کد خبر: 948077
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
طی 11 ماه
۴ میلیون خودرو در پایتخت در تردد هستند که طی ۱۱ ماه گذشته، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های سطح شهر به‌دلیل نداشتن معاینه فنی شناسایی و طی چندین مرتبه جمعاً حدود ۱۸۰ میلیارد تومان جریمه شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  با نزدیک شدن به سال نو و آغاز سفر‌های نوروزی داشتن معاینه فنی برای تردد همه خودرو‌ها الزامی است و وسایل نقلیه سبک و سنگین که مشمول معاینه فنی هستند، باید با مراجعه به مراکز معاینه فنی، برگه معاینه دریافت کنند. در این خصوص مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: خودرو‌های مدل ۹۳ و ما قبل آن باید برای اخذ معاینه فنی مراجعه کنند و از اول فروردین ۹۸ دوربین‌های سطح شهر این خودرو‌ها را رصد خواهند کرد. حسینی منش نواب با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار خودرو مدل ۹۳ در تهران گفت: اگر این تعداد خودرو تا دو هفته پایانی سال برای اخذ معاینه فنی مراجعه نکنند، مشمول جریمه خواهند شد. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خودرو‌های خارجی مدل ۲۰۱۴ و قبل از آن نیز از ابتدای سال میلادی مشمول اخذ معاینه فنی هستند. وی با اشاره به اینکه در مورد خودرو‌های دیزلی به داشتن معاینه فنی بسنده نکرده‌ایم، گفت: با کمک پلیس راهور و راهداری ۵ هزار خودروی دیزلی در کنار جاده‌های محدوده شهر تهران از لحاظ آلایندگی کنترل شده‌اند. به گفته حسینی‌منش ۸۹ درصد خودرو‌های دیزل کنترل شده در کنار جاده‌ها دارای برگه معاینه فنی بوده‌اند که ۲۴ درصد از خودرو‌های تست شده مردود شدند که با احتساب عیوب ظاهری مردودی نهایی به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد. وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد خودرو‌های دیزلی فرسوده هستند، عنوان کرد: معاینه فنی این خودرو‌ها بیش از شش ماه دوام نمی‌آورد، همچنین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد مورد تست قرار گرفته و حتی تعدادی به تعمیرگاه اعزام شده‌اند.

مردودی ۳۵۰ هزار خودرو از ابتدای سال ۹۷
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا امروز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو برای اولین بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه اجرای مرحله دوم طرح کاهش در افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی تأثیر بسزایی داشته است، اظهار کرد: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی مراجعه کرده، ۳۵۰ هزار دستگاه به دلیل آلایندگی مردود شده‌اند. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به علت مردودی این خودرو‌ها گفت: گاز‌های خروجی ۲۹ درصد، عمر ایستایی ۲۷ درصد، عیوب ظاهری ۱۲ درصد، تست ترمز ۱۰ درصد و سایر موارد بیشترین علت مردودی را تشکیل می‌دهند.

تخفیف ۲۵ درصدی در معاینه فنی برتر
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در ادامه اظهار کرد: میزان تخفیف معاینه فنی برتر در سال ۹۷، ۲۰ درصد در نظر گرفته شده بود که این میزان در سال ۹۸، به ۲۵ درصد برای طرح ترافیک و محدوده حلقه دوم افزایش یافته است. حسینی‌منش دلیل افزایش مردودی خودرو‌ها را شمول تعداد زیادی از خودرو‌ها برای اخذ معاینه فنی اعلام کرد و گفت: مردودی پراید در ۱۰ سال ۳۱ درصد افزایش یافته به طوری که ۴۴ درصد از پراید مدل سال ۷۲ موفق به اخذ معاینه فنی می‌شوند. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران ادامه داد: مراکز معاینه فنی از ۲۹ اسفند در دو شیفت به مراجعه‌کنندگان سرویس می‌دهند. در حال حاضر ۱۶ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار شامل ۵۴ خط خدماتی در مراکز معاینه فنی به مراجعه‌کنندگان سرویس‌دهی می‌کنند و ظرفیت خدمات‌دهی به ۳ میلیون خودرو را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار