کد خبر: 949328
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از درگیری‌های اخیر در مسجدالاقصی مدعی شد تل آویو اکنون با شش کشور اسلامی مهم که در گذشته با هم در خصومت بودند، روابطی دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، بنیامین نتانیاهو، روز چهار شنبه با اشاره به اینکه اسرائیل با شش کشور اسلامی مهم ارتباطاتی دارد، گفت: «روابط با این کشور‌های اسلامی خبر خوش و بی‌مانندی است، اسرائیل در خفا به روند به رسمیت شناخته شدن خود و توافق با دیگر همسایه‌ها و بخش‌های وسیعی از جهان عرب و اسلام ادامه می‌دهد». نتانیاهو مدعی شد: «این بخشی از انقلابی است که ما در جهان عرب و اسلام به پا می‌کنیم و خبر‌های خوش و مهم در راهند و کشور‌های دیگر نیز به این روند خواهند پیوست». نتانیاهو هیچ اشاره‌ای به نام این شش کشور عربی نکرد، اما مدعی شد که «این روابط پیام مهمی برای ایجاد صلح در خاورمیانه است». نتانیاهو در سال‌های اخیر بار‌ها مدعی شده است که رژیم‌های عربی دیگر اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند و روابط نزدیکی بین اعراب و اسرائیل وجود دارد. همچنین گزارش‌های متعددی از سفر مقامات عربی به سرزمین‌های اشغالی برای دیدار با مقامات صهیونیستی منتشر شده است. نتانیاهو در ماه‌های اخیر به دلیل مسائل داخلی در سرزمین‌های اشغالی بسیار تحت فشار قرار گرفته و موقعیت خود در سمت نخست‌وزیری رژیم غاصب صهیونیستی را به شدت در خطر می‌بیند. از یک طرف به خاطر اعلام جرم علیه او در پرونده‌های فساد مالی و از سوی دیگر پیشتازی احزاب میانه‌رو اسرائیل در آمار ارائه شده برای انتخابات پارلمانی پیش رو رژیم صهیونیستی باعث شده برای جلب رأی به این‌گونه اظهارات رو بیاورد.

درگیری لفظی با اردوغان
از سوی دیگر، رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر از جنایات تل‌آویو در مسجد‌الاقصی انتقاد کرد. رجب طیب اردوغان حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت که این کشور اعتراض خود را به هرگونه حمله به این مسجد اعلام می‌کند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه همچنان بنیامین نتانیاهو را خودکامه‌ای دانست که «دست به کشتار کودکان می‌زند». اردوغان گفت: «رژیم نژادپرست نتانیاهو سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده است، زنان و کودکان را می‌کشد و فلسطینیان را در سرزمین خودشان زندانی کرده است». وی خطاب به نتانیاهو گفت: «دروغ‌ها و فشار‌ها جنایت‌هایت را پنهان نمی‌کند». اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: هیچ کس نمی‌تواند کاری کند که ما مسئله قدس را فراموش کنیم. آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مرا مورد هدف قرار می‌دهند. وزارت خارجه ترکیه تماس‌های خود را درباره مسئله قدس ادامه می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار