شایسته چنین تحریم‌هایی‌ است. زیرا بر اساس دروغ‌های دولت آمریکا و فریب عمدی کنگره و افکار عمومی آمریکا، سازمان ملل و ناتو بود که دولت ایالات متحده به افغانستان و عراق حمله کرده و از نمایش "جنگ علیه ترور " نیز برای از بین بردن آزادی‌های شهروندی که در قانون اساسی آمریکا به آنها اشاره شده، بهره گرفت.
سیاستمدار اسبق آمریکایی در ادامه با اشاره به خسارات سنگین جنگ‌های آمریکا می‌نویسد: یک میلیون عراقی به خاطر جنایات آمریکا، جان خود را از دست دادند و چهار میلیون عراق دیگر نیز آواره شدند؛ عراق و زیرساخت‌های آن در حال نابودی هستند و نخبگان عراقی نیز که لازمه یک جامعه پیشرفته هستند، یا مرده‌اند و یا اینکه پراکنده شده‌اند.
در حقیقت دولت ایالات متحده در مقیاس بسیار بزرگی مرتکب جنایات جنگی شده است. بنابراین اگر ایران شایسته تحریم است، آمریکا هزار بار بیشتر از ایران شایستگی تحریم شدن را دارد.
رابرتز با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان، ‌ادامه می‌دهد: در حالی که جنگ تجاوزگرایانه آمریکا علیه مردم افغانستان به نهمین سال خود رسیده، هیچ کس نمی‌داند چه تعداد مردان، زنان، کودکان و سالخوردگان روستایی توسط آمریکا در افغانستان کشته شده‌اند. این در حالی است که به گفته ارتش امریکا، برای پیروزی آمریکا در افغانستان راه درازی مانده است.
"مایکل مولن "، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه آگوست با بیان این مطلب تصریح کرد: "اوضاع نظامی در افغانستان جدی و در حال وخیم‌تر شدن است. "
این گزارش حاکیست،‌آمریکایی‌های مسن‌تر می‌توانند مطمئن باشند که این جنگ طی باقی زندگی آنها ادامه خواهد یافت و امنیت اجتماعی و حقوق مراقبت پزشکی آنها نیز به خاطر تامین هزینه مورد نیاز صنعت اسلحه‌سازی، کاهش می‌یابد.در حقیقت دولت‌های بوش-چنی و هم‌اکنون اوباما- بایدن، کاری کرده‌اند که سرمایه‌گزاری بر روی صنعت اسلحه‌سازی تنها سرمایه‌گزاری امن در ایالات متحده باشد.
رابرتز با بیان این سوال که "هدف جنگ تجاوزگرایانه علیه افغانستان چیست؟ "، تصریح کرد: رئیس‌جمهور اوباما کمی بعد از ورود به کاخ سفید قول داد تا پاسخی به این سوال بدهد اما این کار را نکرد و به جای آن،‌ خیلی سریع اوضاع جنگ افغانستان را بدتر کرد و حتی جنگ جدیدی را نیز در پاکستان شروع کرد که موجب آواره شدن دو میلیون پاکستانی شده است.
در همین حال، اوباما 21 هزار سرباز آمریکایی بیشتر به افغانستان اعزام کرده و هم‌اکنون ژنرال "استنلی مک‌کریستال "، فرمانده نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان، نیز خواستار اعزام 20 هزار سرباز دیگر به افغانستان شده است.
این سیاستمدار سابق آمریکایی با اشاره به مخالفت‌های جدی با جنگ‌ افغانستان در داخل آمریکا می‌نویسد: اوباما در حالی جنگ تجاوزگرایانه علیه مردم افغان را سخت‌تر می‌کند که سه نظر سنجی گسترده در آمریکا نشان داده است که افکار عمومی آمریکا به سختی مخالف ادامه جنگ افغانستان است.
معاون سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا ادامه می‌دهد: متاسفانه توافق آهنین میان اسرائیل و واشنگتن برای جنگ علیه مسلمانان بسیار قوی‌تر از ارتباط میان جامعه آمریکا و دولتمردان آمریکاست. بطوریکه در ضیافت شام خداحافظی وابسته نظامی اسرائیل در واشنگتن، که هم‌اکنون به عنوان معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل به تل‌آویو بازمی‌گردد، دریادار مایکل مولن، " میشل فلورنی "، معاون وزیر دفاع آمریکا و "دانیل شاپیرو "، مسئول امور خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا، نیز برای ادای احترام به وابسته نظامی اسرائیل، حاضر شده بودند. و دریاسالار مولن نیز تصریح کرد که آمریکا همواره در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.
رابرتز با یادآوری این مسایل که اسرائیل چقدر جنایات جنگی انجام داده، چه تعداد کودک را کشته است، و یا اینکه چه تعداد فلسطینی توسط اسرائیل از خانه‌، روستا و سرزمین‌شان بیرون شده‌اند، تاکید می‌کند: اگر حقیقت را بتوان گفت، محور شرارت واقعی، آمریکا و اسرائیل هستند.
سیاستمدار سابق آمریکایی می‌افزاید: میلیون‌ها آمریکایی هم‌اکنون به دلایل اقتصادی بی‌خانمان شده‌اند. در همین حال میلیون‌ها آمریکایی نیز شغل‌شان را از دست داده و حتی میلیون‌ها آمریکایی نیز به خدمات مراقبت بهداشتی دسترسی ندارند.
با این حال، دولت آمریکا همچنان به هدر دادن صدها میلیارد دلار در جنگ‌هایی که هیچ هدف و فایده‌ای برای آمریکا ندارند، ادامه می‌دهد. به همین خاطر است که رئیس‌جمهور اوباما و ژنرال مک‌کریستال خود نیز به خوبی می‌دانند که در میان افکار عمومی آمریکا، منفور هستند.
رابرتز تاکید می‌کند: بسیار واضح است که رئیس‌جمهور آمریکا و ارتش این کشور به هیچ وجه توجهی به دموکراسی، حقوق بشر و قوانین بین‌المللی ندارند. و همین امر نیز می‌تواند دلیل دیگری برای اعمال تحریم‌های شدید علیه واشنگتن به عنوان دولتی باشد که تحت حکومت بوش و اوباما خود را به عنوان یک کشور نژادپرست نشان داد که با دروغ، شکنجه، کشتار، جنایات جنگی و فریبکاری فعالیت می‌کند.
سیاستمدار آمریکایی با بیان این مطلب که دولت‌های زیادی در جنایات جنگی آمریکا شریک هستند، ادامه می‌دهد: با توجه به تشدید بحران بودجه در دولت اوباما، جنگ‌های واشنگتن که تجاوزگری‌های آشکار هستند، با تکیه بر حمایت‌های مالی چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، کره جنوبی، هند،‌کانادا و اروپا، ادامه می‌یابد. بنابراین با متوقف شدن حمایت‌های مالی این دولت‌های خارجی، جنگ تجاوزگرایانه آمریکا علیه مسلمانان نیز متوقف خواهد شد.
معاون سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا با قریب‌الوقوع دانستن شکست آمریکا، افزود: ایالت متحده یک "ابرقدرت " ابدی نیست که بتواند همواره قوانین داخلی و بین‌المللی را نادیده بگیرد. بلکه آمریکا سرانجام در نتیجه غرور، گستاخی و پا را فراتر از حد خود گذاشتن، سقوط خواهد کرد.
رابرتز در انتها می‌نویسد: پس از فروپاشی امپراطوری آمریکا، آیا مسببان این مسئله در دادگاه‌ جنایات جنگی، ودار به پاسخگویی می‌شوند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار