کد خبر: 961423
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت گفت: براساس رویکرد جدید جشنواره رضوی تولید آثار و محصولات فاخر متنوع مرتبط با فرهنگ رضوی طی یک برنامه پنج ساله در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی 18 تیرماه، در جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در شهرکرد، اظهار کرد: جشنواره رضوی از سال ۱۳۸۳ در مشهد کلید خورد و در ایام دهه کرامت در همه استان‌ها برگزار می‌شود.
وی با اشاره اینکه این برنامه‌ها علاوه بر ایران در بیش از 200 نقطه جهان نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره یکی از توفیقات و افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با همکاری نهادهایی همچون ستاد عالی مساجد، کانون فکری کوکان و نوجوانان و دیگر نهادها، اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی در ادامه گفت: براساس رویکرد جدید جشنواره رضوی، تولید آثار و محصولات فاخر و متنوع مرتبط با فرهنگ رضوی طی یک برنامه پنج ساله در دستور کار قرار دارد و بناست حرکت فرهنگی قابل توجهی در این خصوص صورت بگیرد.
وی وجود مقدس ثامن‌الائمه(ع) در کشور را یکی از نعمات خداوند برشمرد و افزود: وجود ایشان ایران را بیمه کرده و در این خصوص همواره باید شکرگزار خداوند باشیم.
وی در خصوص هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو، بیان کرد: این هجرت مهم و تأثیر گذار در کنار دو هجرت مهم دیگر در تاریخ اسلام ، یعنی هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه  و هجرت امام حسین(ع) از مکه به کربلا، هجرت‌ تمدن‌ساز و تحول‌آفرینی است که سبب ریشه گرفتن و تثبیت تشیع در ایران شد.
حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی با بیان اینکه پس از هجرت امام رضا(ع) به ایران و استقرار در درگاه مأمون، نمایندگانی را به اقصا نقاط جهان فرستاد و شبکه نمایندگان ایشان در جهان سبب نشر فرهنگ شیعی شد بنابراین هجرت و مجاهدت ایشان به ایران افتخار شیعه محسوب می‌شود.
وی با اشاره به سالروز گرامیداشت مقام شاهچراغ احمد بن موسی (ع)، تصریح کرد: ایشان به عنوان برادر بزرگ‌تر امام رضا(ع) حامی ولایت بودند و در زمان شهادت پدر گرامی‌شان امام صادق(ع)، علی‌رغم اصرار سیل عظیم هوادارانشان در مدینه مبنی بر تکیه زدن بر جایگاه پدر، همگان را از امامت امام رضا(ع) که در آن زمان در ایاران بودند، مطلع کردند.
حجت‌الاسلام ارباب‌سلیمانی با اشاره به سفر احد ابن موسی(ع) و یارانشان به خراسان برای پیوستن به امام رضا(ع)، افزود: در این سفر حدود دو هزار نفر از سادات مدینه ایشان را همراهی می‌کردند و نقل است که تا رسیدن به دروازه‌های فارس، 15 هزار از مردم به ایشان پیوستند.
دبیر شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیخاطرنشان کرد: این جمعیت همواره مورد تعقیب سپاهیان مأمون قرار داشتند و در چند جا با آنان درگیر شدند و سرانجام در شیراز ایشان و یارانشان را به شهادت رساندند و علت حضور بیشترین امامزادگان در استان فارس، همین ماجرا است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر