کد خبر: 927329
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروزه با توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص ظرفیت‌های فراوانی در دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در مراکز دانشگاهی برای حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و به ویژه توسعه و رشد اقتصادی کشوره بهره‌مند شد.

مجید خدابخش  در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به عملکرد مثبت رئیس سابق این دانشگاه در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: پورمحمدی رئیس سابق دانشگاه تبریز در تعامل بین دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و به خصوص مسوولان استان موفق عمل کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در همین راستا نیز آقای مجیدی رئیس جدید این دانشگاه نیز براساس نظر قاطبه اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، از بین نیروهای خود دانشگاه انتخاب شده است و یقیناً این انتخاب منشاء خیر برای استان و منطقه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به رسالت و ماموریت دانشگاه‌ها و مراکز تولید علم خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه با توجه به توطئه دشمنان علیه ملت ایران، باید نقش دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف کشور پررنگ‌تر از گذشته باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید براینکه دانشگاه در کنار مسائل سیاسی- اجتماعی در توسعه اقتصادی نیز کشور نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، تصریح کرد: امیدواریم دانشگاه تبریز با مدیریت جدید با توجه به ظرفیت‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد، در همین زمینه نیز بتواند نقش‌آفرین باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه بهره‌مندی از نیروهای داخلی توانمند، یکی از اصول مدیریتی است، افزود: رئیس دانشگاه، جایگاه مهم علمی و سیاسی دارد و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها مسائل سیاسی را هم مدیریت می‌کنند، از این رو مدیریت اندیشه و عواطف در کنار توسعه علمی، پیشرفت و دانش نیز باید مورد توجه اساتید و دانشگاهیان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمد انوری، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صادقانه پورمحمدی رئیس سابق این دانشگاه، با اشاره به انتظارات از رئیس جدید دانشگاه گفت: از رئیس جدید دانشگاه انتظار داریم با همکاری همه دانشگاهیان در تحقق اهداف والای دانشگاه تلاش کنند و با شناختی که از شخصیت فرهیخته وی داریم، ان‌شاءالله این مهم محقق خواهد شد.

وی در ادامه حرکت و توجه به راهبردهای کلان خصوصاً سند چشم‌انداز علمی، تلاش برای تحقق دانشگاه اسلامی، توجه به پیشرفت علم و فناوری به عنوان گفتمان اصلی، ایجاد بسترهای مناسب برای نهضت آزاد فکری و کرسی‌های آزاداندیشی، استفاده از اساتید جوان، انقلابی و پرانگیزه در مدیریت‌های دانشگاه و  قدرشناسی از نخبگان و استعدادهای درخشان همچنین افتخارات دانشجویان و اساتید برجسته علمی و نخبه ضروری بیان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر