کد خبر: 948244
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که از سیاست‌های وارداتی استفاده کند، از دانش دیگران بهره می‌بریم، اما بر اساس آنچه خود تصمیم می‌گیریم دکترین را تدوین می‌کنیم.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح روز گذشته در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانش را از موضوعات با اهمیت برای نیرو‌های نظامی عنوان کرد و افزود: ما از دانش و تجربه دیگران حداکثر استفاده را می‌کنیم، اما تقلید‌گر نیستیم. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات مختلفی روبه رو است که نیرو‌های مسلح باید خود را برای رویارویی با آن‌ها آماده کنند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: افتخار ما این است که با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی راهبرد‌ها و برنامه‌های ایران بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام انجام می‌شود که به دانش و دانش‌پژوهی ارزشی والا می‌دهد. سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: ما از دانش و آموزش به عنوان یک اولویت نگاه و به آن افتخار می‌کنیم. وی افزود: ایران به عنوان کشوری مستقل با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، در گام دوم انقلاب نگاهی بسیار جدی و آرمانی به موضوع علم و دانش دارد.

با تنوعی از تحریم‌ها مواجه هستیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه با تهدیدات و فرصت‌های جدیدی روبه رو هستیم، گفت: وجود کشوری تابع انقلاب اسلامی که قلدری قدرت‌های جنایتکار را بر نمی‌تابد و توصیه به آزادی برای ملت‌ها دارد، مورد پسند آن‌ها نیست، از این رو با ما دشمنی می‌کنند.
سرلشکر باقری ادامه داد: ما امروز با انواع تهدید‌های ناهمتراز، همتراز، جنگ‌های نیابتی توسط اشرار و تروریست‌ها و امنیتی مواجه هستیم، از این رو نیرو‌های مسلح باید برای رویارویی با انواع آن‌ها آماده باشند. وی خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم کشوری که چهار دهه با انواع تهدیدات و تحریم‌ها مواجه بوده است هر روز شاداب‌تر از گذشته با تهدیدات مواجه و از فرصت‌ها استفاده می‌کند و سعی دارد بهترین روابط را با همسایگان برقرار کند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در منطقه‌ای که قدرت‌ها در حال تلاش برای به هم ریختن امنیت و آرامش آن هستند، ایران در امنیت کامل است. سرلشکر باقری ادامه داد: برای عبور دادن انقلاب از موانع و مواجهه با حوادث آینده نیرو‌های مسلح مسئولیت دارند که در این میان مسئولیت دافوس سنگین‌تر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انقلاب و نقش‌آفرینی‌های ارتش اشاره کرد و گفت: به انقلاب جوان ما جنگی سخت تحمیل کردند، اما ارتش با قدرت جنگید و توانست جنگ را با سربلندی به پایان برساند.

پس از تصرف افغانستان، ایران هدف بعدی دشمن بود
سرلشکر باقری به حضور امریکا در افغانستان و عراق اشاره کرد و افزود: از دهه ۸۰ ایجاد نیرو‌های مسلحی نوین در دستور کار قرار گرفت و نیروی مسلح جدیدی شکل گرفت که توانست در مقابل تهدیدات بایستد.
وی افزود: دشمنی که پس از تصرف آسوده افغانستان، ایران را هدف بعدی عنوان کرد، اذعان داشت که تهاجم زمینی به ایران امکان‌پذیر نیست و پس از آن تهاجم موشکی را مطرح کرد، اما متوجه شد که تهاجم به ایران هزینه سنگینی برای او خواهد داشت.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: دوران «بزن در رو» تمام شده است و دشمن این را درک کرد که اگر اقدام‌نابخردانه‌ای کند پاسخی در خور و بالاتر از آن دریافت خواهد کرد.
سرلشکر باقری با بیان اینکه این آرامش و بازدارندگی پایدار حاصل دسترنج عزیزان ما در نیرو‌های مسلح و ملت بزرگ ایران است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ آقا بالاسری ندارد، امروز در ابتدای دهه پنجم انقلاب تصویری افتخارآمیز نسبت به گذشته داریم از این رو باید به شکلی عمل کنیم که آیندگان نیز نگاهی این چنین به ما داشته باشند.

بیانیه گام دوم ترسیم راه پیشرفت کشور است
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب راه پیشرفت کشور را ترسیم می‌کند، گفت: باید نقش ما در تمدن سازی آینده و رساندن کشور به قله افتخارات شناخته شود تا با حرکت جهادی و انقلابی برای رسیدن به قله‌ها حرکت کنیم.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح خطاب به اساتید دانشگاه دافوس اظهار داشت: این مجموعه دانشگاهی وظایف شفاف و سنگینی دارد و تمرکز آموزش‌ها و پژوهش‌ها باید در راستای پاسخ به نیاز‌های نیرو‌های مسلح برای امروز و آینده باشد.
سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه توجه به بصیرت دینی و معنویت افزایی باید دائماً دنبال شود، تصریح کرد: ما در دوران پر‌فتنه‌ای زندگی می‌کنیم و افسران باید دائماً در جست‌وجوی هدایت باشند و در تبعیت از رهبری راه راست را تشخیص دهند. وی به موضوع تبادل دانش نیز اشاره کرد و گفت: اینکه تحصیل دانشجویان خارجی در اینجا تحصیل و اعزام دانشجویان ما به دیگر کشور‌ها فرصتی ارزشمند است که منجر به پیشرفت می‌شوند. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح تأکید کرد که رسیدن به جایگاه مرجعیت علمی و نظامی و تقویت روح برادری و اخوت میان نیرو‌های مسلح باید سرلوحه کار دافوس قرار گیرد. سرلشکر باقری تصریح کرد: ارتش و سپاه دو بازوی قدرتمند ملت و کشور هستند که با هم‌افزایی می‌توانند کشور را در ثبات و ارمش حفظ، قدرت را افزایش و بازدارندگی پایداری ببخشند. وی ادامه داد: این روحیه ارزشمند در ارتش و سپاه در اوج وجود دارد و این مسیر می‌توان بهترین یاور و کمک برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار