کد خبر: 950982
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت روز جانباز عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه برای این روز دیدار هیئت‌های نمایندگان رهبری، ولی‌فقیه و ائمه جمعه با جانبازان است که در سراسر کشور انجام می‌شود. به علاوه هیئت‌های ویژه بنیاد شهید نیز با حضور در منزل جانبازان با آنان دیدار می‌کنند.
 سرویس جامعه جوان آنلاین: وی برگزاری سفر‌ها و اردو‌های سیاحتی برای جانبازان و خانواده آن‌ها را از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد و عنوان کرد: این اردو‌ها با توجه به شرایط هر منطقه و مکان‌های گردشگری مرتبط شهر‌ها انجام می‌شود. کاویانی‌راد سخنرانی و خاطره‌گویی جانبازان در مدارس را از دیگر رویداد‌های روز جانباز خواند و تصریح کرد: در این روز جانبازان در محافل مختلف به سخنرانی پرداخته و جانبازان می‌توانند در قالب پیام‌آوران ایثار در مدارس و مراکز آموزشی به خاطره‌گویی و آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس بپردازند.
کاویانی راد درخصوص برنامه‌های این سازمان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور گفت: هر ساله و به غیر از روز جانباز مجموعه برنامه‌های ثابتی در این راستا عملیاتی می‌شود که در سال ۹۸ این رویداد‌ها با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و جهت‌گیری به سمت آن محقق خواهد شد. وی با اشاره به برخی برنامه‌های ثابت این سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: در بحث آموزشی، ارتقای تحصیلی ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها و حمایت از آنان مد نظر بنیاد است. در حال حاضر نیز بیش از ۱۶۰هزار دانشجوی ایثارگر و به همین تعداد دانش‌آموز ایثارگر داریم. تجلیل و تکریم از نخبگان و استعداد‌های درخشان علمی ایثارگران و ارائه خدمات قانونی و حمایتی از آنان نیز از دیگر امور در این زمینه است. معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حدود هزار و ۴۰۰ مدرسه شاهد در سراسر کشور به منظور توسعه فرهنگ ایثار داریم. برگزاری اردو و سفر‌های سیاحتی و اعزام کاروان‌های ویژه جانبازان به حج تمتع نیز در این راستا در حال انجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار