کد خبر: 951916
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
مأموریت نافرجام یووه و یونایتد در لیگ قهرمانان
تحقق رؤیای جوانان آژاکس، یوونتوس را با همه ستاره‌هایش ناکام گذاشت. در آغاز دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان تیم هلندی با حذف بانوی پیر شگفتی بزرگ این رقابت‌ها را رقم زد و ثمره اعتماد به جوانان را به غول‌های بزرگ فوتبال اروپا نشان داد. البته بارسلونا هم از خجالت منچستریونایتد درآمد تا ضمن حذف شیاطین سرخ به جمع چهار تیم برتر قاره صعود کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین:
غول‌کش بزرگ
تیم آمستردام در این فصل فراتر از حد انتظار ظاهر شد. شاگردان اریک تن هاگ پیش از این رئال‌مادرید را حذف کرده بودند و با کوله‌باری از انگیزه به جنگ یوونتوس رفتند. بعد از تساوی یک – یک بازی رفت، پیروزی ۲ بر یک، آن هم در تورین جای هیچ حرف و حدیثی را برای صعود آژاکس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان باقی نگذاشت. هواداران این تیم برای صعود آژاکس به نیمه‌نهایی اروپا ۲۲ سال دندان روی جگر گذاشتند و حالا می‌توانند آژاکس را غول‌کش بزرگ بنامند. غلبه جوانان تیم هلندی بر ستاره‌های یووه و قبل از آن رئال، تن هاگ را به موفق‌ترین مربی این روز‌های جهان فوتبال تبدیل کرده است: «پیروزی بر یوونتوس شب فوق‌العاده‌ای را برای آژاکس رقم زد، چه برای بازیکنان ما و چه برای کل فوتبال هلند. دوباره موفق شدیم یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی چمپیونزلیگ را حذف کنیم. ما بر اساس فلسفه آژاکس معتقدیم که محدودیتی برای ما وجود ندارد و از آن‌ها فراتر رفتیم و دوباره این کار را انجام دادیم. یوونتوس کمی از ما می‌ترسید، همانطور که رئال‌مادرید از ما ترس داشت، چون بازی کردن در مقابل ما و سبک فوتبالمان واقعاً دشوار است. بازیکنانی فوق‌العاده تکنیکی داریم، در نتیجه پرس کردن ما کار بسیار دشواری است، حتی در دفاع هم خوب می‌دانیم که چطور کار را برای حریفان سخت کنیم.»

تسلیم سرنوشت
در آن طرف میدان شرایط کاملاً متفاوت بود؛ راه‌راه‌پوشان با در اختیار داشتن ستاره‌هایی، چون کریس رونالدو مجبور به خداحافظی از لیگ قهرمانان شدند. یوونتوسی که رؤیای کسب عنوان قهرمانی کالچو و اروپا را در یک فصل در سر داشت مقابل آژاکسی که کارشناسان کمترین شانس را برایش قائل بودند، سر تسلیم فرود آورد. آلگری، سرمربی یوونتوس برنامه‌هایش به هم ریخته و باید پاسخگوی منتقدان و هواداران ناراضی باشد: «به رئیس باشگاه گفتم که در تیم خواهم ماند. به زودی جلسه‌ای را برگزار می‌کنیم تا درباره آینده برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم. آژاکس با شایستگی به دور بعد راه پیدا کرد. باید به خاطر بازی خوبی که این تیم هلندی در نیمه دوم به نمایش گذاشت، کلاهمان را به احترامشان از سر برداریم. نباید فراموش کنیم که آژاکس پیش از این هم به فینال لیگ اروپا راه پیدا کرده بود. ما در این دیدار چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشتیم و این روی عملکرد ما تأثیر گذاشت. البته رونالدو آنچه را که می‌توانست به نمایش گذاشت. او چیز‌های زیادی به ما داد و بسیار تأثیرگذار ظاهر شد. در بازی‌های بزرگ به همه بازیکنان نیاز داریم و یک بازیکن به تنهایی نمی‌تواند همه کار انجام دهد.»

پایان یک کابوس
آبی‌و‌اناری‌ها سه فصل گذشته را با کابوس حذف در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان پشت سر گذاشته‌اند. این‌بار، اما پیروزی قاطع مقابل من‌یونایتد (بازی رفت یک بر صفر و بازی برگشت ۳ بر صفر) به این کابوس پایان داد. بارسا که آخرین بار در سال ۲۰۱۵ به نیمه‌نهایی رسیده بود و در نهایت هم قهرمان اروپا شده بود، این‌بار شیاطین سرخ را از پیش‌رو برداشت تا بلندپروازی‌های والورده همچنان ادامه داشته باشد. سرمربی کاتالان‌ها به این موضوع اشاره کرد و گفت: «بازی بزرگی بود و شروع سختی داشتیم. با این حال توانستیم بازی را به خوبی کنترل کنیم. کم‌کم به دفاع حریف رسیدیم و نتیجه مورد نظر را کسب کردیم. مسی همیشه در همه بازی‌ها خود را نشان می‌دهد. او موفق به گلزنی شد و حمله تیم را ساپورت کرد. بعضی اوقات مسی واقعاً توقف‌ناپذیر است. در لیگ قهرمانان هیچ چیزی نیست. هیچ نتیجه‌ای در بازی رفت ضمانتی برای دیدار برگشت نخواهد بود.»
سولسشر، سرمربی منچستریونایتد، اما ناکامی تیمش را اینگونه تشریح کرد: «تفاوت دو تیم را در این بازی دیدیم. امیدوارم در سال‌های آینده سطح‌مان را بالا ببریم و بتوانیم از بارسا و دیگر تیم‌ها بالاتر باشیم. آن‌ها بازیکنان بزرگی دارند و با دو ضربه دو بار دروازه ما را باز کردند، ناراحت هستیم. مسی نشان داد به چه علت این تعداد قهرمانی را به دست آورده است. اگر به او فضا بدهید موقعیت‌سازی می‌کند و دروازه‌تان باز می‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار