کد خبر: 946275
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
مرجع تقلید شیعیان گفت: تعجب می‌کنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم می‌زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هرروز موضوع جدیدی را بهانه می‌کنند و خواسته‌هایشان نیز تمامی ندارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت همراه، بر لزوم درک و شناخت شرایط حساس و خاص کشور تأکید و اظهار داشت: باید شرایط سخت کشور را توأم با امیدواری دادن به مردم به‌درستی تبیین کنیم و درعین‌حال بدانیم که راه برگشتی نداریم.

وی مذاکره با دشمنان را بی‌فایده توصیف کرد و گفت: آنها یک روز، هسته‌ای را بهانه می‌کنند، روز دیگر دم از حقوق بشر می‌زنند و روزی دیگر نیز موضوع فلسطین و اسرائیل را پیش خواهند کشید.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید بدانیم بهانه‌جویی‌های دشمنان تمامی ندارد، ابراز کرد: تعجب می‌کنیم از کسانی که در گوشه و کنار از مذاکره دم می‌زنند، اما به این واقعیات توجه ندارند که آنها هرروز موضوع جدیدی را بهانه می‌کنند و خواسته‌هایشان نیز تمامی ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تنها راه در برابر دشمنان را مقاومت و پایداری دانسته و افزود: قرآن کریم تصریح می‌کند «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم» این آیه شریفه به ما نشان می‌دهد که باید روزبه‌روز به لحاظ دفاعی و نظامی آمادگی خود را بالا ببریم و تجهیزات خود را به روز کنیم تا دشمن از حمله به ما بترسد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همین اقتدار و توانمندی ما است که دشمنان امروز گزینه نظامی را فراموش کرده‌اند، متوسل شدن دشمنان به تروریست‌ها و انجام حرکات مذبوحانه همچون حادثه اخیر در سیستان و بلوچستان ذلیلانه ترین راه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ما هم باید قوی شویم و هم اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشانیم، تصریح کرد: ما دنبال حمله به هیچ کشوری نیستم، جنگ‌طلب و توسعه‌طلب هم نیستیم؛ اما برای حفظ و دفاع از خود این تجهیزات و بیش از آن را لازم داریم.

وی حفظ اقتدار دفاعی و نظامی را دارای منشأ قرآنی و روایی دانسته و دراین‌باره توصیه‌های مهمی خطاب به مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح ارائه کرد.

مرجع تقلید شیعیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و ابراز تأسف از شهادت شماری از پاسداران، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و نیز کاهش تلفات تأکید کرد.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی دستاوردها و فعالیت‌های نیروهای مسلح تأکید کرد و گفت: این خبر رسانی باعث می‌شود که هم مردم امیدوار شوند و هم حساب کار دست دشمنان بیاید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
0
احسنت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار