کد خبر: 954245
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
حاشیه‌ای بر پژوهش مؤسسه فرهنگی قدر ولایت درباره سیدحسن تقی‌زاده
شاهد توحیدی
سرويس تاريخ جوان آنلاين: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که «آزادی» غربی یعنی آزادی انسا‌ن‌ها در چارچوب تفکرات و قالب‌های ساخته غرب و اگر ملتی بر اساس باور‌های خود و فرهنگ ملی خود بخواهد در جزئی‌ترین مسئله مثل نوع پوشش از خود حرکت و انتخاب داشته باشد اینجا «آزادی» مفهومی ندارد. حتی در غرب اجازه نمی‌دهند مردم تبعه خودشان براساس نوع باور مذهبی پوشش خود را انتخاب کنند!

انقلاب ثابت کرد که ادعا‌های حقوق‌بشر و عدالت و توسعه و همزیستی و کلمات به ظاهر مقدسی این چنین، تنها در دایره منافع غرب پذیرفته می‌شوند. تازه اذهان بیدار شده است که غرب خود را مجاز می‌داند که بر یافته‌ها و باور‌های غیرانسانی خود تعصب بورزد آن‌هم تعصبی کورکورانه، اما ملل دیگر حق ندارند بر حقایق تاریخی و باور‌های منبعث از وحی الهی پایبندی نشان دهند! تازه اذهان بیدار شده است که ادعا‌های غرب برای حذف مرزبندی‌های فکری و عقیدتی نه برای ساختن جهانی آباد و برادر است بلکه برای حفظ فاصله‌ای است که بر اثر استعمار و استثمار بین آنان و دنیای توسعه نیافته ایجاد شده و برای جلب منافع نامشروعی است که آنان را هر روز قوی‌تر و ثروتمندتر و کشور‌های جهان سوم را روز به روز ضعیف‌تر و فقیرتر می‌سازد.

۵۰ سال روشنفکران بر این کشور حکومت کردند و همه آبرو و حیثیت و باور و فرهنگ این ملت را به پای «جهان‌وطنی» فراماسون بین‌المللی و صهیونیست‌های جهان‌خوار قربانی کردند ولی از آن وعده‌ها خبری نشد و جز وابستگی تمام و کمال در تمامی زمینه‌ها به غرب، سوغاتی برای این مردم نیاوردند. در سایر کشور‌های مسلمان وضعیت از همین قرار است. بنابراین، بی‌اعتقادی به حفظ مرز‌های فرهنگی و باور‌های اعتقادی از شاخص‌های تفکر و عملکرد روشنفکران است. در مسیر زندگی روشنفکران همواره شاهد بی‌پروایی در شهوات و عیش و نوش دنیایی و هتک حریم احکام دین و بهره‌جویی شخصی از منافع و ثروت‌های ملت هستیم. مشاهده می‌کنیم که در جریان واگذاری امتیازات و عقد قرارداد‌های خائنانه به بیگانگان، رشوه‌گیری از سوی روشنفکران امری عادی است، ارتباط خارج از مرز‌های عقیدتی با بیگانگان که به خصوص در زندگی سیدحسن تقی‌زاده یک وجه شاخص به خود می‌گیرد از ویژگی‌های آنان شمرده می‌شود.

سیدحسن تقی‌زاده مصداقی است تمام‌عیار برای آنچه بدان اشارت رفت. او بر خلاف الزامات سلکی که خود را در آغاز بدان منتسب می‌کرد، در ارتباط با افراد هرگز پایبند احکام الهی و تقوا نبود، با بهایی می‌نشست و می‌خورد و زندگی می‌کرد، با رویگردانندگان از دین و ملحدان همنشینی می‌کرد و با آن‌ها که هیچ مرزی برای انسان نمی‌شناختند مصاحبت می‌کرد و این هتک حریم واجبات و محرمات الهی در سایه تسامح و تساهل القایی غرب امکان می‌یافت.

حضرت امام خمینی (قدس‌سره) که احیاگر حضور دین و تفکر دینی در تمامی عرصه‌های بشری است، نشان داد که انسان مسلمان و پایبند به تمامی احکام الهی حتی در جزئیاتی مانند مستحبات و مکروهات می‌تواند در جهان متمدن و پیشرفته از لحاظ علمی و تکنیکی و مرفه از لحاظ ابزار‌ها و امکانات زندگی، قوی‌ترین و کارآمدترین و منطبق‌ترین نظام‌ها را با نیاز‌های پیچیده زمان ایجاد کند و با تقدس باور‌های دینی و ارزش‌های الهی، جامعه‌ای باتقوا، پاک، متعالی و در عین حال پیشرفته، عالم، متفق و یکپارچه و منسجم و عادلانه به‌وجود آورد که با تمام دنیا برخورد مکتبی داشته باشد، همان‌گونه که خود گفته است: «متأسفانه نه تنها مردم کشورها، بلکه روحانیون ممالک اسلامی اکثراً از کارایی و نقش سازنده و تعیین‌کننده خود در مسائل روز و سیاست‌های بین‌المللی بی‌خبر هستند و متأثر از القائات و برداشت‌های مادی تصور می‌کنند که در عصر تمدن و تکنیک و صنعت و تحولات علمی و پیشرفت‌های مادی، نفوذ روحانیت کم شده است و نعوذ‌بالله اسلام از اداره کشور‌ها عاجز مانده است که بحمدالله پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری روحانیت، خلاف این تصورات را ثابت کرد و به‌رغم همه کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها و توطئه‌های شرق و غرب و حسادت و کینه‌توزی ایادی آنان توانمندی و اقتدار روحانیت اسلام آشکار شد... اساس قوانین و مقررات این کشور را وحی و اسلام معین کرده است و تمامی مظاهر کفر و شرک و معاصی علنی حتی‌المقدور برچیده شده و به‌رغم همه نغمه‌های شوم التقاطی‌ها و چپ‌ها و راست‌ها و ملی‌گرا‌ها که در روز‌های اول انقلاب و برای قبضه کردن قدرت و تفکر ملت ایران از حلقوم آنان برخاست، خداوند بر ما منت نهاد که توطئه آنان کشف و در تمامی کشور ما قوانین و برنامه‌های اسلامی در حال پیاده شدن است و از میدان‌های نبرد و کارزار گرفته تا مراکز تحقیقات علمی، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، از مجالس قانون‌گذاری و تدوین همه مقررات لشکری و کشوری تا قوه مجریه که دست‌اندرکار حل و فصل بزرگ‌ترین مسائل اداری و اجرایی یک کشور بزرگ و در حال جنگ و محاصره و با جمعیتی متجاوز از ۵۰ میلیون نفر است و از قوه قضائیه که مسئولیت اجرای حدود و احکام الهی و در حقیقت بار سنگین تأمین امنیت جان و نوامیس و اموال و شخصیت یک جامعه انقلابی را به عهده دارد تا فرماندهی قوای نظامی و انتظامی که مسئولیت امنیت مرز‌ها و داخل کشور و خنثی کردن صد‌ها توطئه رنگارنگ به عهده آنان است و باید جلوی تخریب و جنایات منافقین و ضدانقلاب و اشاعه فحشا و منکرات و دزدی‌ها و قتل‌ها و موادمخدر را بگیرند که همه این‌ها با رهبری روحانیت متعهد و به برکت احکام نورانی اسلام و کتاب آسمانی پیامبر اکرم حضرت محمدبن‌عبدالله (ص) و پیروی از ائمه هدی (ع) ادا می‌شود و خدا را سپاس می‌کنیم که با تکیه بر آیات وحی و کتاب خدا توانسته‌ایم کشورمان را از وابستگی‌ها نجات دهیم... به یاری خداوند همچنان به تلاش و کوشش خود ادامه می‌دهیم و در عمل به همه غرب‌زدگان و شرق‌زدگان و خودباختگانی که از مطرح کردن شعار اسلام و اعتماد به قرآن کریم واهمه داشته‌اند، نشان می‌دهیم که چگونه می‌توان جامعه را از سرچشمه‌های معرفت کتاب خدا و هدایت اسلام عزیز سیراب نمود».

انسان‌هایی که در طهارت نفس و تهذیب دل و تقویت ارتباط با خدای متعال کوشیده‌اند و عمل خود را از آلودگی‌ها و هوا و هوس پیراسته‌اند و دل به زخارف و زیور و منافع دنیا نبسته‌اند می‌توانند جامعه انسانی را به سوی رستگاری و سعادت هدایت کنند و روشنفکران از این نعمات بزرگ بی‌بهره‌اند و لذا همواره جز تباهی و خسران و عقب‌ماندگی از آنان دیده نشده است و این درس عبرت بزرگی است برای صاحبان بصیرت و خواستاران پند واقعی تاریخ و اثری که به بهانه معرفی آن اشارات فوق آمد، در پی تحقق آن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار