کد خبر: 957227
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران خبر داد
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران با اشاره به برگزاری سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در روز سه شنبه، از استقرار سامانه پدافند هوایی هاگ در اطراف حرم امام خمینی (ره) خبر داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار محمدرضا یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده صبح شنبه در نشست خبری که به مناسبت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: این مراسم از ساعت ۱۶ چهارده خرداد در حرم امام آغاز و با حضور مقام معظم رهبری و سایر مسئولان از ساعت ۱۷:۳۰ بطور رسمی آغاز می‌شود و تا پیش از افطار پایان می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی سی‌امین سالگرد ارتحال امام راحل از بهمن سال ۹۷ خاطرنشان کرد: ۲۶ دستگاه اجرایی با عضویت در قرارگاه شهید فهمیده در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده اظهار کرد: با توجه به همزمانی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) با ایام ماه مبارک رمضان، تنها از ۸ استان مرکزی، اصفهان، قم، البرز، قزوین، مازندران و تهران در این مراسم به‌صورت داوطلبانه حضور خواهند داشت. برای این زائران تمهیداتی از جمله پوشش بیمه، تامین امنیت از مبدا و تدارک اتوبوس‌های مناسب جهت ایاب و ذهاب اندیشیده شده است.

سردار یزدی با بیان اینکه «امنیت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را از سر مرز‌ها تامین خواهیم کرد» افزود: در پوشش ۱۰ کیلومتری اطراف مرقد امام این امنیت فشرده‌تر می‌شود و هر رفت و آمدی تحت نظر خواهد بود. تا امروز هیچ اتفاق امنیتی نیفتاده و گزارشی از سوی نهاد‌های امنیتی مسئول ارائه نشده است، اما دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی آماده برخورد با هرگونه تهدید احتمالی هستند.

وی تصریح کرد: به کسانی که ممکن است تصور کنند می‌تواند اخلالی در نظم و امنیت مراسم امسال داشته باشند توصیه می‌کنم که وقت خود را هدر ندهند؛ چراکه نیرو‌های امنیتی با اقتدار با هر موردی برخوردی جدی خواهند داشت.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران با اشاره به ماموریت قرارگاه پدافند هوایی در تامین امنیت هوایی مراسم ارتحال امام راحل خاطرنشان کرد: سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های هاگ در اطراف حرم آماده برخورد با هرگونه تهدیداتی است. علت حضور قرارگاه پدافند هوایی و سیستم‌های جنگ الکترونیک، مبارزه با ریز پرنده‌ها به دلیل احتمالاتی بوده که پیش بینی شده است. تاکنون گزارشی از پرواز این نوع پرنده‌ها نداشتیم، اما با استقرار سامانه‌های پدافندی، علاوه بر تامین امنیت، توانمندی و توانایی خود را در معرض نمایش خواهیم گذاشت.

سردار یزدی در ادامه به حضور سفرا و مسئولین هیئت‌های اسلامی و غیر اسلامی مقیم تهران و همچنین نمایندگانی از ادیان الهی در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: برای تهران حضور حدود ۹۰ هزار نفر را پیش بینی کرده‌ایم. همچنین از سال‌های قبل تجربیاتی داشتیم که امسال برای بهتر برگزار شدن مراسم به کار خواهیم برد؛ در این راستا نقشه‌ای ترافیکی تهیه شده که در آن همه موارد از جمله مسیر رفت، محل توقف و مسیر بازگشت خودرو‌های شخصی مشخص شده‌است. همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای پارکینگ خودروی زائران و افطار روزه داران انجام شده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار