کد خبر: 926130
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه، مسیر حقیقی مقابله با سلطه گران عصر حاضر را همان خط عاشورا دانست و با توصیه به سخنرانان و مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام در تلاش برای تعمیق معارف دینی و تقویت محبت اهل‌بیت و پرهیز جدی از سخنان تفرقه‌افکنانه در کشور، بر برخورد با رسانه‌هایی که به دشمن در جهت تحقق اهداف جنگ روانی و اقتصادی کمک می‌کنند و اخیراً نیز برخی از آن‌ها به ایجاد تقابل میان ملت ایران و عراق پرداخته‌اند، تأکید کرد.
رئيس قوه قضائيه، مسير حقيقي مقابله با سلطه گران عصر حاضر را همان خط عاشورا دانست و با توصيه به سخنرانان و مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام در تلاش براي تعميق معارف ديني و تقويت محبت اهل‌بیت و پرهيز جدي از سخنان تفرقه‌افکنانه در كشور، بر برخورد با رسانه‌هايي كه به دشمن در جهت تحقق اهداف جنگ رواني و اقتصادي كمك مي‌كنند و اخیراً نيز برخي از آنها به ايجاد تقابل ميان ملت ايران و عراق پرداخته‌اند، تأکید كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تأکید بر ضرورت تلاش براي فهم هر چه بيشتر معارف عاشورا، اصل و غايت اين معارف را «توحيد» دانست و خاطرنشان كرد: ظهور عملي اين معارف در اجتماع، ترويج معروف و انذار نسبت به منكرات است. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه امروز خط مواجهه موحدان پاكباخته با ظالمان و اشقيا نيز همان خط و مسير عاشوراست، افزود: باطن جرم‌هایی كه امروز سلطه جهاني مرتكب مي‌شود، همان خودخواهي‌ها و حب سلطه بر عالم است كه در دشمنان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) وجود داشت. اينكه كشوري مثل امريكا هر كس را باب ميلش نباشد تهديد و تحريم كند و از قدرتي كه به واسطه ثروت كشورهاي جهان سوم به دست آورده عليه همان كشورها استفاده كند، همان تفكر و عملكردي است كه در مقابل فرهنگ عاشورا قرار دارد.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه عبرت‌های عاشورا همچنان براي همه حق‌طلبان، جاري و قابل بهره‌مندی است، خط جهاد و شهادت را كه ستون‌هاي فرهنگ عاشورا هستند، براي مقابله با سلطه جهاني عصر حاضر بهترين مسير توصيف كرد و يادآور شد: از بستر ماه محرم بايد براي تزكيه روح خود و همچنين پالايش جامعه از منكر و ترويج معروف استفاده كنيم.
‌‌آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي مجلس خبرگان، جنگ رسانه‌اي دشمن را امري بسيار قابل توجه دانست و گفت: دشمن در حال پيشبرد يك جنگ اقتصادي تمام عيار به پشتوانه جنگ رسانه‌اي است. امروز در كشور ما هیچ‌گونه كسري از حيث توانايي واردات كالا وجود ندارد اما جنگ رسانه‌اي دشمن كه برخي در داخل متأسفانه دانسته يا ندانسته با آن همراهي مي‌كنند، موجب مي‌شود ‌ برخی کاستی‌ها برجسته ‌‌‌ شود و وضع بازار ارز يا كالا به گونه‌اي شود كه در ماه‌هاي اخير شاهد آن بوديم. البته لزوم به كارگيري تدبيرهاي لازم براي جلوگيري از چنين شرايطي را انكار نمي‌كنيم اما به هر حال نبايد از جنگ تمام عيار رسانه‌اي دشمن غفلت كنيم.
‌ ‌ برخورد با رسانه‌هايي كه تقابل ميان ايران و عراق را دنبال كنند
آيت‌الله آملي لاريجاني با تأکید بر ضرورت خنثی‌سازی توطئه‌هاي رسانه‌اي دشمن در حد مقدورات، به ذكر مثالي در اين زمينه پرداخت و تصريح كرد: در ايام اخير، با هدف تحريك مردم عزيزمان شايعه كردند كه زائران عراقي در مشهد مقدس اقدام به برخي اعمال خلاف و دون شأن مي‌كنند. از سوي ديگر شاهد راه افتادن فتنه‌هايي در بصره بوديم. آنها به وضوح در پي ايجاد تقابل ميان مردم ايران و عراق و به ويژه در ميان شيعيان هستند. مسئول حشد الشعبي عراق مي‌گويد اسنادي معتبر وجود دارد مبني بر اينكه كنسولگري امريكا در بصره، در موضوع حمله به كنسولگري ايران در اين شهر دخيل بوده است.
رئيس قوه قضائيه تأکید كرد: ما بايد در مقابل دشمني كه به آبروي زوار امام رضا (ع) هم رحم نمي‌كند، به هوش باشيم. همين چند هفته پيش كه چنين مسائلي مطرح شد، بنده به دادستان محترم تهران گفتم كه اين شروع يك فتنه است و بايد با رسانه‌هايي كه اين موضوع را برجسته مي‌كنند و از اين طريق به ايجاد تقابل ميان مردم ايران و عراق مي‌پردازند، برخورد شود. البته ممكن است چند نفري هم در گوشه‌اي تخلف كرده باشند كه بايد در جاي خود رسيدگي شود اما برجسته كردن موضوع و تعميم آن به زوار عراقي حضرت امام رضا (ع) از سوي برخي رسانه‌ها مستلزم اعلام جرم دادستاني است.
‌ ‌ همه بايد مقابل دشمن يد واحده باشيم
رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به برخي مسائل سياسي و اجتماعي ديگر از جمله بيانيه‌هاي مختلفي كه به نام برخي افراد منتشر مي‌شود، تصريح كرد: متأسفانه افرادي نيز در اين ميان آب به آسياب دشمن مي‌ريزند. خواصي كه باطن امور را مي‌فهمند بايد توجه كنند كه انسجام همه مردم و مسئولان، امروز يك فريضه است و ما در مقابل دشمني قرار داريم كه تمام ابزار خود را براي تحقق اهدافش به ميدان آورده است. البته مردم و مسئولان ما تاكنون با سربلندي ايستاده‌اند و به حول و قوه الهي تا به آخر خواهند ايستاد و دشمن غدار را مجبور به عقب‌نشینی خواهند كرد اما بايد بصير بود. ممكن است سلایق افراد و گروه‌ها در داخل كشور مختلف باشد اما در مقابل دشمن بايد يد واحده باشيم.
‌ ‌ با امواج رسانه‌اي حركت نمي‌كنيم
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به برخي جنجال‌ها در پي رسيدگي‌هاي قضايي نيز اظهار كرد: از همه قضات و مسئولاني كه با استقامت ايستاده‌اند و به تعقيب مجرمان ادامه مي‌دهند قدرداني مي‌كنم زيرا تلاش اين عزيزان باعث شده است همان‌طور كه قول داده بوديم، با سرعت هر چه بيشتر در چارچوب شرع و قانون به پرونده‌ها رسيدگي شود. رئيس قوه قضائيه افزود: آنچه در اين ميان بايد يادآوري كنم اين است كه ما با امواج رسانه‌اي حركت نمي‌كنيم و بر اساس قانون، شرع و عدالت به پرونده‌ها رسيدگي مي‌كنيم؛ بنابراين از همه قضات و مسئولان قضايي خواسته‌ام كه خدای‌ناکرده، توهین‌ها، افتراها و فتنه‌گری‌ها باعث نشود كه از خط «اعتدال و عدالت» خارج شوند.
‌ ‌ تصور مي‌كردند با بست نشيني عقب‌نشینی مي‌كنيم
آيت‌الله آملي لاريجاني ادامه داد: مطمئنيم ادامه اين خط، عنايات حق‌تعالی را مشمول حال ما خواهد كرد و قوه قضائيه نيز با عزم راسخ، در مقابل جریان‌هایی كه از هيچ افترا، توهين و تخريبي فروگذار نکرده‌اند، محكم ايستاده است. برخي تصور مي‌كردند اگر بست بنشينند، قوه قضائيه عقب‌نشینی مي‌كند. بر همين اساس تلاش كردند امواجي درست كنند و كينه‌هاي شخصي خود را نسبت به مسئولان قضايي مطرح كنند. غافل از اينكه آنچه مسير ما را روشن مي‌كند، نه جنجال‌ها و هياهوهاي رسانه‌اي بلكه موازين شرعي و قانوني است و در اين راه، استوار ایستاده‌ایم.
رئيس قوه قضائيه افزود: متأسفانه اين جريان، اقدامات خود را از مرحله تعقيب اوليه شروع كرد، در دادگاه به قاضي و دستگاه قضايي توهين كردند و هنوز هم با سخنراني در اين شهر و آن شهر به قوه قضائيه توهين مي‌كنند. با وجود اين به همه مسئولان قضايي و قضات توصيه اكيد مي‌كنم كه مسير خود را صرفاً بر اساس شرع و قانون طي كنند زيرا ارتباطات ناسالم و كارهاي خلاف و جرايم افراد، خود به خود براي مردم آشكارتر خواهد شد. در برخورد با مفاسد اقتصادي نيز با افرادي مواجهيم كه از پوشش افراد متعدد استفاده مي‌كردند تا نيات ناصحيح خود را پيش ببرند. قوه قضائيه در اين عرصه نيز برخورد متناسب دارد و مردم عزيزمان ان‌شاءالله شاهد نتايج اين برخوردها خواهند بود.
‌يك تقاضا و دو قول اژه‌ای‌ به مردم
معاون اول قوه قضائيه از مردم خواست متخلفان اقتصادي را به دستگاه قضايي معرفي كنند و مطمئن باشند كه در رسيدگي به تخلفات هيچ خط قرمزي وجود ندارد.
محسني اژه‌اي، سخنگوي قوه قضائيه در حاشيه نشست مسئولان عالي قضايي در خصوص موضوعات مطرح شده در اين جلسه اظهار كرد: در جلسه مسئولان عالي قوه قضائيه ادامه رسيدگي به دستورالعمل جامع اطلاع‌رساني را انجام دادند كه بحمدالله به مراحل نهايي نزديك شده است. وي افزود: در رسيدگي‌ها، ميزان، شرع و قانون است و به هيچ وجه از قانون و شرع نبايد تخلفي صورت بگيرد و در خصوص پرونده‌های اخير هم اميدوار هستيم كه بتوانيم با كمك دستگاه‌هاي نظارتي و با توجه به كمك ضابطين، آنها را مطابق شرع و قانون و در كمترين زمان ممكن به نتيجه برسانيم. وي گفت: من در اینجا مي‌خواهم از مردم يك تقاضا داشته باشم و دو قول هم به مردم بدهم. تقاضاي من از مردم اين است كه افراد آلوده به فساد را به ما معرفي كنند. ما در دهه اول انقلاب با كمك مردم توانستيم در مقابل همه تروريست‌هاي داخلي و خارجي بايستيم؛ چون خود مردم بودند كه تروريست‌ها را معرفي مي‌كردند. محسني اژه‌اي بيان كرد: اكنون هم از مردم مي‌خواهيم كه افراد فاسد و متخلف را كه در دستگاه‌هاي مختلف ممكن است با آنها برخورد داشته باشند، به ما معرفي كنند؛ البته اين كار بايد مستند باشد و هر شايعه‌اي را به ما منتقل نكنند. معاون اول قوه قضائيه گفت: قولي كه به مردم مي‌دهم دو چيز است: اول اينكه كساني كه اطلاع‌رسانی صحيحي در جهت معرفي مفسدين به ضابطين يا به قوه قضائيه داشته باشند، حتماً از آنها حمايت مي‌شود و اگر بخواهند كه مشخصات آنها محفوظ بماند، حتماً نام آنها و مشخصات آنها محفوظ خواهد بود و براي آنها مشكلي پيش نخواهد آمد. سخنگوي دستگاه قضا بيان كرد: قول دومي هم كه مي‌توانم بدهم اين است كه قوه قضائيه به فضل پروردگار و با كمك مردم هیچ‌گونه خط قرمزي نخواهد داشت و ان‌شاءالله با تمام توان در مقابل هر نوع فساد و جرمي ايستادگي خواهد كرد و پرونده‌ها را طبق قانون بررسي و احكام را صادر خواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
عجب !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار