کد خبر: 947513
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
تغییر در ترکیب تیم ملی وزنه برداری در آستانه جام فجر
چهارمین دوره رقابت‌های وزنه برداری جام بین المللی فجر در حالی از فردا با حضور ۲۰ کشور خارجی از فردا تا ۱۴ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود که در آستانه مسابقات وزنه برداری جام فجر یک تغییر در ترکیب تیم ملی رخ داد. این تغییر که در آستانه مسابقات رخ داد، قرار شد رضا بیرالوند در این مسابقات شرکت نکند و کیا قدمی که به عنوان رزرو بود وارد ترکیب اصلی شود. بیرالوند مصدومیتی از ناحیه کتف دارد و بر همین اساس تصمیم گرفته شد او در جام فجر وزنه نزند. سهراب مرادی هم قرار است در این مسابقات شرکت کند، اما وزنه نزند تا این گزینشی المپیک را از دست ندهد.
سرویس ورزشی جوان انلاین – وحید صابری: مصطفی جوادی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علیرضا سلیمانی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داودی نفراتی هستند که در چهارمین دوره رقابت‌های وزنه برداری جام بین المللی فجر برای تیم ملی کشور روی تخته می‌روند. مسابقات جام فجر که گزینشی المپیک در سالن آزادی برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود اهواز میزبان مسابقات باشد که بنا بر دلایلی، تهران میزبان شد.
دارنده مدال طلای وزنه‌برداری جهان گفت: تلاش می‌کنم یکی از سهمیه‌های ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشم.
کنار رفتن بیرانوند در حالی است که وی پیش از این رسما اعلام کرده بود که مصدومیتش هنوز کاملا بهبود پیدا نیافته و حضورش در جام فجر قطعی نیست. وی بعد از مسابقات جهانی با مصدومیتی روبرو شد که با آن دست و پنجه نرم می‌کند به طور کامل بهبود پیدا نکرده است. هر چند بیرانوند مراحل درمان را به خوبی طی کرد، اما نتوانست نظر کادر فنی و پزشکی را برای مسابقات فجر جلب کند. گفته میشود بیشتر تمرکزاین وزنه بردار در حال حاضر روی مسابقات قهرمانی آسیا است.
وی که مدال طلای وزنه‌برداری جهان را در کارنامه دارد به عنوان یکی از امید‌های اصلی طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس یاد می‌شود هرچند که خود او معتقد است این شانس برای همه وجود دارد و از حالا صحبت کردن در این‌باره خیلی زود است، چون ممکن است اتفاقات زیادی در این فاصله رخ دهد. چرا که من قبلاً در ۹۶ کیلوگرم وزنه می‌زدم، اما حالا باید به ۲ وزن بالاتر و ۱۰۹ کیلوگرم بیایم که رقابت با حریفان را برای من سخت می‌کند؛ البته تمام تلاشم را می‌کنم تا یکی از نمایندگان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشم.

تلاش برای فروریختن رکورد‌های جوانان جهان
وزنه بردار فوق سنگین جوان ایران قصد دارد در مسابقات جام فجر رکورد‌های جوانان جهان را بشکند. علی داودی که این روز‌ها در وضعیت خوبی به سر می‌برد در نظر دارد در رقابت دسته ۱۰۹+ کیلوگرم به شکستن رکورد‌های جوانان جهان حمله کند. این وزنه بردار پیش از این در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان که در عشق آباد برگزار شد، رکورد یک ضرب و مجموع جوانان جهان را شکست. هم اکنون رکورد یک ضرب جوانان جهان ۱۹۷ و مجموع ۴۲۴ کیلوگرم است. رکورد دوضرب با ۲۲۸ کیلوگرم در دست وزنه بردار بلاروس است. علی داودی در سال ۲۰۱۹ هم می‌تواند در مسابقات جوانان جهان شرکت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار