کد خبر: 949823
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
رئیس‌جمهور ونزوئلا به منظور آنچه که «بازسازی بنیادین» کابینه خوانده از وزرای دولتش خواسته است از سمت خود استعفا کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس به نقل از میامی هرالد، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از اعضای کابینه خود خواسته است که در راستای انجام تغییرات بنیادین برای مقابله با تهدید‌ها از سمت خود استعفا کنند.
«دلسی رودریگوئز» نخست‌وزیر ونزوئلا در یک پیام توئیتری گفت: مادورو از وزرا خواسته به منظور انجام بازسازی عمیق در دولت برای تقویت دولت و سرزمین پدری علیه هرگونه تهدیدی از سمت خود استعفا کنند.
به گزارش رویترز، ترمیم کابینه پس از آن صورت می‌گیرد که ونزوئلا به مدت ۱۰ روز با قطع برق سراسری با مشکلات عدیده‌ای بعد از بحران سیاسی چند ماهه در این کشور مواجه شده بود.
نیکلاس مادورو علت قطع برق را حمله سایبری امریکا با کمک مخالفان داخلی برای سرنگونی حکومت خوانده است.
رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در کاراکاس، ایالات متحده را به «جنگ برق» متهم و قطعی غیرعادی جریان برق را نتیجه دخالت عوامل امپریالیسم توصیف کرده بود.
اواخر ماه ژانویه و اندکی پس از برگزاری مراسم تحلیف مادورو به عنوان رئیس‌جمهور برآمده از رأی مردم این کشور، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد.
امریکا، کانادا و تعدادی از کشور‌های هم‌پیمان با واشنگتن گوایدو را به رسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، چین، مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ترکیه، ایران، صربستان، سوریه و چندین کشور دیگر در سرتاسر جهان حمایت خود را از دولت منتخب ونزوئلا اعلام کرده و خواستار عدم مداخله قدرت‌های خارجی در امور داخلی کشور‌های امریکای لاتین شدند.
در شرایطی که اکثریت جامعه جهانی از ریاست‌جمهوری مادورو در ونزوئلا حمایت می‌کنند، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور امریکا در امور ونزوئلا گفته، طرف‌های سومی که از تغییر دولت در ونزوئلا حمایت نمی‌کنند، احتمالاً تحریم خواهند شد.

دیدار دیپلمات‌های روسیه و امریکا
نماینده ویژه امریکا برای ونزوئلا و معاون وزیر خارجه روسیه قرار است امروز نشستی در پایتخت ایتالیا به منظور بررسی اوضاع ونزوئلا داشته باشند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ونزوئلا که متحد نزدیک مسکو است، در بحران اقتصادی و سیاسی به سر می‌برد.
بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، روز اصلی مذاکرات او با الیوت آبرامز، نماینده ویژه امریکا در امور ونزوئلا سه شنبه است و دو طرف به بررسی چگونگی حمایت از برگزاری مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفان آن و ترغیب آن‌ها برای چنین مذاکراتی می‌پردازند.
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: مواضع مسکو و واشنگتن درباره این مسئله کاملاً متفاوت است، اما این دلیلی نمی‌شود که دو طرف در این مورد گفت‌وگو نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار