کد خبر: 947398
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
مسئول کمیته نقل و انتقالات لیگ برتر توضیحاتی را درباره مجوز آی‌تی‌سی بازیکنان خارجی تراکتورسازی، استقلال و فولاد ارائه کرد.
جوان آنلاین: فریبرز محمود مسئول کمیته نقل و انتقالات لیگ برتر درباره وضعیت بازیکنان خارجی لیگ گفت: پرونده پاتوسی در باشگاه استقلال طبق قوانین بین‌المللی و طبق بند ۱ ماده ۸ نقل و انتقالات، بحث تحویل قرارداد را ملاک عمل دانسته و مابقی پرونده قرارداد در آن بند نیامده و الزاماً فقط بحث قرارداد بین طرفین مطرح است.
او ادامه داد: طبق قوانین بین‌المللی و فیفا، درخواست آی‌تی سی ابتدا در درجه اهمیت قرار دارد. تا الان درخواستی که فدراسیون فوتبال به فیفا مبنی بر این که پروسه جذب پاتوسی قانونی است یا خیر که فیفا به ما اعلام کرد این پروسه کاملاً قانونی بوده است، چون زمان درخواست مهم بوده است.
محمودزاده درباره وضعیت بازیکنان ژاپنی گفت: نکته‌ای را آقای فردوسی‌پور در برنامه نود مطرح کرد و جوابی از سازمان لیگ اعلام نشد. چه بازیکنی که از ایران به لیگ ژاپن برود خارجی محسوب نشود و چه بازیکن ژاپنی که به لیگ ایران می‌آید خارجی محسوب نشود، اما این مساله در هیأت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ مصوب نشد. برای همین مطرح کردن این موضوع منتفی است و بحث خواهر خواندگی در لیگ ژاپن و ایران اجرا نشد. برای همین هیچ تیمی بیش از چهار بازیکن خارجی ندارد.
او در پایان در مورد بازیکنان ژاپنی تراکتورسازی و فولاد گفت: این طرح خواهر خواندگی برای این بازیکنان هم اجرا نشد، چون طرح در اول کار تصویب نشد. سوگیتا ۱۰ بازی در لیگ سوئد انجام داد که استعلامش آمد و بازیکن ژاپنی فولاد هم ۱۲ بازی در لیگ لهستان انجام داد لذا هیچ تخلفی صورت نگرفته است و مدارک موجود روابط بین‌الملل در آن وجود دارد و پروسه آن کاملاً قانونی بوده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار