کد خبر: 947580
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲
مرد جوانی که 7 سال قبل مرد تنهایی را در خانه مجردی اش به قتل رسانده بود چنانچه دیه 231 میلیون تومانی درخواستی اولیای دم را پرداخت کند از چوبه دار فاصله می گیرد .

به گزارش خبرنگار ما ، رسیدگی به این پرونده از شهریور ماه سال 90همزمان با قتل مردی در خانه ای حوالی مرکز تهران در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

بررسی های ماموران نشان داد مقتول که محمود نام دارد با توجه این که خانواده دارد مدتی است با اجاره ای خانه ای به صورت تنها زندگی می کند .

ماموران در بررسی ها هیچ سرنخی از قاتل پیدا نکردند اما در ادامه تحقیقات تخصصی دریافتند مقتول خودرو سواری دارد که پس از حادثه به سرقت رفته است . پس از این تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه داشت تا اینکه متوجه شدند قاتل ، خودرو مقتول را همان روز حادثه در حوالی پارک دانشجو رها کرده است اما ازکارت سوخت او استفاده می کند . با بررسی فیلم دوربین های مداربسته پمپ بنزین ماموران متهم را که پسر 27 ساله ای بود شناسایی و پس از چند ماه وی را دستگیر کردند .

متهم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا قتل را انکار کرد  و در ادعایی گفت : چند هفته قبل برای زدن بنزین به پمپ بنزین رفته بودم که این کارت سوخت را پیدا کردم . چون رمز نداشت از آن استفاده می کردم تا اینکه دستگیر شدم .

متهم در ادامه تحقیقات تخصصی ناچار لب به اعتراف گشود و با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و مدعی شد که در دفاع از خود مرتکب قتل شده است .

وی درباره حادثه گفت : من عاشق تئاتر بودم و به همین دلیل کلاس های آموزش بازیگری هم رفتم و هزینه زیادی کردم اما کسی را نداشتم که مرا برای بازی در تئاتر به کارگردانی معرفی کند و به همین دلیل موفق به بازیگری نشدم . بهرحال به خاطر همین عشق و علاقه به تئاتر همیشه به پارک دانشجو می رفتم و تئاتر خیابانی می دیدم تا اینکه با مقتول آشنا شدم . روز حادثه او کنارم ایستاده بود که با هم حرف زدیم و فهمید که بیکارم و عاشق تئاتر هستم . مقتول به من گفت که کار خوبی سراغ دارد و مرا برای شروع به کار به میر شرکتی معرفی می کند . او از من خواست سوار خودروش شوم و با هم به خانه اش برویم تا در آنجا با هم درباره کار حرف بزنیم  . با هم سوار ماشین او شدیم و وقتی به خانه اش رسیدیم به من گفت که باید در شرکتی که کارش ماساژور است شروع به کار کنم که قبول کردم . سپس او روی تخت دراز کشید و از من خواست او را ماساژش بدهم تا ایراد کارم را بگیرد . وقتی او را ماساژ دادم از من خواست با او رابطه برقرار کنم اما من مخالفت کردم که با چاقویی مرا تهدید کرد . من برای فرار از دام او چاقو را ازش گرفتم و چند ضربه به او زدم . پس از اینکه زخمی شد خودروش را سوار شدم و به پارک دانشجو آمدم که خودرو خودم را برداشتم و خودرو او را در همان محل رها کردم اما دو عدد کارت سوختش را هم از داشبور سرقت کردم که همین کارت ها مرا لو داد .

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه 113 دادگاه کیفری محاکمه با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد .

متهم در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت : هرچند زندانیان به من آموزش دادند که در دادگاه قتل را انکار کنم اما من تصمیم گرفتم دورغ نگویم و الان هم حادثه را همانطور که در دادسرا توضیح دادم اینجا بازگو می کنم . وی گفت : مقتول آن روز مرا فریب داد و به بهانه اینکه مرا برای کار به شرکتی معرفی کند به خانه اش برد که این اتفاق افتاد و الان هم پشیمان هستم .

متهم در حالی که در یک قدمی چوبه دار قرار داشت موفق شد از اولیای دم به شرط پرداخت دیه رضایت بگیرد . بنابراین متهم چنانچه دیه 231 میلیون تومان را فراهم کند از چوبه دار فاصله می گیرد و به زندگی امیدوار می شود .  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار