کد خبر: 936463
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
نگاهی به آخرین تحرکات مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال، استقلال و پرسپولیس برای ماندن
مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال، استقلال و پرسپولیس در فاصله چهار روز مانده به پایان مهلت اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان قصدی برای رفتن ندارند.
سعيد احمديان
مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال، استقلال و پرسپولیس در فاصله چهار روز مانده به پایان مهلت اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان قصدی برای رفتن ندارند.
خبری از رفتن‌شان نیست، حتی در وقت‌های اضافه هم بر ماندن اصرار دارند و به دنبال راه دررویی برای حفظ صندلی‌شان می‌گردند. در حالی گفته می‌شود ۱۵ آذر مهلت پایانی بازنشسته‌های ورزش است که این روز‌ها برخی از آن‌ها خیال دل کندن ندارند و با بی‌اعتنایی به قانون، صندلی‌شان را سفت چسبیده‌اند. معروف‌ترین‌شان هم مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هستند که در فاصله چهار روز مانده به ۱۵ آذر برای تحویل میز ریاست‌شان مقاومت می‌کنند، حتی بعضی از آن‌ها هم ماندن‌شان را به قیمت تعلیق ورزش ایران تاخت زده‌اند تا نشان دهند که وقتی پای منافع شخصی در میان باشد، قانونمداری محلی از اعراب ندارد!

زیر قول‌شان زدند
حال و روز این روز‌های مدیران ساختمان سیاهرنگ فدراسیون فوتبال در کوچه سوم خیابان سئول جنوبی تهران چندان خوش نیست. مهدی تاج و همکارانش در فاصله یک ماه مانده تا جام ملت‌های آسیا، این روز‌ها بیش از آنکه به دنبال فراهم کردن اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی شاگردان کی‌روش باشند، مشغول زیر و رو کردن آیین‌نامه‌ها، تبصره‌ها و ماده‌های قوانین هستند تا بتوانند با وجود بازنشسته بودن، مجوزی برای ادامه حضور خود در فوتبال بگیرند. ورزشی که می‌گویند بدون مزد و منت در آن خدمت می‌کنند و حقوقی نمی‌گیرند!
سکوت فدراسیون فوتبال برابر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شرایطی است که قول و قرار مهدی تاج با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چیز دیگری بود. مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال وقتی چند هفته پیش دیدند که نمی‌توانند با دریافت بودجه‌های چند میلیاردی سالانه از وزارت ورزش خودشان را غیردولتی جا بزنند، به این نتیجه رسیدند که راهی جز رفتن طبق قانون ندارند. به همین خاطر هم در یک حرکت انتخاری تصمیم می‌گیرند با گذاشتن یک فایل صوتی فدراسیون را رها کنند و بدون استعفا بروند، حرکتی که می‌توانست فوتبال کشورمان را تعلیق کند.
با این حال پس از این تصمیم بود که مهدی تاج در مذاکراتی که با رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش انجام داد، سرانجام راهی برای ماندن خودش پیدا کرد تا بر اساس ماده ۶۰ قانون ایثارگری بماند، اما در همان جلسه به رئیس فدراسیون گوشزد شد که پنج مدیر بازنشسته دیگر فدراسیون فوتبال، یعنی علی کفاشیان (نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال)، حیدر بهاروند (رئیس سازمان لیگ و نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال)، عبدالکاظم طالقانی (عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال)، محمدرضا ساکت (دبیرکل فدراسیون فوتبال) و محمود اسلامیان (عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال) باید با تشکیل مجمع عمومی فدراسیون فوتبال قبل از ۱۵ آذر که مهلت پایانی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان است از سمت‌شان استعفا دهند و بروند.
در شرایطی که تنها چهار روز تا مهلت آخر بازنشسته‌های ورزشی باقی مانده، اما هنوز هیچ حرکتی از سوی مسئولان فدراسیون برای تشکیل مجمع برای استعفای مدیران بازنشسته دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد که رئیس فدراسیون برخلاف قول و قراری که با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گذاشته است، تصمیمی برای تشکیل مجمع و رفتن پنج مدیر بازنشسته دیگر فدراسیون با توجه به صحبت‌های دیروز محمود شیعی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ندارد. شیعی درباره تاریخ برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفته است: «قرار نیست مجمع فوق‌العاده‌ای برگزار شود. در جلسه آخر هیئت رئیسه بحثی در این رابطه نشد. در جلسات قبل و پیش از مطرح شدن بحث بازنشستگان برای برگزاری مجمع در آذرماه تصمیمی گرفته شده بود، ولی اینکه آیا این مجمع برگزار می‌شود یا خیر، نمی‌دانم.»
در چنین شرایطی به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال عملاً جلوی اجرای قانون ایستاده و قصد تمکین ندارد. حالا باید دید در صورت عدم برگزاری مجمع تا چهار روز آینده، واکنش وزارت ورزش چه خواهد بود، به خصوص که گفته می‌شود در صورتی که مدیران این فدراسیون حاضر به تمکین از قانون نشوند، بودجه فوتبال قطع خواهد شد و قوه قضائیه به پرونده مدیران بازنشسته فوتبال ورود پیدا می‌کند.

دور زدن قانون برای سرخابی‌ها
علاوه بر فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد دولتی‌ها هم عزمی برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در باشگاه‌های تحت نظرشان ندارند. این در شرایطی است که چند عضو هیئت مدیره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در کنار مدیرعامل قرمز‌ها بازنشسته هستند و طبق قانون باید جایگاهشان را ترک کنند. با این حال با وجود برگزاری مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روز‌های اخیر، تصمیمی درباره بازنشسته‌های سرخابی‌ها گرفته نشد.
گفته می‌شود وزارت ورزش با توجه به آغاز فرآیند خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس به دنبال این است که این باشگاه‌ها را از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خارج کند. استدلالی که باید دید مورد قبول مجلس قرار می‌گیرد یا نه. این در حالی است که چهار عضو هیئت مدیره و حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل پرسپولیس به همراه دو عضو هیئت مدیره استقلال بازنشسته هستند و باید با سمت‌هایشان تا ۱۵ آذر‌ماه خداحافظی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار