کد خبر: 926590
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی خبرداد
رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با تعداد 409 هزار نفر سالمند بالای 60 سال در رتبه پنجم کشوری از لحاظ جمعیت سالمند قرار دارد.

محسن ارشدزاده  در هفتمین نشست شورای سالمندان استان در استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت اجرای مصوبات جلسات قبل شورا اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی تشکیل چهار جلسه شورا در سال‌جاری تهیه و به دستگاه‌ها ارسال شده است که تشکیل دو جلسه شورا در 6 ماهه نخست سال‌جاری محقق شده است.

وی با بیان اینکه مقرر است کمیته راهبری شهر دوستدار سالمند شهرداری تبریز بر اساس آئین‌نامه مربوطه، با دعوت از معاونت‎های مختلف شهرداری و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط توسط شهرداری تبریز بصورت مرتب تشکیل شود، افزود: کمیته راهبردی شهر دوستدار سالمند توسط شهرداری تبریز تشکیل نشده است.

ارشدزاده اذعان داشت: مقرر شده نسبت به بهره‌مندی از امکانات ورزشی، رفاهی، تفریحی، اقامتی و سالن‌های دستگاه‌ها جهت اجرای برنامه‌های سالمندان اقدام شود که در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی استان و شهرداری تبریز در رابطه با اجرای این مصوبه همکاری بسیار خوبی را با بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی آغاز نموده اند.

این مسوول متذکر شد: بر اساس بررسی صورت گرفته، شهر تبریز در مولفه‌های هشتگانه شهرهای دوستدار سالمند شرایط مطلوبی ندارد.

وی توضیح داد: هر چند اقدامات پراکنده‌ای در حال انجام است، اما به دلیل عدم الحاق تبریز به شبکه جهانی شهرها و محلات دوستدار سالمند و عدم تصویب لایحه دوستدار سالمند و در نتیجه تشکیل نشدن کمیته شهر دوستدار سالمند اقدامات به هیچ وجه از سرعت مناسب برخوردار نیست.

ارشدزاده اعلام کرد: بر اساس ارزیابی دبیرخانه شورای سالمندان از بین دستگاه‌های تخصصی در حوزه سالمندان صندوق بازنشستگی استان و از بین دستگاه‌های عمومی سازمان صدا و سیمای استان به عنوان دستگاه برتر در زمینه دوستدار سالمند انتخاب و گواهی دوستدار سالمند برای یکسال به آنها اعطا می‌گردد.

این مسوول بر لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی سه‌گانه شورای سالمندان استان طبق ساختار ابلاغی شورای ملی سالمندان، تشکیل کار گروه‌های تکریم و منزلت سالمندان در دستگاه‌های استان و تلاش و پیگیری جهت درج شاخص‌های دستگاه‌های دوستدار سالمند در ارزیابی سالیانه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: پیشنهاد می‌شود کانون‌های دوستدار سالمند دانشگاه علوم پزشکی تبریز از حالت دولتی خارج و به نهادهای مردم نهاد تبدیل گردند.

رئیس سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری سال 95 آذربایجان‌شرقی با تعداد 409 هزار نفر سالمند بالای 60 سال در رتبه پنجم کشوری از لحاظ جمعیت سالمند قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر