کد خبر: 960585
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۴
تلاش برای خوشبختی دیگران را فراموش نکنیم
قبل از هر چیز باید بدانیم دست یافتن به خوشبختی کاری سهل و آسان است. بی‌تردید خوشبخت بودن در خمیرمایه همه ما نهفته شده است.
حلیمه میرعرب
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: قبل از هر چیز باید بدانیم دست یافتن به خوشبختی کاری سهل و آسان است. بی‌تردید خوشبخت بودن در خمیرمایه همه ما نهفته شده است. بنابراین برای دست یافتن به خوشبختی و شاد زیستن نباید راهی دور و دراز را پیمود. بهترین کار این است که ابتدا به خویشتن‌تان رجوع کنید. این اولین گام برای دستیابی به خوشبختی است.
از زندگی خود لذت ببرید. معیار سنجش هوشمندی برای هر یک از ما داشتن یک زندگی بارور و شادمانه است که هر روز و هر لحظه آن را به خوبی زیسته باشیم. شما موجود باارزشی هستید. شما انسان خوشبختی هستید. شما می‌توانید ببینید، بشنوید، لمس کنید، بچشید و فکر کنید. شما دارای استعداد‌های منحصر به فردی هستید. دارای لیاقت و کرامت انسانی هستید. شما انسان موفقی هستید. انسانی که قادر است تا با صداقت و خلوص نیت، هم به عنوان عضوی از اعضای جامعه عمل کند و زندگی خود و زندگی دیگران را شیرین‌تر سازد. پس شما موجود باارزشی هستید.

همه ما با این اندیشه خو گرفته‌ایم که برای خوشبختی باید از بیرون چیزی بستانیم. حال آنکه برعکس است. در واقع باید بیاموزیم که با منشأ درونی سعادت و رضایت خود تماس داشته باشیم. هر اندازه گرایش بخشش و ایثار شما نسبت به زندگی بیشتر و نیرومندتر باشد، تحقق آرزوهایتان آسان‌تر خواهد بود.

برای دستیابی به خوشبختی به این نکات توجه داشته باشید که قدردانی خود را نسبت به دیگران از راه‌های هر چه بهتر، ابراز کنید. به هنگام صحبت و گفتگو از واژه‌هایی که نمایانگر سپاس و تحسین و قدردانی است، استفاده کنید. سراغ لوازم و وسایل خود بروید و هرچه را که چندان نیازی به آن ندارید یا از آن استفاده نمی‌کنید را به کسانی بدهید که بیش از شما دوست‌شان خواهند داشت و قدرشان را خواهند دانست. برای خود و عزیزان‌تان هدیه‌ای بخرید. پولی را برای کار خیر مصرف کنید. دین مبین اسلام به ارضای غرایز و لذات در حدود مصلحت کمال توجه را دارد و آن را از شاخه‌های سعادت بشر می‌داند، اما لذت را اصل سعادت و ریشه خوشبختی نمی‌شناسد. امام باقر (ع) در این باره می‌فرمایند: «آرمیدن در آغوش تنبلی و بطالت، دوری جستن از خوشبختی و سعادت است». خوش‌بینی یکی از راه‌های رسیدن به خوشبختی است. خوش‌بینی واقعی باید از روی تفکر و تعمق و اختیار و اراده باشد تا با شدیدترین تکان‌ها و حوادث تلخ زندگی هم دچار سستی و لغزش نشود. زندگی و هدایت آن را می‌توان به راندن اتومبیل تشبیه کرد. همان طور که برای راندن یک وسیله نقلیه شرایطی لازم است، برای خوشبخت شدن در زندگی نیز باید به اسرار و رموز زندگی دست یافت. رانندگی خوب در زندگی یعنی کنترل و تسلط بر وقایع و حوادث و بهره‌گیری از وقایع و حوادث زندگی و استفاده صحیح و بجا از ترمز و کلاچ و فرمان و آشنایی با موتور زندگی. از دیگر راه‌های رسیدن به خوشبختی این است که برای خوشبختی دیگران تلاش کنید. چون آن شادی که ما به دیگران می‌دهیم به دل خود ما برمی‌گردد. برای رسیدن به خوشبختی قواعدی وجود دارد. به قول بالزاک، نویسنده نامدار فرانسوی، برای خوشبخت زندگی کردن شرایط مهمی لازم نیست. بلکه این قدرت روحی ماست که سبب خوشبختی‌مان می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار