کد خبر: 953428
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
برنی سندرز، سناتور دموکرات امریکا با بیان اینکه نقش ایران در یمن اندک است، تأکید کرد که وزیر خارجه امریکا در خصوص جنگ یمن، مردم امریکا را فریب می‌دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: برنی سندرز روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود ضمن انتقاد از اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا و نقش واشنگتن در جنایات سعودی‌ها در یمن نوشت: «وزیر پمپئو باید گمراه کردن مردم امریکا درباره جنگ یمن را متوقف کند». سندرز ادامه داد: «حقیقت این است که نقش ایران [در جنگ یمن]اندک است و تداوم حمایت امریکا از این فاجعه تحت رهبری عربستان سعودی، امنیت ملی ما را تضعیف می‌کند». توئیت جدید سندرز در واکنش به سخنان اخیر پمپئو بود که از حمایت واشنگتن از ائتلاف تحت رهبری ریاض در جنگ یمن دفاع کرد. پمپئو روز دو شنبه در سخنانی به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: «هواپیما‌هایی که از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض پرواز می‌کنند، در معرض خطر هستند و امریکا وظیفه محافظت از شهروندان خود را دارد، بنابراین حمایت‌های ما از تلاش سعودی‌ها برای دفع این سامانه‌های موشکی خطرناک، به بهترین شکل در راستای منافع امریکا است». به‌رغم انتقادات شدید جامعه بین‌الملل و حتی خود کنگره امریکا از جنایات سعودی‌ها در یمن، دولت ترامپ حاضر به قطع کمک‌های خود به ائتلاف سعودی نیست. کنگره امریکا اخیراً قطعنامه اختیارات جنگ را به تصویب درآورده است که طبق آن ترامپ را ملزم به خارج کردن نیرو‌های نظامی امریکایی حامی ائتلاف سعودی از یمن می‌کند. با این حال ترامپ این قطعنامه را وتو کرده است. اظهارت سندرز درباره نقش اندک ایران در جنگ یمن، درحالی است که مقامات واشنگتن در سه سال گذشته بار‌ها ایران را به مداخله در امور یمن و ارسال تسلیحات به نیرو‌های انصارالله متهم کرده‌اند؛ اتهامی که حتی از سوی کارشناسان سازمان ملل هم تأیید نشده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
سندرز نقش ایران دردفاع از مردم یمن کم است ولی نقش ترامپ و سعودی و امارات در بمباران عروسی مردم ومدارس و کشتن بچه ها و زنان یمنی فوق العاده زیاد است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار