کد خبر: 927008
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان:
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ادامه انتخاب شعار برای هر سال ، در پیام نوروزی خود خطاب به ملت و مسئولان سال 97 را به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند.

ایشان با اشراف کاملی که نسبت به مسائل کشور دارند هوشمندانه و با درایت بالا با نام گذاری سال ها سعی دارند امکانات و ظرفیت های کشور را به سمتی صحیح رهنمون سازند.

از همین روی طی سال های اخیر، به دلیل حساسیت موضوع اقتصاد و لزوم تقویت بنیان اقتصادی انقلاب، ایشان نام گذاری ها را به مفاهیم اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی اختصاص دادند.

ایشان با مطرح ساختن موضوعاتی نظیر "اقتصاد مقاومتی"، "تولید و اشتغال" و "حمایت از کالای ایرانی"، جایگاه مهم مسائل اقتصادی در وضعیت کشور را به همه گوشزد کردند و با مخاطب قرار دادن همه آحاد جامعه در تحقق این هدف، بر اهمیت موضوع افزودند.

اقتصاد مقاومتی بر پایه درونزایی و برون نگری بنا شده و مقام معظم رهبری در سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی و افزایش صادرات را بارها مورد تاکید قرار دادند.

اما مهمترین مانع در راه تحقق این اهداف، قاچاق کالا است که مستقیما تولید ملی را هدف گرفته و عامل اصلی بیکاری جوانان کشور نیز به شمار می آید.

از دیگر سو، باید گفت  هرچقدر  امنيت كشور بيشتر باشد اقتصاد نيز شكوفاتر خواهد شد و زمينه براي سرمايه گذاري و حضور گردشگران خارجي فراهم مي شود.

 از آنجا كه براساس فرمايشات مقام معظم رهبري يكي از راه‌هاي تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی" مبارزه جدي و قاطعانه با ورود و توزيع بي رويه كالاهاي خارجي قاچاق به كشور است؛ پلیس نقش ویژه ای در تحقق این شعار می تواند ایفا کند.

در همین راستا نیروی انتظامی هم در سال های اخیر تمرکز ویژه روی این مسئله کرده و با راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا به طرح هاي خود در اين زمينه شدت عمل بيشتري بخشيد و عزم خود را برای مبارزه قوی تر و جدی تر کرد.

 باتوجه به اينكه بيشتر كالاهاي قاچاق از مرزهاي جنوبي به سمت مركزيت كشور وارد مي شود به همين جهت ايستگاه هاي بازرسي استان تقويت و فعاليت آن‌ها دوبرابر شدند و همچنين با برنامه ريزي عمليات ها، اجراي طرح هاي انتظامي مختلف، هماهنگي با استان هاي همجوار و تعامل با دستگاه هاي استان سعي كرديم تا اين موضوع را مديريت كنيم.

سال گذشته در استان اصفهان بیش از 1000 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و میزان پرونده های بالای 5 میلیارد ریال نیز 36 درصد رشد پیدا کرد.  در سال 5 ماهه سال جاری هم نزدیک به 600 میلیارد ریال کالای قاچاق توسط ماموران انتظامی استان کشف شد.

در همین رابطه  برنامه های متعددی برای تقویت ایستگاه های بازرسی قاچاق کالا و ارتقای برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری آن ها در نظر گرفته شده است.

البته از نقش مردم در حمایت از کالای ایرانی نیز نباید غافل شد  چرا که نقش اصلی از سوی مردم ایفا می شود و تغییر الگوی مصرف مردم به کالاهای ایرانی و پرهیز از خرید کالاهای خارجی قاچاق در این امر بسیار می تواند راهگشا باشد.

به همین جهت پیشنهاد می کنیم پویشی تحت عنوان " نه به کالای خارجی قاچاق" تشکیل و مردم با گرویدن به این پویش تعصب خود را به تولید ملی و کالای ایرانی اعلام کنند.

براساس یک معادله علمی ثابت شده ، هرچیزی که تقاضا برای آن وجود داشته باشد عرضه نیز بیشتر می شود به همین جهت اگر مردم تقاضای خود را از کالای خارجی به سمت کالای ایرانی تغییر دهند قطعاً دیگری کسی هم پیدا نمی شود که برای عرضه کالای خارجی دست به قاچاق بزند و به هر طریقی تقاضای مردم را برآورده سازد.

همانطور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود مخاطب شعار امسال را همه آحاد مردم و از جمله مسئولان عنوان کردند به همین جهت باید گفت، دستگاه ها و از جمله نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای مبارزه با ورود کالای خارجی قاچاق و عرضه آن در بازار بکار می بندند و انتظار می رود که مردم نیز با حمایت از کالای ایرانی، و عدم تمایل به خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد زمینه را برای پیشرفت تولید و رونق اقتصاد کشور فراهم سازند. 

نویسنده: سر تیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی- فرمانده انتظامی استان اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر