کد خبر: 929407
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
نگهداری از حیوانات خانگی بسیار شیرین می باشد، شاید فکر کنید این کار سخت یا خیلی آسان است.در ابتدا باید بگوییم ارتباط برقرار کردن با این موجودات نیازمند دانش و اطلاعات از نوع رفتار و خلق و خوی آن ها است و در مراحل بعدی باید شرایط نگهداری از آن ها را داشته باشید.

تهیه غذای مناسب برای حیوانات خانگی باید با توجه به اصول و استانداردها تهیه شود، کمپانی های بسیار بزرگی به تولید محصولات با کیفیت برای حیوانات خانگی دست زده اند.این محصولات شامل مواد خوراکی و مورد نیاز برای نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی می باشد.در ادامه با بخش حیوانات خانگی نواندیشان جوان همراه باشید تا در مورد غذای مناسب برای گربه های خانگی برای شما بگوییم.

شرکت ها و کارخانه های غذاسازی حیوانات هرکدام با توجه به دستور ساخت مخصوص به خودشان و زیرنظرسازمان کنترل غذا و داروی آمریکا (AAFCO) غذاهای آماده تجاری گربه ها را تولید و با بسته بندی های شیک و تاریخ داربه بازار ارائه می کنند. به طورکلی رطوبت این گونه غذا ها 6 الی 10 درصد می باشد.

نگهداری از حیوانات خانگی

طرز تهیه غذای خشک

همانطورکه گفته شد هرشرکت فرمول مخصوص به خودش را دارد ولی باید هر غذای گربه خانگی حاوی مقادیر زیر باشد:

منابع پروتئینی مانند گوشت گاو، مرغ و تخم مرغ به همراه غلات، دانه ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. این مواد با هم مخلوط شده، خرد و ساییده می شوند تا به حالت خمیری دربیایند و سپس پخته می شوند.

بهترین مارک غذای خشک کدام است؟

غذایی که کامل و بالانس شده باشد و بتواند تمام نیازهای گربه را برطرف کند و همچنین دارای  استانداردهایAAFCO باشد بهترین مارک می باشد. امروزه یکی از شرکت­های معتبر تولید غذای خشک و غذای سگ و گربه که به طور تخصصی بر پایه ی علمی دردنیا تهیه می کند برند رویال کنین می باشد که دارای استانداردهای AAFCO نیز می باشد.

پوچ گربه یکی دیگر از محصولاتی است که می توانید برای گربه خود در زمان مریضی تهیه کنید تا مواد مغذی لازم را بدست آورد.

ظرف غذای گربه

یکی از ضروری ترین وسایلی که برای گربه تان نیاز است ظرف غذای آن می باشد. در بازار ظرف ها به 3دسته تقسیم می شوند:

  1. استیل
  2. پلاستیکی
  3. سرامیکی و شیشه ای

هر کدام ازاین ظرف­ها معایب و مزایایی دارند که در ادامه برایتان به طور خلاصه شرح می­دهم:

نگهداری از حیوانات خانگی

مزایای ظرف غذای استیل:

  • ضد زنگ و مقاوم
  • تمیز کردن و ضدعفونی کردن بسیار راحت است.

معایب: قیمت بالای این ظرف ها و سنگین بودن به نسبت 2مورد دیگر.

مزایای ظرف غذای پلاستیکی:

  • ارزان قیمت
  • سبک

معایب: بوگرفتن بعد از مدتی استفاده، ایجاد آکنه در گربه به دلیل وجود نوعی باکتری که دراین ظرف زنده می ماند.

مزایای ظرف سرامیکی و شیشه ای

  • پرطرفدار
  • قیمت مناسب
  • دارای طرح های متنوع به نسبت 2مورد دیگر

معایب: احتمال شکستگی زیاد، هنگام غذا خوردن گربه ظرف اگر روی سرامیک باشد حرکت می کند، در صورت شکستگی ممکنه آسیب به گربه تان بزند.

باکس گربه

مواقعی پیش می آید که باید گربه ی خود را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید. حمل حیوانات در کارتن یا پتو با ریسک همراه است چرا که ممکنه حیوانات بر اثر ترس یا هیجان، رفتاری از خود نشان دهند و کنترل کردن در آن زمان سخت می شود و ممکن است به گربه نیز اسیب رسد. باکس های گربه در جهت جلوگیری از رفتارهای گربه در مواقع خاص بسیار مناسب است شما در این باکس ها می توانید پدی را قرار دهید تا در صورت ادرار کردن گربه مشکلی برایتان پیش نیاید.

درمواقعی که گربه هیجانی رفتار می کند این باکس ها به گربه ها اجازه نمی دهند که گربه از ماشین بیرون بپرند یا باعث دردسر شما در خودرو شوند ولی اگر کارتن یا سبد بود به راحتی این کار را می کردند. غیر از این که حواس شما هنگام رانندگی پرت می شد گربه ­ی شما نیز ممکن بود با پریدن در خیابان آسیب ببیند.شما می توانید باکس گربه را از پت شاپ تهیه کنید.

نگهداری از حیوانات خانگی

۵ روش جهت علاقه مند کردن گربه به باکس حمل گربه

از بین بردن تصور منفی گربه از باکس حمل حیوانات: وقتی گربه داخل باکس شد به صورت یکدفعه درب آن را نبندید مخصوصا برای مسیرهای طولانی، این کار باعث می­شود تصور ناخوشایندی را برایش ایجاد کند.

در باکس گربه غذا و تشویقی قرار دهید: سعی کنید باکس را در اتاق نگهداری کنید و هر از چند گاهی ظرف غذایش را داخل باکس قرار دهید. بعد از ماندن گربه در باکس به آن تشویقی بدهید تا این حس برایش ایجاد شود که ماندن در باکس خوب است.

باکس حمل گربه جزئی از وسایل خونه محسوب شود: باکس را طوری در خانه قرار دهید که انگار مثل بقیه ی وسایل منزل هست و گربه با دیدن آن به آن عادت کند.

داخل باکس را خاص کنید: با قرار دادن ملافه ای نرم داخل باکس، یک جای گرم برای گربه ایجاد می کنید. شما می توانید مقداری اسپری کت نیپ گیاهی بزنید که گربه ها دوست دارند.

آرامش در رانندگی: در طول رانندگی گربه ها ممکنه بترسند. از مسافت های کوتاه شروع کنید تا گربه عادت کند و با آرامی رانندگی کنید.

منبع: www.noandishaanjavan.ir

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار