کد خبر: 926783
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی سمنان مطرح کرد
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بر اساس آمارهای موجود، آب مورداستفاده بخش کشاورزی سمنان از طریق دو هزار و 600 حلقه چاه و بیش از 520 رشته قنات تأمین می‌شود.

حسین شاهینی با اشاره به منابع تأمین آب بخش کشاورزی این استان اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، آب مورداستفاده بخش کشاورزی استان سمنان از طریق دو هزار و 600 حلقه چاه و بیش از 520 رشته قنات تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: آب بخش کشاورزی در استان از محل آب‌های سطحی که شامل حوزه‌های آبریز رودخانه‌های حبله‌رود، دامغان‌رود، تاش و مجن تأمین می‌شود و به‌وسیله کانال‌های شبکه زیر سد به مزارع و کانون‌های تولیدی بخش کشاورزی رسیده و مصرف می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان آب را رکن اصلی در تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: میزان مصرف آب در این بخش یکی از دغدغه‌های اصلی متولیان امر در استان برای بحران کم‌آبی اخیر است.

شاهینی با بیان اینکه عمده مصرف آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، تصریح کرد: آمار دقیقی از میزان مصرف آب در این بخش وجود ندارد؛ اما بر اساس آمار وزارت نیرو بخش اعظم منابع آبی موجود در بخش کشاورزی استان سمنان مصرف می‌شود.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی در استان سمنان به‌ویژه در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: امروز با توجه به مشکلات موجود در تأمین منابع آبی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی در کشور و استان سمنان، ضرورت دارد تا اقداماتی راهبردی در راستای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی انجام شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مدنظر این سازمان برای صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی تصریح کرد: اجرای طرح‌های زیربنایی به‌عنوان زمینه‌ساز مصرف بهینه آب، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و اجرای کامل الگوی کشت متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه از استان و اقلیم حاکم بر آن از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند به افزایش راندمان آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی منجر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر