کد خبر: 951144
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
مسعود ده‌نمکی در برنامه اختیاریه با اشاره به وضعیت فیلم‌های کمدی:
مسعود ده نمکی، کارگردان سینمای ایران در یک برنامه تلویزیونی ضمن گلایه‌مندی از وضعیت فیلم‌های کمدی در سینما‌های کشور معتقد است که شاید در سینمای کشورمان غیرت وجود ندارد که چنین فیلم‌هایی تولید و اکران می‌شوند!
مصطفی شاه کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  مسعود ده‌نمکی کارگردان آثاری از جمله چند گانه «اخراجی‌ها» که گیشه بسیار موفقی را تجربه کردند، مهمان برنامه اختیاریه بود. وی در بخشی از این برنامه درباره فیلم‌های اکران نوروزی و محتوای آن‌ها صحبت‌های جالبی را بیان کرد. این کارگردان درباره برخی از فیلم‌های کمدی روی پرده گفت: «شاید غیرت در سینمای ما دیگر وجود ندارد که این فیلم‌ها به نمایش در می‌آیند. وضعیت فیلم‌های کمدی چند سال اخیر ایران به نحوی شده است که باید گوش و چشم بچه‌های خود را بگیرید و به سینما بروید. به نظر من شاید غیرت در جامعه ما از بین رفته که کسی به اینگونه فیلم‌ها اعتراضی ندارد و دیگر خط قرمزی در سینمای ما وجود ندارد.»
رضا درستکار نویسنده، فیلمساز و منتقد سینما نیز در رابطه با آثار به اصطلاح کمدی، اما مبتذلی که این روز‌ها تولید و اکران می‌شوند، می‌گوید: درست است گردش پول و کار در سینمای ایران کمی بهبود پیدا کرده است، اما از طرفی نیز نباید تحت تأثیر حرف‌های برخی تهیه‌کنندگان سرمایه سالار که فقط و فقط دغدغه گیشه و فروش را دارند، قرار گرفت و در مورد آثار سخیف سینمای ایران سکوت کرده‌اند. متأسفانه آثاری که این روز‌ها با عنوان فیلم کمدی در سینما‌ها اکران می‌شود، کمدی نیست و موقعیت‌های کلامی و اغلب رکیک است که مخاطب را فریب می‌دهد و در تمام این سال‌ها سینمای کمدی رو به افول بوده‌است.
این منتقد سینما در ادامه می‌افزاید: تهیه‌کنندگان در سینمای ایران جا انداخته‌اند که با تولید هر اثر ضعیف و سطحی با عنوان فیلم سینمایی مخاطب را فریب دهند، در نهایت به ضرر سینمای ایران تمام می‌شود، نباید فریب خوشحالی موفقیت موقتی مانند فروش بالا در گیشه را خورد در حالی این‌گونه آثار سینمایی به ساختار‌های استاندارد سینمای ایران ضربه می‌زنند و تماشاگر از دیدن این همه خزعبل خسته می‌شود.
درستکار در پایان با انتقاد از رویکرد برخی رسانه‌ها، بیان کرد: متأسفانه وضعیت طوری شده است که رسانه‌های ما هم در خدمت تبلیغ آثار سخیف درآمده‌اند و با توجیه این مسئله که سینما ضعیف شده است و مخاطب استقبال نمی‌کند، تریبون را کامل در خدمت فیلم‌هایی قرار می‌دهند و آثاری را تبلیغ می‌کنند که هیچ عایدی برای تماشاگر ندارد و در ضعیف‌ترین و سطحی‌ترین حد ممکن ساخته شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار