کد خبر: 951597
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
غیرت مردانه و ناموسی چیزی است که درذات و فطرت پاک تمام مردان وجود دارد و از ابتدای خلفت بشر تا کنون نیز وجود داشته و چه بسیار مردان باغیرتی بودند که جانشان را برای حفظ و حراست از ناموس خود فدا کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، سرهنگ مختار درخشان ؛معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در مقاله ایی        می نویسد به طور كلي غيرت مردان نسبت به ناموس خويش را مي توان ضامن قدرتمندي براي حفظ حجاب زنان دانست و به همين خاطر است كه مخالفان حجاب تمام تلاش خود را صرف كاستن غيرت مردانگي و ناموسي می کنند.
به طور كلي غيرت مردان نسبت به ناموس خويش را مي توان ضامن قدرتمندي براي حفظ حجاب زنان دانست،زيرا كه مرد با غيرت هرگز اجازه نمي دهد كه همسرو دخترش بدون پوشش در كنار مردان و نامحرمان حاضر شده و به ملعبه اي براي تحريك جنسي آنان تبديل شود. غيرت مردانه و ناموسي چيزي است كه درذات و فطرت پاك تمام مردان وجود دارد و از ابتداي خلفت بشر تا كنون نيز وجود داشته و چه بسيار مردان باغيرتي بودند كه جانشان را براي حفظ و حراست از ناموس خود فدا كردند و اجازه ندادند كسي تعرضي به ناموس آنان كند.
اين غيرت مردانه چنين مي نمايد كه زن مانند جواهري گرانبهاست و مرد به عنوان پاسبان و نگهبان اين جواهر است و بايد با تمام وجود خود از آن مراقبت و حفاظت نمايد اما اين بدان معنا نيست كه همسرش آزادي نداشته باشد و محدود و محصور باشد بلكه بايد همانطور كه اجازه نمي دهد تا همسرش با زنان نامحرم دمساز شود و به آنان نگاه شهوت آلود نمايد خودش هم بدون پوشش و آرايش كرده و با لباس ها و پوشش هاي تحريك كننده به بيرون از خانه نمي آيد.
به همين خاطر است كه مخالفان حجاب و عفاف تمام تلاش خود را براي كاستن غيرت مردانگي و ناموسي مردان جامعه بكار بسته اند تا با اين كار بتوانند نقشه هاي خود را پياده كرده و به راحتي به ناموس ديگران چشم بدوزند و تعرض نمايند.
بايد اذعان كرد كه در هر قوم و ملتي حفظ ناموس درون مايه فرهنگي، اجتماعي و ضامن سلامت رواني آن جامعه است. ليكن اگر در ميان آن قوم و ملت احساس بيگانگي و غربت و گسست اجتماعي پديدار گشت آن جامعه رو به تباهي مي رود.
اغلب فسادهاي اجتماعي در جايي روي مي دهد كه پيوندي نسبت به يكديگر احساس نمي شود. كسي احساس غيرت نسبت به ناموس خودش و نه نسبت به ناموس ديگران نمي كند و عاقبت چنين وضعيتي از پيش بسيار واضح و روشن است و آنچه كه به عنوان فاجعه مي توان از ان نام برد دقيقاً گسست پيوند خانوادگي و اجتماعي است كه افراد را از محور سلامت خانوادگي و اجتماعي دور خواهد كرد.
در آيه اول سوره نساء آمده است: "اي مردم بترسيد از پروردگار خود آن خدايي كه همه شما را از يك تن بيافريد و هم از آن جفت او را خلق كرد و از آن دو تن مرد و زن فراوان برانگيخت و بترسيد از آن خدايي كه از او سوال مي كنيد و بترسيد از ارحام همانا خدا مراقب شما است."
آنچه امروز در جامعه پديده اي به نام فساد اخلاقي، بد پوششي، مانكن شدن زنان در خيابان ها و ارتباط زنان و مردان نامحرم با يكيدگر را مي بينيم مسلماً نتيجه كم شدن غيرت در بين مردان نسبت به حفظ نجابت و پاکی در زنان و دختران خود است و اين موضوع بايد مورد بررسي و كنكاش قرار گيرد.
البته بايد گفت، مردان بي غيرتي كه اجازه مي دهند تا همسرشان به وسيله اي براي لذت مردان بيگانه تبديل شود و به راحتي با نگاه هاي هوس آلود خود او را مورد تعرض قرار دهند بايد بدانند كه عاقبت خوبي نخواهند داشت و پايه هاي زندگيشان هر روز سسست تر از روز ديگر شده و خطر از هم پاشيدن خانه اي كه با هزار اميدو آرزو آن را بنا نهاده اند آنها را تهديد مي كند.
همين طور زناني كه بدون حجاب و به صورت آرايش كرده در بيرون از خانه حاضر مي شوند و زمينه فساد مردان جوان را فراهم مي كنند نيز بايد بدانند كه همين اتفاق براي همسرانشان خواهد افتاد و كانون زندگيشان با سوء ظن ، حسادت و چشم و هم چشمی و هوسراني همسرانشان نابود خواهد شد.
بررسي و مطالعه كيس هاي ويژه در مركز مشاوره آرامش نیروی انتظامی حاكي از همين اتفاق ناگوار است، و بيشتر اختلافات خانوادگي و گسست هاي بين همسران نيز نتيجه بي توجهي به غيرت مردانگي و ناموسي در جامعه است. در پایان باید متذکر شد که غيرت در حقيقت افسار كنترل آزادي هاي بي قيد و بند و ولنگاري افراد و حفظ و حراست انسان از وسوسه هاي شيطاني و وسيله و ابزاري براي رسيدن به كمال و جامعه اي سالم، پاك و ايمن از خطرات و تعرضات و هواهاي نفساني

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار