کد خبر: 926595
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از برنامه‌ای ویژه به منظور راه‌اندازی بخش ویژه کردستان شناسی در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محمد عبدالملکی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با تزریق منابع جدید این بخش در کتابخانه‌ها غنی‌تر می‌شود.
وی توجه به علایق و نیازهای مخاطبان را در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم برشمرد و گفت: با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تقویت منابع بومی متناسب با نیازهای استان را در اولویت برنامه‌ها را لحاظ کرده‌ایم در این راستا گام بر می‌داریم.
عبدالملکی بیان کرد: برنامه خریداری و تزریق منابع کوردی و اهل سنت به کتابخانه‌های عمومی در راستای توجه به نیازهای مخاطبان در استان روند بسیار خوبی گرفته و بدون شک این اقدامات موثر و سازنده ادامه پیدا می‌کند.

دعوت از نویسندگان و ناشران به منظور معرفی کتاب‌های تازه انتشار یافته
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تصریح کرد: دعوت از نویسندگان و ناشران به منظور معرفی کتاب‌های تازه انتشار یافته برای خریداری و تزریق به کتابخانه‌ها از اولویت‌های این اداره کل است.
وی گفت: این اقدام علاوه بر اینکه به غنی‌تر کردن منابع کتابخانه‌ها و همچنین حمایت از ناشران و نویسندگان منجر می‌کند گامی اساسی در راستای حمایت از توسعه فرهنگی استان است.
عبدالملکی از برنامه‌ای ویژه به منظور راه‌اندازی بخش ویژه کردستان شناسی در آینده خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قصد داریم این بخش ویژه را در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج که می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد راه‌اندازی کنیم.

ترویج فرهنگی کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان  ضروری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگی کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: این امر سبب تربیت کودکان و نوجوانانی متفکر و خلاق می‌شود که آینده کشور را می‌سازند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس توجه به بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی جایگاه ویژه‌ای دارد و در بسیاری از کتابخانه‌ها بخش مستقل این قشر راه‌اندازی شده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 12 کتابخانه عمومی نهادی در این شهرستان، گفت: در این کتابخانه‌ها 9 هزار و 500 نفر عضویت دارند و از خدمات کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

 پراکندگی کتابخانه‌ها در شهر سنندج مناسب نیست
محمد بهرامی با بیان اینکه پراکندگی کتابخانه‌ها در شهر سنندج مناسب نیست، افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات کتابخانه‌ها کمبود زیربناست و امیدواریم با مساعدت مسئولان و مردم این مشکل رفع شود.
وی خواستار حمایت شهرداری از کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: بی‌توجهی در پرداخت نیم‌درصد از سوی شهرداری به مقوله فرهنگ در این شهرستان آسیب جدی وارد می‌کند.
بهرامی اضافه کرد: امیدواریم شهردار سنندج علاوه بر حضور در جلسات انجمن نسبت به پرداخت بدهی‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌ها مساعدت لازم را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر