کد خبر: 947314
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
تلاش رانندگان متخلف برای ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک در حالی جریان دارد که طرح برخورد با این دسته از رانندگان به صورت الکترونیکی به جریان افتاده است. هر چند بسیاری از کارشناسان، کمبود حمل و نقل عمومی را یکی از انگیزه‌های مهم برای استفاده از خودرو‌های شخصی اعلام می‌کنند. سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران هم در پاسخ به این پرسش جوان همزمان با افزایش منطقه زوج و فرد می‌گوید: «توان شهرداری امروز پاسخگوی نیاز‌های شهر در حوزه حمل و نقل عمومی نیست که انتظار می‌رود این توان افزایش یابد.»
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در اجرای دومین طرح طاهر که روز گذشته در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «مخدوش کردن پلاک تخلف نیست بلکه جرم محسوب می‌شود. در این طرح کاربران پلیس راهنمایی رانندگی تمام افرادی که اقدام به پوشش پلاک کرده بودند را با دوربین رصد کرده و بعد از گرفتن عکس با استفاده از دوربین‌های دیجیتال، بیش از ۳‌هزار خودرو را در این سه‌ماهه شناسایی و توقیف کردند. همچنین بیش از هزار خودرویی که پلاکشان مخدوش بود با حکم قضایی توقیف شد.» سردار مهماندار درباره حکم قضایی این نوع جرائم گفت: «دستگاه قضایی برای افرادی که پلاک خودروی‌شان را جعل کرده‌اند شش‌ماه تا یکسال حبس در نظر می‌گیرد. همچنین صاحب خودرو باید جریمه متعلق به پلاک خودروی دیگر را که جعل کرده است، پرداخت کند.

شناسایی پلاک‌های مخدوش با دوربین‌های دیجیتالی
سردار مهماندار با اشاره به اینکه تخلف مخدوش پلاک بیشتر در مناطق ورودی زوج و فرد و طرح ترافیک رخ می‌دهد، گفت: «با استفاده از فناوری‌های نوین به سمت دیجیتال شدن پیش رفته‌ایم و دیگر احتیاج به حضور مأموران نیست. کاربر پلیس مشخصاتی که در عکس ثبت شده است را با مشخصات شماره‌گذاری تطبیق می‌دهد، اگر این مشخصات با مشخصات ظاهری خودرو یکی نباشد آن خودرو جریمه نمی‌شود. در این خصوص اگر خطای چشم از سوی کاربران ما باشد، فرد جریمه شده می‌تواند از طریق دفاتر پلیس‌+۱۰ اعتراض کند و به اعتراض وی رسیدگی خواهد شد.

تشکیل بانک اطلاعاتی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل بانک اطلاعاتی خودرو‌های پلاک مخدوش در پلیس راهور خبر داد و گفت: «با ثبت اطلاعات خودرو‌های توقیفی، اگر صاحب خودرو بار دیگر دست به چنین اقدامی بزند با استفاده از این اطلاعات مجازات بیشتری در انتظارشان خواهد بود.» سردار مهماندار در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در رابطه با همکاری شهرداری در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به افزایش محدوده طرح ترافیک نیز گفت: «توان شهرداری امروز پاسخگوی نیاز‌های شهر در حوزه حمل و نقل عمومی نیست که انتظار می‌رود این توان افزایش یابد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار