کد خبر: 961358
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰
اوایل سال ۱۳۹۷ بود که از سوی بنیاد برکت اعلام شد، این بنیاد متعهد شده تا تمام فعالیت خود را برای ایجاد ۱۸ هزار و ۴۵۰ شغل صرف کند. اما وقتی به اواخر سال ۹۷ نزدیک می‌شدیم مدیرعامل بنیاد برکت از رسیدن به رقم ۴۰ هزار، برای مشاغلی که توسط این بنیاد ایجاد شده بود خبر داد.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: اوایل سال ۱۳۹۷ بود که از سوی بنیاد برکت اعلام شد، این بنیاد متعهد شده تا تمام فعالیت خود را برای ایجاد ۱۸ هزار و ۴۵۰ شغل صرف کند. اما وقتی به اواخر سال ۹۷ نزدیک می‌شدیم مدیرعامل بنیاد برکت از رسیدن به رقم ۴۰ هزار، برای مشاغلی که توسط این بنیاد ایجاد شده بود خبر داد. این تعداد شغل در ۳ هزار روستای کشور بود و حالا جعفری از حضورشان در ۶ هزار روستا برای سال ۹۸ خبر می‌دهد که می‌تواند با اجرای طرح‌های اشتغالزایی، بیکاران بیشتری را مشغول به کار کند.

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی توسط این بنیاد در سال گذشته خبر داده و می‌گوید: «تعهدات بنیاد برکت در سال ۱۳۹۷ ایجاد ۱۸ هزار و ۴۵۰ شغل بود که توانست این رقم را به ۴۰ هزار فرصت شغلی افزایش دهیم.»

به گفته مهندس‌سعید جعفری، این تعداد فرصت شغلی در قالب راه‌اندازی ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی و با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال حاصل آمده است. وی ضریب تحقق برنامه‌های بنیاد برکت در حوزه اشتغالزایی در سال گذشته را ۲۱۷ درصد ذکر کرده و ادامه می‌دهد: «در سال گذشته ۴۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور ایجاد و راه‌اندازی کرده‌ایم.» مهندس جعفری در تشریح ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در سال ۱۳۹۷ تأکید می‌کند: «۹۸۰۰ طرح از این تعداد در قالب طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور با ۸ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد شده است. راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور، شاغل شدن ۳۱ هزار و ۸۰۰ نفر را به همراه داشته است. ۱۰ طرح نیز در قالب مدل اشتغالزایی بنگاه‌محور با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که فراهم آوردن فرصت کسب و کار برای ۳۵۰۰ نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در پی‌داشته است.» وی می‌گوید: «همچنین ۱۹۰ طرح اشتغالزایی تسهیلات‌محور بنیاد برکت با ۳ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری موجب ایجاد شغل برای ۴۷۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.»

مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌افزاید: «۴۵ نوع خدمات‌دهی برای بنیاد در سال گذشته پیش‌بینی شده بود که این تعداد به ۵۳ مورد رسید. هم‌چنین تعداد قرارداد ساخت مدارس و مراکز فرهنگی و مذهبی برای سال ۹۷، ۴۰۰ مورد پیش‌بینی شده بود که به ۵۲۱ مورد افزایش یافت.» مهندس جعفری با اشاره به سفر‌های استانی و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان اجرایی هر استان در طول سال گذشته خاطرنشان می‌کند: «استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان، بوشهر، خوزستان، خراسان‌جنوبی و رضوی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و قزوین در اولویت این سفر‌ها قرار داشته‌اند. برگزاری جلسات با مسئولان استانی، به منظور تشویق و ترغیب آن‌ها برای ارسال طرح‌های کارآفرینان و متقاضیان مشارکت‌های اقتصادی بوده است.» به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، گسترش الگو‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور در سال ۹۷ با هدف گسترش ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و محروم کشور در دستور کمیته تحقیق و توسعه این بنیاد بوده است. وی از حضور بنیاد برکت در ۳ هزار روستای کشور در سال ۹۷ خبر داده و می‌گوید: «این تعداد، به ۶ هزار روستا در سال ۱۳۹۸ افزایش خواهد یافت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار