کد خبر: 947189
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
سارق طلافروشی که در دفترچه خاطراتش نوشته بود با فروش طلا‌های سرقتی قصد خرید خانه، باغ و چند مغازه در نقاط مختلف پایتخت را دارد به همراه همدستش بازداشت شد. تلاش کارآگاهان پلیس تهران برای بازداشت سومین عضو این باند در جریان است.
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی طلافروشان تاکنون منجر به شکل‌گیری بسیاری از پرونده‌های سرقت مسلحانه شده‌است. در تازه‌ترین سرقتی هم که در خیابان پیروزی تهران رقم خورده است بی‌توجهی صاحب طلافروشی سبب دستبرد آسان سارقان به مغازه‌اش شده‌است.
این حادثه اواسط بهمن‌ماه امسال و همزمان با اعلام سرقت از یک طلافروشی در خیابان پیروزی تهران اتفاق افتاد. لحظاتی بعد از حادثه مأموران کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو در محل حاضر شدند. بعد از تأیید وقوع حادثه تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس‌آگاهی به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی مأمور رسیدگی به پرونده شدند. در اولین بررسی‌مشخص شد که مغازه طلافروشی فاقد هر گونه سیستم ایمنی از جمله آژیر و قفل برقی است. همچنین مشخص شد که سارقان بدون برجا گذاشتن سر نخ از محل متواری شده‌اند. صاحب مغازه طلافروشی در توضیح حادثه گفت: من داخل مغازه مشغول کار بودم که سعید یکی از دوستان پسرم همراه پسری جوان وارد شد و از من برای شرکت در مراسم عروسی برادرش دعوت کرد. او گفت که قصد دارد برای انجام مراسم عروسی چند سرویس طلا بخرد. من هم سعید را به پشت میز کارم دعوت کردم و از داخل گاو صندوق چند سرویس طلا بیرون آوردم و به او نشان دادم. او بعد از بررسی سرویس‌های طلا گفت که آن‌ها را نپسندیده است و خواست سرویس دیگری به او نشان دهم. وقتی به سمت گاوصندوق حرکت کردم دوست سعید از پشت سر به من نزدیک شد و دستمال آغشته به مواد بیهوشی مقابل مجاری تنفسی‌ام گرفت که سرم گیج رفت و بیهوش شدم. یک ساعت بعد وقتی به هوش آمدم متوجه شدم که همه طلا‌های مغازه‌ام به مقدار ۳۰‌کیلو گرم طلا و جواهر سرقت شده است. شاکی ادامه داد: البته آن دو نفر با یک خودروی ریو به آنجا آمده بودند و پسر دیگری هم همراهشان بود که مقابل مغازه ایستاده بود و وارد نشد. کارآگاهان پلیس بعد از بررسی حرف‌های مرد طلافروش موفق شدند دو نفر از متهمان را که ساکن بلوار ابوذر بودند، شناسایی و بازداشت کنند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه دو متهم موفق به کشف مقداری از طلا‌های سرقتی شدند. سعید، متهم اصلی گفت: نقشه سرقت را همدست او که در حال حاضر فراری است طراحی کرده است. او گفت: یک روز دوستم به من خبر داد که مغازه طلافروشی مجهز به سیستم ایمنی نیست و به راحتی می‌توانیم طلا‌ها را سرقت کنیم که قبول کردم. مأموران پلیس همچنین در بازرسی از مخفیگاه سعید یک دفترچه خاطرات کشف کردند که نوشته بود با فروش طلا‌های سرقت شده قصد خرید چند مغازه، خانه و باغ در مناطق مختلف تهران را دارد. همدست سعید هم در بازجویی‌ها گفت: من در نقش زاغ‌زن بودم و بیرون مغازه مراقب بودم که کسی وارد نشود. سرهنگ کارآگاه داوود‌فرد، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به شلوغی شب عید به کسبه محترم و به خصوص طلافروشی‌ها پیشنهاد می‌شود که سیستم‌های امنیتی خود را بروز کرده و حتماً در محل دوربین‌های مداربسته داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار