کد خبر: 925820
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان گفت :بیش از 20 گردان شامل 2500 بسیجی و در کنار این تعداد، 400 جهادگر با لباس‌های جهادی‌شان در رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله حاضر خواهند بود.

به گزارش  ناهید ایزدی - خبرنگار جوان آنلاین اصفهان، علی مقواساز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که اولویت اصلی امروز بسیج ارائه خدمات اجتماعی به مردم است اظهار داشت: 21 قشر تخصصی در بسیج فعالیت دارند و هرجا احساس نیاز شود بسیج ورود پیدا می‌کند؛ در رویکرد جدید این فعالیت‌ها با محوریت محلات و با تمرکز بر مساجد انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله، افزود: رزمایش در سطح کشور و هر روز در یک استان در حال برگزاری است؛ 21 شهریور ماه این رزمایش به مدت یک روز در اصفهان در راستای حفظ آمادگی و ایجاد ناامیدی در بین دشمنان انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان ادامه داد: بیش از 20 گردان شامل 2500 بسیجی و در کنار این تعداد، 400 جهادگر با لباس‌های جهادی‌شان در رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول‌الله حاضر خواهند بود.

وی ابراز نمود : با توجه به شهری بودن این رزمایش از ساعت 16:30 با تجمع بسیجیان در گلستان شهدا آغاز شده و پس از آن صفوف بسیجیان در خیابان‌ها حرکت کرده و برای انجام اقدامات تاکتیکی و رزمی به اردوگاه می‌روند تا تداعی کننده اعزام رزمندگان در زمان دفاع مقدس باشد.

این فرمانده جهادی در خصوص فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع)خاطر نشان کرد :در سه ماه اخیر 50 خانه فرسوده از محرومان با کمک کمیته امداد شناسایی و تعمیر شده و 100 پزشک عمومی و متخصص به مناطق محروم اعزام شدند که بیش از 5 هزار نفر از مردم از این خدمات استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور داوطلبانه صاحبان حرفه و ارائه آموزش‌های لازم گفت: 15 هزار نفر با همین آموزش‌ها مشاغل خانگی خود را آغاز کرده‌اند؛ همچنین ایجاد کارگاه‌های قالیبافی و خیاطی مدنظر بوده که تنها در یک مورد که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد بیش از 50 بانوی سرپرست خانواده مشغول به کار می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان اذعان نمود : همزمان با ولادت حضرت معصومه 7 هزار نفر از دختران نوجوانان شهر اصفهان در مکان‌های تفریحی اختصاصی دعوت شده و برنامه مفرحی برگزار شد.

مقواساز با انتقاد از القای ناامیدی در جامعه تاکید کرد: ناحیه امام صادق به تنهایی 2500 حلقه تربیتی دارد که به صورت هفتگی جلسات خود را در مساجد برگزار می‌کنند، در این حلقه‌های از قشرهای مختلف و از دختران و پسران حضور دارند.

وی افزود : مرکز قرآنی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) به مساحت 1200 متر با اعتبار 1.5 میلیارد تومان در خیابان خواجو به بهره‌ برداری رسیده و معلمان قرآنی تربیت می‌کند.

این فرمانده فرهنگی ورزمی؛ اظهار کرد: در طرح پیوند آسمانی، خواهران بسیجی با شناسایی خانواده‌های محروم و کمک گرفتن از خیرین اقدام به تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان کردند، همچنین سعی شده تا فرهنگ ازدواج آسان آموزش داده شود، حتی در روزهای اخیر زوجی مراسم عقد خود را در حسینیه برگزار کردند.

مقواساز با بیان این که طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد با کمترین بودجه در مدارس انجام شده اضافه کرد: در 180 نقطه شهر اصفهان کلاس‌های دخترانه و مادرانه با حضور اساتید و کارشناسان برگزار و مهارت‌های تربیتی آموزش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در استفاده از خدمات بسیج وجود ندارد و الزامی نیست که برای استفاده از این خدمات کارت بسیج ارائه شود ،چرا که ما همه مردم اصفهان را بسیجی می‌دانیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به نام‌گذاری دهه اول محرم به دهه امر به معروف یادآور شد: در سطح محلات شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور امام جماعت شکل گرفته تا به احیای این فریضه دینی کمک کند.

وی با اشاره به کمک‌های بسیج به مسؤولان برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی موجود تصریح کرد: در بحث شناسایی انبارهای احتکار شده فعال هستیم،‌ مرتباً گزارش‌هایی که ارسال شود را بررسی می‌کنیم و از مردم هم می‌خواهیم با ارائه اطلاعات همکاری کنند.

مقواسازاذعان داشت :غنی‌سازی اوقات فراغت 15 هزار دانش‌آموز در 120 پایگاه با فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و قرآنی؛ اعزام 5 هزار نفر به اردوهای راهیان نور، دیدار با 500 خانواده شهدا با عنوان طرح آبروی محله،‌ روضه‌خوانی دهه اول محرم، آموزش‌های فنی با همکاری فنی حرفه‌ای و همچنین اعزام 5 هزار دختران و پسران نوجوان دبیرستانی به اردوی مشهد از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در تابستان امسال از سوی این ناحیه بسیج انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها