کد خبر: 950802
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
اولین مرحله اردوی تیم ملی وزنه براداران معلول برای مسابقات جهانی از دیروز در محل فدراسیون استارت خورد تا وزنه برداران با آمادگی کامل در این دوره از مسابقات جهانی که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود شرکت کنند.
بابک محمدی رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان درباره شرایط و اردوی وزنه برداران در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: ما قبل از تلاش زیادی کردیم تا با هماهنگی فدراسیون اردو‌ها را برگزار کنیم که در نهایت با برنامه ریزی فدراسیون از دیروز استارت اولین مرحله اردو با دعوت از ۱۰ وزنه بردار معلول جهت حضوری قدرتمندانه در مسابقات جهانی قزاقستان زده شد.
وی افزود: با توجه به اینکه این مسابقات سهیمه ورودی پارالمپیک به شمار می‌رود قطعا از حساسیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. تیم‌های برای اینکه بتوانند به بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یابند سعی می‌کنند با بهترین ترکیب وارد مسابقات شوند تا بتوانند سهمیه لازم را کسب کنند.
رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان با اشاره به اینکه تیرماه مسابقات جهانی آغاز خواهد شد اظهار داشت: طبق برنامه ریزی فدراسیون بنا داریم با توجه به کمتر از ۳ ماه تا شروع مسابقات زمان مانده در سه مرحله اردوی تمرینی برای وزنه برداران داشته باشیم. اردوی اول ما که از دیروز شروع شده و انشاله تا ۶ اردیبهشت ادامه خواهد یافت. بعد تمرینات به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد و دوباره مرحله بعدی برگزار خواهد شد. سعی مان براین است هر سه اردو را در تهران برگزا کنیم تا وزنه براداران با مشکل خاصی روبرو نشوند.
محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: تیم ملی در ۸ وزن در مسابقات جهانی وزنه خواهد زد. البته ما در اوزان ۴۴ و ۴۹ نماینده نخواهیم داشت و در اوزان ۱۰۷ و ۱۰۷+ دو وزنه بردار اعزام خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا همچنان تیم ملی در اوزان سیک وزن حرفی برای گفتن ندارد اظهار داشت: متاسفانه سرمایه خوبی در چند سال اخیر در سبک وزن نداشتسم، اما از سال گذشته با برنامه ریزی که داشتیم هدف مان این بوده که بتوانیم از این به بعد در مسابقات از وجود سبک وزن‌ها هم استفاده کنیم. سال گذشته ایزدی در مسابقات آسیایی توانست مدال برنز را کسب کند که برای ما ارزشمند بود. بنا داریم بعد از مسابقات جهانی انشاله بچه‌ها را برای رویداد‌های مهم آماده کنیم برای ما وزنه برادارانی که صاحب رکورد می‌شوند بسیار حائز اهمیت هستند. در حال حاضر در حال سرمایه‌گذاری روی آن‌ها هستیم.
رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان درباره حضور دوباره مجید فرزین در تیم ملی وزنه‌برداری افزود: ببیند فزرین همیشه یکی از وزنه برداران خوب ما بوده و هست. مدال آوری‌های متعدد او بیانگر این موضوع است. او در جارکارتا نتوانست خودش را با کادر فنی هماهنگ کند برای همین سال گذشته نتوانست در جاکارتا و مسابقات آسیایی ژاپن حضور پیدا کند، اما ما با دعوت از او در این اردو سعی کردیم شانس دوباره‌ای به فرزین بدهیم تا خود را در وزن ۸۰ یا ۸۸ کیلوگرم نشان دهد و یکی از وزن‌ها را برحسب رکوردش انتخاب کند. به هر صورت وی یکی از امید‌های ما برای کسب مدال است. البته این اردو ملاک حضور در مسابقات آسیایی نیست و کادر فنی در پایان نظر اصلی را خواهد داد.
وی در پایان در خصوص وضعیت تیم در مسابقات جهانی قزاقستان اظهار کرد: پیش‌بینی ما کسب ۴ مدال طلا در مسابقات است. تلاش ما بر این است که بهترین نتیجه را در قزاقستان کسب کنیم. تصورم براین است که بیشتر طلا‌ها در سنگین وزن کسب خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار