کد خبر: 962719
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
عطایی: شکست مقابل روسیه یک تلنگر برای ما بود
تیم والیبال جوانان ایران در دومین بازی خود در مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال جوانان جهان در حالی برابر روسیخ شکست خورد که امروز نبرد حساسی را برای صعود به مرحله بعد باید برابر چک انجام دهد. نکته قابل اهمیت اینکه چک هم برابر صود به این برد نیاز دارد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: تیم چک در دو بازی ابتدایی خود در این رقابت‌ها ابتدا مقابل روسیه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد، اما در دومین دیدار خود تیم تونس که ضعیف‌ترین تیم گروه سوم محسوب می‌شود را در ۳ ست متوالی مغلوب کرد. مشخص است، تیم چک به اندازه تیم روسیه قدرتمند نیست، اما نباید به هیچ عنوان این تیم را دست کم گرفت. تیم چک در بازی با روسیه هم حریف آسانی برای این تیم نبود و شاید اگر در ست اول که ۳ امتیاز از روسیه پیش بود به پیروزی می‌رسید، در پایان نتیجه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

دیدار تیم‎های والیبال جوانان ایران و جمهوری چک ساعت ۱۵:۳۰ امرور در سالن اصلی مجموعه ورزشی عیسی اسپورت برگزار خواهد شد.

عطایی: شکست مقابل روسیه یک تلنگر برای ما بود
سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: شکست مقابل روسیه باعث بازیکنان متوجه شوند سطح رقابت‌های جوانان جهان تا چه اندازه بالا است. بهروز عطایی در خصوص شکست ۳ بر ۲ تیم ایران مقابل روسیه اظهار داشت: بازی خیلی نزدیکی با روسیه داشتیم. علی رغم اینکه خوب بازی کردیم، اما در مقاطعی تمرکز بازیکنان از بین رفت. وی ادامه داد: با وجود اینکه در دفاع روی تور و سرویس‌ها توانستیم عملکرد کم نقصی داشته باشیم، اما در حملات اول خوب نبودیم و این مشکل بزرگ تیم ما بود. با این حال شکست مقابل روسیه یک تلنگر برای تیم ایران بود. سرمربی تیم والیبال جوانان در خصوص ساپوژکوف بازیکن شماره ۱۲ روسیه که ۳۴ امتیاز کسب کرد گفت: بازیکنانی که تکنیکی هستند را می‌توان مهار کرد، اما مهار بازیکنی که اسپک هایش را از ارتفاع ۳.۴۰ متر می‌زند خیلی سخت است. او می‌تواند یک موزیرسکی دیگر در والیبال روسیه باشد. این بازیکن برگ برنده روسیه بود و هر زمان که روس‌ها از ما عقب افتادند ساپوژکوف روند بازی را تغییر داد. عطایی در مورد بازی تیم ایران مقابل چک که حساسیت بالایی هم دارد اظهار داشت: قطعا تیم چک را شکست می‌دهیم و مشکلی برابر این تیم نخواهیم داشت و به مرحله بعد صعود می‌کنیم. شکست مقابل روسیه باعث بازیکنان متوجه شوند سطح رقابت‌های جوانان جهان تا چه اندازه بالا است.

شکست برابر روسیه در یک ماراتن جذاب
تیم والیبال جوانان کشورمان در دیداری نزدیک نتیجه را به روسیه واگذار کرد. بهروز عطایی برای این بازی تیمش را با ترکیب اولیه امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، مرتضی شریفی، امیرمحمد فلاح خواه، امیرحسین توخته، مهران فیض امام دوست و محمدرضا حضرت پور به میدان فرستاد.
ست اول:
شاگردان عطایی ست نخست را قدرتمندانه آغاز کردند و در همان ابتدا با نتیجه ۳ بر صفر از حریف پیش افتادند، اما در ادامه روس‌ها ۳ امتیاز پیاپی به دست آوردند تا بازی را به تساوی بکشانند. سرویس‌های قدرتی بازیکنان ایران کار را برای روس‌ها سخت کرده بود و همین مسئله باعث شد تیم ایران در وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۸ بر ۶ از حریفش پیش بیفتد. کسب ۲ امتیاز پیاپی توسط روس‌ها بازی را در امتیاز ۱۲ به تساوی کشاند، اما کسب ۳ امتیاز متوالی توسط بازیکنان ایران، فاصله ۳ امتیازی با تیم روسیه ایجاد کرد و در دومین وقت استراحت فنی تیم ایران با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ از تیم روسیه پیش افتاد.
یک بار دیگر دفاع روی تور فیض امام دوست باعث شد تیم ایران صاحب امتیاز شود و با نتیجه ۲۰ بر ۱۵ از حریفش پیش بیفتد. سرویس ضعیف بازیکن روس امتیاز تیم ایران و دفاع عالی ملی پوشان ما باعتث شد تا ست اول این دیدار را شاگردان عطایی با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ از آن خود کنند.
ست دوم
ست دوم را هم بازهم ایران بهتربازی کرد. با سرویس ضعیف بازیکن روس، نتیجه بازی ۶ بر ۴ به سود تیم ایران شد. در ادامه در حالی که تیم ایران با ۲ امتیاز از حریفش پیش بود، اما روس‌ها ۲ امتیاز پیاپی کسب کردند و در امتیاز ۹ با تیم ایران برابر شدند. در ادامه دفاع روی تور روسیه بهتر عمل کرد و اجازه ندادند بازیکنان ایران در امتیازگیری موفق عمل کنند و همین مسئله باعث شد با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ از تیم ایران پیش بیفتند و در ادامه ایران با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ از تیم روسیه عقب افتاد و در نهایت ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ مغلوب شد تا هر دو تیم در ست شماری برابر شوند.
ست سوم:
هر دو تیم در ست سوم تا امتیاز ۳ رقابت برابری داشتند. این رقابت برابر تا امتیاز ۵ هم ادامه داشت، اما کسب دو امتیاز پیاپی توسط یلی و شریفی باعث شد نتیجه بازی ۷ بر ۵ به سود تیم ایران شود. در این لحظات سرمربی روسیه مدام ترکیب تیمش را تغییرمی داد تا بتواند روند بازی را تغییر دهد، اما تیم ایران همچنان با ۵ امتیاز اختلاف از تیم روسیه پیش بود.. دفاع روی تور ساپوژکوف امتیازات تیم روسیه را به ۱۳ رساند تا تنها یک امتیاز لازم داشته باشند تا به تیم ایران برسند. یلی شانزدهمین امتیاز تیم ایران را کسب کرد تا در دومین وقت استراحت فنی ست دوم، شاگردان عطایی با ۲ امتیاز اختلاف از حریف روس خود پیش بیفتند. در ادامه دفاع روی تور بازیکنان ایران باعث شد امتیاز بیست و یکم نیز نصیب تیم ایران شود و در نهایت در این ست تیم ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید و در ست شماری هم با نتیجه ۲ بر یک از حریف قدر خود پیش افتاد.
ست چهارم:
در ست چهارم شاگردان عطایی در حالی ۵ امتیازی شدند که می‌توانستند امتیاز ششم را نیز به راحتی کسب کنند، اما اشتباه محرز شریفی باعث شد هر دو تیم در امتیاز ۵ برابر شوند. در ادامه نهمین امتیاز با اسپک ضعیف بازیکن روس نصیب تیم ایران شد. روند امتیازگیری هر دو تیم پایاپای انجام شد تا اینکه هر دو تیم در امتیاز ۱۵ هر دو تیم یک بار دیگر برابر شدند. در نهایت این ست را روس‌ها با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ مغلوب شد تا هر دو تیم در ست شماری برابر شوند و کار به ست پنجم کشیده شود.
ست پنجم:
همان ابتدا دو امتیاز پیاپی در ست پنجم کار را برای شاگردان عطایی سخت کرد. در ادامه یلی اولین امتیاز تیم ایران را در ست پنجم کسب کرد. کسب دو امتیاز پیاپی توسط روس‌ها نتیجه بازی را ۴ بر دو کرد و در ادامه هم بازیکنان ایران دو امتیاز کسب کردند تا بازی در امتیاز ۴ برابر شود. چهارمین امتیاز تیم ایران با سرویس قدرتی اسفندیار کسب شد. دو تیم تا امتیاز ۵ برابر بودند، اما کسب دو امتیاز پیاپی توسط روس‌ها باعث نتیجه ۷ بر ۵ به سود این تیم شود. این فاصله امتیازی ادامه پیدا کرد و تیم روسیه با نتیجه ۸ بر ۶ از تیم ایران پیش افتاد. دفاع روی تور باعث شد تا تیم ایران با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ از تیم روسیه جلو افتاد، اما در ادامه بازیکنان ایران قدر فرصت ایجاد شده رانداشتند و با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ از روسیه عقب افتادند. ایران و روسیه در امتیاز ۱۴ بار دیگر برابر شدند و در ادامه تیم روسیه زودتر به امتیاز پانزدهم رسید و در نهایت تیم ایران در ست پنجم با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ شکست خورد.
در این بازی پوریا یلی با کسب ۳۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود. ساپوژکوف روس هم با کسب ۳۴ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن روسیه انتخاب شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار